Gå til innhold

Krympeplast til fjernkontroll. Utrolig bra!

Anbefalte innlegg

Må bare fortelle om denne her: https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099766016920&sku_id=17593202290985&_x_sessn_id=2msjymdo49&refer_page_name=bgt_order_detail&refer_page_id=10045_1741873973914_plriaqkjyj&refer_page_sn=10045

Som det framgår av annonsen så er dette altså en tynn plastpose som du kan krympe på fjernkontrollen sånn at den er relativt mye bedre sikret mot alskens skader som fort kan skje med ymse drikker som søles på den.. 
Tok den rå-sjansen å kjøpe en sånn 10-pakning, den koster jo svindyre 11 kroner.. 😃
Nå holdt dette til 2/3 deler av de fjernkontrollene jeg har, og jeg benyttet sjansen til å sjekke batteriene samtidig da dette jo ikke kan gjøres uten å skifte 'dekselet'. 
Fikk 10 poser og gikk løs med hårføner som beskrevet i annonsen. Resultatet ble altså 10 fjernkontroller med et flott plast-deksel. Eneste lille minus er at enden gir deg en åpning da, men det er ikke mye som kommer inn der av ymse flytende varer! ☺️
Så nå er det adskillig tryggere å ha barnebarn på besøk i hula her! Jeg anbefaler denne løsningen som garantert vil spare mye problemer! (Rart ingen har kommet med dette før?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri problemer med søling av drikke her i huset selvom vi har barn.

Men jeg har derimot pusset fjernkontroller for støv idag, spesielt cd spiller remote og 4k Blu-ray spiller trengte en rens.

Så etter trykkluft boksene, men husker ikke hvor de lå etter flytt.

Jeg brukte fuktig q tip og en microfiber klut. Funket.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Woff said:

Ta gjerne med en link?

Eksempel: https://www.kjell.com/no/produkter/data/tilbehor-til-baerbar-pc/rengjoring/it-dusters-compucleaner-xpert-kraftig-stovblaser-p65289

Biltema har en batteridreven (må ha batteri+lader i tillegg hvis man ikke har det): https://www.biltema.no/verktoy/multix/multix-18v/volumpumpe-vp-18-v-2000045447

Tror Ryobi og flere av de store også har.

Lenke til kommentar
Woff skrev (7 minutter siden):

Kompressor har jeg ja, men er litt voldsomt å hente den for å blåse bort litt støv..  Da er en liten håndholdt enhet mer aktuell!

Bare pass på at du ikke kommer nær elektronikken, har jeg lært for å unngå risiko med statisk....

Om du holder littebitt avstand så er man vel safe.

Lenke til kommentar
Woff skrev (36 minutter siden):

Jeg anbefaler denne løsningen som garantert vil spare mye problemer!

Jeg MÅ ta med en god grunn til, til å bruke en sånn løsning: På den fjernkontrollen jeg bruker mest så er symbolene på 4 av knappene slitt bort og er nesten borte på ytterligere 3.. (Dette er en Logitech Harmony Companion fjernkontroll.)
Med denne plasten er jo ikke slitasje lenger noe problem.. Absolutt et pluss, selv om jeg selvsagt VET hva som er slitt bort etter flere års bruk.. 🙂 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (49 minutter siden):

Foreldrene mine var ganske harde på flaska da jeg var liten. Husker de hadde fjernkontrollen i en brødpose som var knyttet i enden.

Her er det også fjernkontroll i brødpose ….greit og praktisk. Enklere skifte pose i blant, enn puss og « vask « av fjernkontrollen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Woff said:

Må nesten ha en enhet som ikke koster all verden da.. Tipper at den hårføneren jeg har blåser like bra... 🙂

Den jeg kjøpte blåser tastene av tastaturet hvis jeg ikke er forsiktig. Det klarer ikke hårføneren. 😛

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...