Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mistet respekt for svigerforeldre

Gjest 96d48...dcb

Anbefalte innlegg

Gjest 96d48...dcb

Har hatt mine svigerforeldre nærmere halve livet nå.

Har fra start trodd at de har vært ærlige arbeidere som tjener til livets opphold på en god måte.
De har løst det slik at svigerfar er den som tjener penger, også er moren ansatt hos faren sin bedrift og får lønn.
Joda, hun jobber ikke aktivt og går hjemme, men det har liksom aldri vært "min business" om hvorfor de velger å gjøre det sånn.
Svigerfar har jo tjent nok i firmaet sitt til at han kan drive sånn som de vil.

Uansett så skulle jeg nå i en overgangsperiode hjelpe de med regnskapet i selskapet da de skulle bytte regnskapsfører.
Og herregud så mye piss jeg fant.

Viser seg at de sykmelder svigermor så ofte det lar seg gjøre. Og dette er så lang tilbake jeg finner det.
Ser jo at de har mottatt over 3Mnok fra NAV og det er bare på 8 år, de har driftet slik i 20+ år så gudene vet hvor mye det egentlig er hvis det er gjort sånn fra start.

Personlige kostnader er også kostnadsført i regnskapet som "møte med leverandører/kunder" 
Altså dette er "møter" jeg har vært med på da jeg kjenner igjen dato og sted.

Jeg får helt mageknip av at de holder på sånn her, min samboer tror også veldig høyt om sin mor og far.
Og hun VET at slik de holder på, er hva jeg anser som grums i samfunnet.

Svigermor har slike "kjeltringer" på sin side av familien i form av at foreldrene hennes jobbet mye svart og betalte minst mulig skatt og avgifter i sin bedrift, broren hennes skylder mangfoldige millioner i barnebidrag til flere mødre, og har attpåtil jobbet svart hele sitt voksne liv, sønnen hans er samme ulla.  De har jeg bevisst klart å holdt meg unna da jeg ikke dårlig trynet på de og hvordan de møter opp i hverdagen og ler av alt som om alt er bra. 

Men at svigers også holder på med det på sin måte.
Nei det hadde jeg ikke forventet, svigerfar virker jo så ordentlig og redelig.
Ser jo også klart spor til manipulering av årsresultater for å forflytte større summer skatt et år frem.

Sitter skikkelig i en knipe nå, de vet hvor ordentlig og redelig JEG er, også velger de bevisst å dra meg inn i dette da de må ha visst at jeg ville ha sett dette når de ba om hjelp. 
Jeg har sagt at det de gjør er jo svindel, for svigermor er ikke syk. Hu har dårlige knær fordi hun bare sitter hjemme eller er på cafe med  venninner som er ufør.

Og trust me, jeg har observert svigermor og svigerfar i mange settinger hvor de snakker NED om folk som driver med slik svindel, ofte foran vennene sine da de har flere uføre venner de mener "faker" det å være ufør.

Har bare lyst å si til Samboer også at foreldrene hennes driver med svindel av alles skattepenger akkurat som onkelen og fetterene hennes ( som ALLE andre i familien snakker ned om også) og se hvordan hun reagerer..Men samtidig så vil jo det ødelegge mer enn det gjør.. 
Det er bare et totalt shitshow av så enorm dobbeltmoral du får det til.. 

What to fucking do. Hadde aldri trodd jeg skulle komme i sånn skvis.

Anonymous poster hash: 96d48...dcb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjah... samboer så da er dere ikke gift.  Du får ta en pro/contra avveining.

Evt anonymt tips https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ men kanskje vanskelig uten at de skjønner hvem som har tipset.

Dessverre trist at noen utnytter skattesystemet og ikke ser at det kreves litt solidaritet for at velferdssystemet skal fungere. Spesielt de som kommer fra andre kulturer og land der korrupsjon er høy vil ha en slik tilnærming (lure staten for mest mulig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...