Gjest 3559c...09f Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Tok blodprøve hos legen for å se om eventuelle vitamin-mangler, pluss at han mistenker at jeg har urinsyregikt. Vil han ta kontakt for ny time, eller kommer han til å sende resultatet til meg - så jeg selv kan se hva slags vitaminer jeg evt. mangler, eller om det viser seg at jeg har urinsyregikt? Har sjekket symptomer, og det står at man kan få det av å spise rødt kjøtt, drikke øl, spise visse fiskeretter etc. Det kan gi mening at jeg har urinsyregikt, siden jeg koser meg med en sixpack med øl hver lørdag. Det er min måte å slappe av på etter en lang arbeidsuke. Drikker ikke ellers. Har hørt skrekkhistorier om at legen kan ta fra deg førerkortet ved høy alkoholkonsum. Er derfor redd for at legen kan se at jeg har drukket litt for mye øl. Men jeg er selvfølgelig villig til å slutte med det, da jeg er avhengig av førerkort. Merker jeg er litt paranoid, og gruer meg til å få resultatene - eller hva legen kommer til å si. Anonymous poster hash: 3559c...09f Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden H*n ringer deg sikkert, ellers får du en melding på helsenorge med evt resept på det du har lite av. (Anbefaler deg å sjekke priser på feks Farmasiet dot no før du henter dem ut) Oppdages det noe annet en vitaminmangel så blir du sikkert kallt inn til time. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gjest 3559c...09f skrev (32 minutter siden): eller kommer han til å sende resultatet til meg Har du en oppegående lege så får du resultatet tilsendt (på HelseNorge) i løpet av noen få dager, gjerne med legens vurderinger av resultatene. Hvis du ikke har fått svar på undersøkelsen i løpet av ei uke så send lege beskjed om at du gjerne vil ha resultatet tilsendt, gjerne med vurdering! 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Gjest 3559c...09f skrev (50 minutter siden): Tok blodprøve hos legen for å se om eventuelle vitamin-mangler, pluss at han mistenker at jeg har urinsyregikt. Vil han ta kontakt for ny time, eller kommer han til å sende resultatet til meg - så jeg selv kan se hva slags vitaminer jeg evt. mangler, eller om det viser seg at jeg har urinsyregikt? Har sjekket symptomer, og det står at man kan få det av å spise rødt kjøtt, drikke øl, spise visse fiskeretter etc. Det kan gi mening at jeg har urinsyregikt, siden jeg koser meg med en sixpack med øl hver lørdag. Det er min måte å slappe av på etter en lang arbeidsuke. Drikker ikke ellers. Har hørt skrekkhistorier om at legen kan ta fra deg førerkortet ved høy alkoholkonsum. Er derfor redd for at legen kan se at jeg har drukket litt for mye øl. Men jeg er selvfølgelig villig til å slutte med det, da jeg er avhengig av førerkort. Merker jeg er litt paranoid, og gruer meg til å få resultatene - eller hva legen kommer til å si. Anonymous poster hash: 3559c...09f Urinsyregikt sier du, har du hatt anfall enda? Lenke til kommentar
Gjest 3559c...09f Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Boing_80 skrev (4 minutter siden): Urinsyregikt sier du, har du hatt anfall enda? Er perioder jeg plutselig får smerter på høyre bein. Kan være foten, stortåa, leggen etc. Varer bare i noen sekunder, men det gjør veldig vondt når det først skjer. Vet ikke hvordan typiske anfall er, og hvor lenge det varer. Legen mente i hvertfall at jeg kunne ha urinsyregikt. Anonymous poster hash: 3559c...09f Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Gjest 3559c...09f skrev (12 minutter siden): Er perioder jeg plutselig får smerter på høyre bein. Kan være foten, stortåa, leggen etc. Varer bare i noen sekunder, men det gjør veldig vondt når det først skjer. Vet ikke hvordan typiske anfall er, og hvor lenge det varer. Legen mente i hvertfall at jeg kunne ha urinsyregikt. Anonymous poster hash: 3559c...09f Da er du sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå mye heldigere enn meg! Beklager overdrivelsen, men når jeg først fikk slike anfall startet det med små stikk i tåa før det etter noen timer ble intense smarter, intens varme og en fot som ble helt stiv. Gikk ikke an å gå eller ha på meg sko. Smertene var uutholdelige og det var ikke mulig å sove. Det gikk gjerne noen opptil en uke før ting ble normale igjen. Da var jeg sykemeldt fra jobben. I starten fikk jeg Arcoxia, men siden det øker blodtrykket og øker faren for hjerteinfarkt ble det slutt på den (jeg hadde et for noen år siden). Kan ikke ta Ibux fordi den påvirker blodtrykket så da blir det paracet. Deretter fikk jeg Kolkisin. Bivirkning: diarè over flere dager og enda flere dager før magen stabiliserte seg. Nå går jeg på Allopurinol som har vært særdeles effektiv og jeg har ikke hatt anfall siden mai i fjor. Før det var januar til og med midten av mai en periode med ukentlige anfall, sykemeldinger og nedsatt livskvalitet. Deprimerende tid. Du er heldig. Endret 10 timer siden av Boing_80 1 1 Lenke til kommentar
Gjest 3559c...09f Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Boing_80 skrev (8 minutter siden): Da er du sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå mye heldigere enn meg! Beklager overdrivelsen, men når jeg først fikk slike anfall startet det med små stikk i tåa før det etter noen timer ble intense smarter, intens varme og en fot som ble helt stiv. Gikk ikke an å gå eller ha på meg sko. Smertene var uutholdelige og det var ikke mulig å sove. Det gikk gjerne noen opptil en uke før ting ble normale igjen. Da var jeg sykemeldt fra jobben. I starten fikk jeg Arcoxia, men siden det øker blodtrykket og øker faren for hjerteinfarkt ble det slutt på den (jeg hadde et for noen år siden). Kan ikke ta Ibux fordi den påvirker blodtrykket så da blir det paracet. Deretter fikk jeg Kolkisin. Bivirkning: diarè over flere dager og enda flere dager før magen stabiliserte seg. Nå går jeg på Allopurinol som har vært særdeles effektiv og jeg har ikke hatt anfall siden mai i fjor. Før det var januar til og med midten av mai en periode med ukentlige anfall, sykemeldinger og nedsatt livskvalitet. Deprimerende tid. Du er heldig. Usj føler virkelig med deg, høres grusomt ut. Har lest om flere slike historier, noe som får meg til å undres om jeg har urinsyregikt. Fordi det er ikke SÅ ille som mange beskriver det, men greit å få det sjekket uansett. Skal jo ikke være slik. Får bare se hva prøvene viser. Anonymous poster hash: 3559c...09f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå