wampster Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) Hei. Håper dette er riktig sted å spørre Jeg kjøpte for litt over et år siden (1 år og 3 måneder) en google pixel 7a. Denne har jeg behandlet fint, men selvølgelig har det kommet noen små skraper på den ettersom den er over 1 år gammel. Ikke noe knust skjerm etc. Jeg oppdaget plutselig at bakplaten begynte å løsne da jeg tok den ut av laderen en morgen også har den løsnet mer og mer etter det. Jeg gikk så til butikken/kjeden jeg har kjøpt den hos og forklarte situasjonen og de sa den skulle sendes til rep/undersøkelse. Noe jeg fra før misliker ettersom da sitter de med all makt samt telefonen, men regnet med at dette skulle være en garanti sak. Så får jeg bare en sms/melding om at "de har undersøkt den og tapen som holder bakplaten må byttes" og en pris for det (1000kr). Jeg kontaktet dem og sa jeg ikke helt skjønte hvorfor de mente jeg skulle betale dette da den er godt under 3 år gammel. Fikk da etter en dag tilsendt et bilde av 2 bittesmå skader (se vedlagt bilde) som de mener kan være årsaken til at bakplaten har begynt å falle av. Er ikke det litt søkt at en mobil som skal være/er vann/støvtett skal forventes å gå i oppløsning med noen så små skader? Er det virkelig slik at hvis ikke mobilen er ripe/skadefri så gjelder ikke garanti? For meg ser de 2 tingene de har ringet rundt ekstremt små ut og litt søk at skal kunne få bakdekselet til å begynne å falle av Endret 18. mars av wampster Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Litt off-topic (kanskje): Har du merket noen endringer i batterikapasitet i det siste? Et dårlig batteri kan "blåse ut" bakplata. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 18. mars Forfatter Del Skrevet 18. mars BearCat skrev (47 minutter siden): Litt off-topic (kanskje): Har du merket noen endringer i batterikapasitet i det siste? Et dårlig batteri kan "blåse ut" bakplata. Nope. De nevnte heller ikke noe om at batteri var "puffy" så tipper at det ikke er det. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Jeg har inntrykk av at om det viser merker så vil de skylde på ytre påvirkning (skade). Jeg har alltid deksel på baksiden av mobilen som også beskytter hjørnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå