RitaL Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Har ved flere anledninger sett at det var noe gult rundt dekkene på bilen, når jeg skulle hjem fra jobb. I dag fikk jeg svaret på hva det var. På tur opp trappen på jobb (var litt sen på jobb i dag), så oppdaget jeg en person med hund som gikk forbi bilen og hunden fikk stoppe å tisse. Så er spørsmålet finnes det lover og regler, som f.eks hundeiere skal/ bør forholde seg til? Og evt. hvor finner jeg et slikt regelverk? Eller er slikt akseptabelt og greit? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Hundeloven; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74 Tenker denne er vel det mest nærliggende å støtte seg på; Lenke til kommentar
RitaL Skrevet 12. mars Forfatter Del Skrevet 12. mars Takk, for ditt svar. Ja, enig med deg, og hvis vi ser på bilen som en ting 😀, så kan man også støtte seg på pkt a. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Jeg tviler sterkt på at litt urin på/ved dekkene/hjulene dine kan gjøre skade på din eiendom. Det er forsåvidt ikke greit at en huneier tillater hunden sin å urinere/markere på et kjøretøy og tilsnakk til personen er på sin plass. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå