Lyncs Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Dette må vel være et absolutt bunnivå når det gjelder kundebehandling. https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/klarna-mareritt-der-rok-feriepengene/17436564/ 3 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) Klarna er totalt og absolutt utelukket for min del etter jeg hadde en episode med dem selv. De er også noen sleipe jævler og prøver å få folk som velger "betal med Klarna" til å gå over på en avbetalingsløsning med absurd høye renter. (type 50% +). De reklamerer med at det er så trygt med Klarna. Du trenger ikke betale noe før du faktisk har mottatt varen. Det de derimot "glemmer" å nevne er at hvis du ikke mottar varen og ikke betaler så sender de regninga til inkasso. Veldig trygt! Endret 12. mars av sedsberg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars sedsberg skrev (53 minutter siden): avbetalingsløsning med absurd høye renter. (type 50% +). 21,9% https://www.klarna.com/no/credit-agreement/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) Det var ca. 48% på "tilbudet" jeg fikk sist. Og jeg så en helt oppi 53%. Eks: https://www.bolia.com/nb-no/mot-oss/kundeservice/betaling/klarna-konto/ Quote Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Endret 12. mars av sedsberg 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) sedsberg skrev (11 minutter siden): Det var ca. 48% på "tilbudet" jeg fikk sist. Og jeg så en helt oppi 53%. Eks: https://www.bolia.com/nb-no/mot-oss/kundeservice/betaling/klarna-konto/ Sitat Klarna har rett til å nekte deg å inngå denne Avtalen, dersom kredittsjekken/kredittvurdering viser at låntaker ikke har finansiell evne til å påta seg en slik kredittforpliktelse, tidligere betalingsmislighold, bedrageri eller på grunn av reglene om hvitvasking og terrorfinansiering. Klarna vil i så fall informere Låntaker om grunnen til at avtalen ikke innvilge. Kredittavtalen er i effekt og gyldig til den blir avsluttet. *Representativt eksempel for Delbetaling: Et Kjøp på 5 000 kr over en periode på 12 måneder med en nominell rente på 21,9 % har en effektiv rente på 21,9 %. Totalbeløpet inkludert kredittkostnad er da 5,557.120 NOK. Da skriver de feil på sine sider. Ser det her.. Endret 12. mars av Jarmo 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Enten det eller så har de forskjellige avtaler på forskjellige butikker og/eller forskjellige typer finansiering. 3 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars sedsberg skrev (2 minutter siden): Enten det eller så har de forskjellige avtaler på forskjellige butikker og/eller forskjellige typer finansiering. Jarmo skrev (4 minutter siden): 12 måneder med en nominell rente på 21,9 % har en effektiv rente på 21,9 %. Dette kan ikke være riktig. 1 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars (endret) Klarna opererer også som et kredittkort selskap der man må bygge seg opp kreditt ved å bruke tjeneste mye over tid. Jeg fant ut dette når jeg skulle slå til på packraft til halv pris, og ble nektet av klarna. Ringte de for å sjekke hvorfor da jeg ikke har noen betalingsanmerkninger osv, og fikk beskjed om at jeg ikke hadde brukt tjenesten nok til å opparbeide meg så mye kreditt (4000 kostet packraften). Det ble en aha opplevelse og siste gangen jeg brukte Klarna til noe som helst. Endret 12. mars av Kakkelfant 2 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Quote – Vi tar lærdom av dette og skal gjøre vårt beste for at det ikke skal skje igjen. Vi har også valgt å betale en erstatning på grunn av det unødvendige rotet her, avslutter han og sier at de er glade for at saken nå er løst. Plaster på såret? De er en bank som forsynte seg av pengene hans i ETT ÅR. Å betale renter er de forpliktet til, å kalle det plaster på såret er patetisk. Den eneste grunnen de betaler er for å ikke havne i enda mer trøbbel med finanstilsynet. 1 Lenke til kommentar
Gjest 0671b...6fe Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Har aldri skjønt forretningsmodellen til Klarna. Hva er det de tilbyr markedet? Hvilket problem er det de løser? Bortsett fra for folk som vil shoppe på kreditt. Men det problemet har jo kredittkortselskaper løst for mange tiår siden. Anonymous poster hash: 0671b...6fe Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars 13 minutes ago, Guest 0671b...6fe said: Har aldri skjønt forretningsmodellen til Klarna. Hva er det de tilbyr markedet? Hvilket problem er det de løser? Bortsett fra for folk som vil shoppe på kreditt. Men det problemet har jo kredittkortselskaper løst for mange tiår siden. Anonymous poster hash: 0671b...6fe De tilbyr en betalingsløsning (dermed er de eksponert for en enorm mengde potensielle kunder) og samtidig tilbyr de "rentfri nedbetaling" og kredittkjøp med renter. Noe av det de tjener gode penger på er mange av de som handler over evne og ikke makter å betale ned, dermed går den rentefrie kreditten over til å bli normal kreditt med skyhøy rente. Forretningsmodellen er ganske god - å lansere seg selv som en betalingsløsning som gjør alt enklere og mer smidig for kundene, og dermed har de også skaffet seg et enormt kundegrunnlag for sin kreditt virksomheten. Skulle ikke forundre meg om de også samtidig selger alt de har av forbruker informasjon om kundene sine til høystbydene. Lenke til kommentar
Gjest 0671b...6fe Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars 21 minutes ago, Kakkelfant said: De tilbyr en betalingsløsning (dermed er de eksponert for en enorm mengde potensielle kunder) og samtidig tilbyr de "rentfri nedbetaling" og kredittkjøp med renter. Noe av det de tjener gode penger på er mange av de som handler over evne og ikke makter å betale ned, dermed går den rentefrie kreditten over til å bli normal kreditt med skyhøy rente. Forretningsmodellen er ganske god - å lansere seg selv som en betalingsløsning som gjør alt enklere og mer smidig for kundene, og dermed har de også skaffet seg et enormt kundegrunnlag for sin kreditt virksomheten. Skulle ikke forundre meg om de også samtidig selger alt de har av forbruker informasjon om kundene sine til høystbydene. Dette er akkurat det samme som et hvilket som helst kredittkort tilbyr. "Betalingsløsning", "rentefri nedbetaling" og "kredittkjøp" er tre ord for akkurat det samme. Shoppe på kreditt. At de tjener penger på de som ikke klarer å betale for seg, er akkurat det samme som alle kredittkort. Det eneste jeg kan se som skiller Klarna fra kredittkort er at de ikke gjør noen kredittvurdering av kunden. Det vil si at også de som ikke er kredittverdige kan handle på kreditt. Men heller ikke dette er revolusjonerende. Det finnes utallige banker som spesialiserer seg på fattige og betalingsudyktige forbrukere, ingen av dem rennes ned av nye kunder. Anonymous poster hash: 0671b...6fe Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars 31 minutes ago, Guest 0671b...6fe said: Dette er akkurat det samme som et hvilket som helst kredittkort tilbyr. "Betalingsløsning", "rentefri nedbetaling" og "kredittkjøp" er tre ord for akkurat det samme. Shoppe på kreditt. At de tjener penger på de som ikke klarer å betale for seg, er akkurat det samme som alle kredittkort. Det eneste jeg kan se som skiller Klarna fra kredittkort er at de ikke gjør noen kredittvurdering av kunden. Det vil si at også de som ikke er kredittverdige kan handle på kreditt. Men heller ikke dette er revolusjonerende. Det finnes utallige banker som spesialiserer seg på fattige og betalingsudyktige forbrukere, ingen av dem rennes ned av nye kunder. Anonymous poster hash: 0671b...6fe Jo men poenget er at det er ikke alle kredittkort som har den enorme kundeeksponeringen - tenk på hvor mange som hver dag kjøper noe på nett og på denne måten blir tilbudt Klarnas betalingsløsninger - det er helt enormt i forhold til å "bare" skulle være en kredittkort tilbyder 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå