Gå til innhold

Noen spørsmål om CSS

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tid allikevel, men det er vel du som skal lære noe, er det ikke?? ;)

Min metode på å lære noe:

Les, les, les, prøv & feil, les, prøv & feil, les, prøv & feil, les, les, prøv & feil, les, prøv & feil, les, les, prøv & feil, så funker det!! hurra! :dribble:

Joda, det er jeg som skal lære noe. Og det kommer jeg til å gjøre når jeg får se på koden. Jeg kopierer aldri (så og si) kode uten å studere den for å se hva som er gjort først. Men når man har holdt på med et problem en godt stund så blir man ganske enkelt lei det problemet, og man gir lett opp. Det er selvsagt derfor jeg spør her. Har lest mye på w3school.com og har funnet en del som har hjulpet meg videre, men disse problemene jeg har nå finner jeg ingen løsning på. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.rundt {

posittion: absolute;

width: 738px;

left: 50%;

margin-left: -369px;

}

den tror jeg vil fikse det.. (ihvertfall sentrerings-problemet..)

btw.. siden er både html og css valid.. ;)

Takker så mye. Det funker helt fint. Nå har jeg bare ett problem igjen, og det er at "Siste nyhet"-cellen blir mindre enn "Brukermeny"-cellen selv om jeg har angitt samme størrelse. Det som er skikkelig merkelig med det er at når jeg tok screenshot av det for å sammenligne størrelsen så var de like brede, men når jeg måler direkte på skjermen er det ca 5px ( ? ) i forskjell :dontgetit:

Dette er så vidt jeg kan se det eneste jeg (vi (takk for hjelpen ;) ))ikke har fått til nå. Hvis dere ser flere feil hadde det vært fint hvis dere sa ifra.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det er fordi 'siste nyhet' ikke går så langt ut til høyre som den skal.

Hvis du vil gjøre et forsøk kan du jo KOPIERE KODEN :p og prøve å sette margin-right: til et fast antall piksler på alle de div'ene som skal ligge med høyre kant på linje med siste nyhet's høyre kant.

Lenke til kommentar
Men jeg tror det vil bli veldig rart hvis jeg får mye innhold i hovedcellen...

Hmmmjo kanskje, men jeg vil allikevel tro at det vil fungere bedre enn slik det er nå. Ville også fjerna underline i menyen og heller gjort skriften fet (as in bold).

Har nå prøvd å gjøre side-cellene like lange som hovedcellen og det ser bra ut... Riktignok bare til siden blir lengre enn ca 700/800 piksler.

Jeg vet at det blir mye innhold i lengden, og en løsning kunne vært en iframe av noe slag, men jeg har lyst å holde meg unna det.

Ang. underline: Skal jeg fjerne den på alle linkene, eller bare i menyen?

Andre som har noe konstruktiv kritikk å komme med?

Lenke til kommentar
Ang. underline: Skal jeg fjerne den på alle linkene, eller bare i menyen?

Det var i hovedsak menyen jeg tenkte på ja. :yes:

Enig... hvis du f.eks legger en link til en annen del av siden din inn i innholdet ditt, så kan det jo være greit at folk ser at det faktisk er en link... gjelder vel mest hvis innholdet blir strukket så langt at menyen ikke synes...? men jeg har forventinger til denne siden her assa! er jo dritstilig!

Lenke til kommentar

Jeg har nå solgt både meg og designet :thumbs:

Blir webmaster og designer til denne siden. Har fått beskjed om at designet på godteguiden (som mest sannsynlig hadde blitt kassert) kan brukes.

Mitt første oppdrag med betaling og greier :D

Skal se om jeg får gjort det dere har påpekt.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...