Gå til innhold

Ny Folkeavstemming om EU-medlemskap

EU-medlemskap?  

190 stemmer

1. 1. For EU-Medlemskap?

• Ja
      58
    • Nei
      95
    • Usikker
      37

Anbefalte innlegg

Smule8o skrev (2 minutter siden):

Nei, det er akkurat det jeg ikke har. Du unngår å svare hver eneste gang. Burde være lett å kopiere og lime inn på nytt, eventuelt skrive på nytt?

Gidder ikke gjenta meg selv. Du har fått svar, men fortsetter å kverulere istedenfor å diskutere på trådens tema.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Socketlicker said:

Gidder ikke gjenta meg selv. Du har fått svar, men fortsetter å kverulere istedenfor å diskutere på trådens tema.

Du et kreativ når det kommer til å unngå å svare på spørsmål du ikke har svar på, det skal du ha

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Socketlicker said:

Gi deg nå, du åpnbar ingenting med kveruleringen og avsporingen din.

Det er høyst relevant mtp trådens tema. Og skal diskusjon fungere må folk enten kunne begrunne eller gi kilde til påstandene sine. Skal man bare slenge ut usanne påstander i hytt og gevær finnes Facebook.

For å gjøre det enklere for deg så har jeg samlet sammen alle gangene du, i mine øyne, har latt være å svare på påstanden om at representantene i EU-parlamentet ikke er 100% folkevalgt. Da kan du kanskje bare kopiere og lime inn, eventuelt utheve hvor. 

Politikerne i EU er ikke folkevalgte, det er problemet. "Presidenten" deres har aldri stilt til valg, den forrige var ikke engang kandidat og ble innsatt etter forhandlinger på bakrommet folket hadde null innflytelse over. Makten i EU ligger hos byråkratene, som vedtar stadig mer inngripende lover som detaljstyrer innbyggernes liv.

EU sine parlamentarikere er kun delvis folkevalgte, mens ministrerrådet som alle lover må gjennom har befolkningen ingen innflytelse overhodet. De er ikke folkevalgte og kan heller ikke kastes av velgerne i EU. I Norge er regjeringen ansvarlig ovenfor Stortinget, som kan avsette regjeringen.

Nei, det er kun delvis folkevalgt imotsetning til vårt Storting. Ministerrådet, hvor mesteparten av makten ligger har befolkningen i EU ingen mulighet til å påvirke, det avgjøres på bakrommet i de enkelte medlemslandene.

Nei, som forklart er ministerrådet som i praksis er overhuset ikke det. EU-parlamentarikerne er heller ikke fullt folkevalgte, kun delvis pga. måten EU sine valg er lagt opp.

Kun delvis folkevalgt. Valgsystemet og hvordan EU er bygd opp har store demokratiske mangler og underskudd.

Men ikke av befolkningen i resten av europa. Altså udemokratisk når de har makt til å overstyre det delvis folkevalgte EU-parlamentet og påvirke hverdagen til alle i EU.

Dette har du fått forklart flere ganger allerede, selv om du fortsetter å gjenta den feilaktige påstanden din.

Idag kan det overkjøre det delvis folkevalgte EU-parlamentet og stanse lovforslag som befolkningen ønsker. Det er udemokratisk og viser EU's manglende demokrati.

Jeg har allerede forklart hvorfor det bare er delvis folkevalgt. Så kveruleringen og avsporingen om dette kan du bare gi deg med.

Har svart på det, at det skyldes hvordan valgene i EU legges opp. Så kveruleringene og avsporingen bør du gi deg med, selv om slikt ikke er ukjent fra EU-tilhengere.

Gi deg med kveruleringen din om det, dette har du fått forklart flere ganger allerede.

Jeg vil tørre å påstå at der ikke et eneste sted står forklart hvordan representantene i parlamentet ikke er fullt og helt folkevalgt. Og vil tro de fleste som kan å lese er enige med meg.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (10 timer siden):

Det er høyst relevant mtp trådens tema. Og skal diskusjon fungere må folk enten kunne begrunne eller gi kilde til påstandene sine. Skal man bare slenge ut usanne påstander i hytt og gevær finnes Facebook.

Svar har du som sagt fått. Så du kan kutte ut og avspore tråden med kveruleringen din.

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Socketlicker said:

Svar har du som sagt fått. Så du kan kutte ut og avspore tråden med kveruleringen din.

EU gjør forresten alle medlemsland 1000 ganger rikere. Om du lurer på hvorfor har jeg skrevet det mange ganger tidligere.

Der, sånn er det å slenge ut påstander uten å argumentere for de 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 time siden):

EU gjør forresten alle medlemsland 1000 ganger rikere. Om du lurer på hvorfor har jeg skrevet det mange ganger tidligere.

Der, sånn er det å slenge ut påstander uten å argumentere for de 

Jeg argumenterer for mine synspunkter, du kommer bare med avsporinger og persondebatt. Det er forskjellen.

Lenke til kommentar
Just now, Socketlicker said:

Jeg argumenterer for mine synspunkter, du kommer bare med avsporinger og persondebatt. Det er forskjellen.

Men du klare altså ikke å skrive eller en gang å utheve den angivelige argumentasjonen din. 

Hvor ble det forresten av bevisene på påstanden om at brexit økte i popularitet? Nok et påstand uten bevis eller argumentasjon.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Tyskerne er et tålmodig og målbevist folkeslag som nazikartet fra 1943 viser:

Nazi_Occupied_Europe_September_1943_Map.

Se så likt EU kartet er:
https://no.wikipedia.org/wiki/Den_europeiske_unions_medlemsstater#/media/Fil:2020_EU_MAP-Norwegian.png

England holder stand, Norge er frigjort, andre stater som Sverige og Finland har falt.

Målsettingen er prikk lik i dag - ett rike, ett folk og overnasjonalt herredømme.
Og i Norge har vi fremdeles overløpere som ønsker å overgi nasjonalstaten til fremmede makter og forkaste suverenitet, som i 1940.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Neptun1 said:

Se så likt EU kartet er:
https://no.wikipedia.org/wiki/Den_europeiske_unions_medlemsstater#/media/Fil:2020_EU_MAP-Norwegian.png

England holder stand, Norge er frigjort, andre stater som Sverige og Finland har falt.

Målsettingen er prikk lik i dag - ett rike, ett folk og overnasjonalt herredømme.
Og i Norge har vi fremdeles overløpere som ønsker å overgi nasjonalstaten til fremmede makter og forkaste suverenitet, som i 1940.

Det var det siste idiotiske utspillet jeg behøvde for å gå fra usikker til ja.

Nei-brølerne har faktisk ingen gode argumenter. Kun p*ss som dette 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Socketlicker skrev (På 16.4.2025 den 11.23):

Det går i den retningen. Sverige mister selvråderett og blir mindre og mindre demokratiske.

Jævla treige EU er med å ta over Sverige da. De har hatt mange tiår på seg og likevel er dere guttaboys på "mister mer og mer". Nesten som om dere bare dikter opp ting.

Du er et godt eksempel på hvorfor vi som er noenlunde nøytrale ser på nei til EU-folk som mindre og mindre troverdige. Nei-folk ser ikke ut til å ha noe saklig eller faktabasert å komme med, bare vage floskler og russisk propaganda.

Endret av Markiii
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (12 minutter siden):

Det var det siste idiotiske utspillet jeg behøvde for å gå fra usikker til ja.

Nei-brølerne har faktisk ingen gode argumenter. Kun p*ss som dette 

Jeg må si meg enig, dette er ikke argumenter som setter nei siden i et godt å velinformert lys, og det har vært så mye av det ? Hva skjer med dem ? Sammenligninger med nazityskland er vanskelig å ta seriøst. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (46 minutter siden):

Se så likt EU kartet er:

Har det rablet for deg?

Jaja, enda et eksempel på hvorfor vi i utgangspunktet "nøytrale" i EU-spørsmålet må spørre oss selv om nei-siden har noe som helst saklig å komme med.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 12.4.2025 den 21.38):

Som sagt så er det ikke alltid man skal høre på hva folk ønsker. Det er derfor vi har representativt demokrati. For at folk flest skal slippe å sette seg inn i hvordan EU faktisk fungerer og hva som er fordelene og ulempene ved å være medlem. Vi har gitt denne oppgaven til politikerne så dette tullet med folkeavstemninger er en tåpelig ansvarsfraskrivelse.

Husk at politikerne handler etter egne interesser husk hva Erik Bye sa                                                                            Politikerne er til for folket. Når de slutter å høre hva folket mener bør de finne seg noe annet å gjøre!  Det første politikerne bør huske på når de våkner om morgenen er at de er valgt inn som folkets tjenere og ikke som folkets herrer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (1 time siden):

Men du klare altså ikke å skrive eller en gang å utheve den angivelige argumentasjonen din. 

Hvor ble det forresten av bevisene på påstanden om at brexit økte i popularitet? Nok et påstand uten bevis eller argumentasjon.

Det har jeg skrevet flere ganger allerede. Gidder ikke gjenta meg fordi du ikke evner å ta det til deg eller bare kverulerer og troller.

Markiii skrev (7 minutter siden):

Jævla treige EU er med å ta over Sverige da. De har hatt mange tiår på seg og likevel er dere guttaboys på "mister mer og mer". Nesten som om dere bare dikter opp ting.

Du er et godt eksempel på hvorfor vi som er noenlunde nøytrale ser på nei til EU-folk som mindre og mindre troverdige. Nei-folk ser ikke ut til å ha noe saklig eller faktabasert å komme med, bare vage floskler og russisk propaganda.

Det skjer som sagt gradvis, med mer og mer makt overført til Brussel på bekostning av nasjonalt selvstyre og selvråderett. Målsetningen til Brussel er å gjøre EU til et land, og det er den veien det går. Noe EU-tilhengerne bør tenke over før de sikler over å underkaste Norge den fremmede unionen.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (7 minutter siden):

Leser du noen av motargumentene? Heller tvilsomt.

Desperasjonen i EU-leiren er temmelig åpenlys. Jens, Jonas og Barten har lenge forsøkt å snakke oss inn i en tollskvis - hvilket ble kontant tilbakevist av EU selv.
De vet da inderlig godt hvor avhengige de er av norsk bidrag til fattige EU-land og av norske naturressurser.

Nå er motstand mot å la oss innlemme i en union og dermed frasi oss suverenitet "russisk propaganda".....
Har ikke noen globalister hørt om Sovjetunionen?
Om den ikke var oppløst så hadde EU-tilhengerne hyllet ideen bak.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Socketlicker said:

Det skjer som sagt gradvis, med mer og mer makt overført til Brussel på bekostning av nasjonalt selvstyre og selvråderett. Målsetningen til Brussel er å gjøre EU til et land, og det er den veien det går. Noe EU-tilhengerne bør tenke over før de sikler over å underkaste Norge den fremmede unionen.

Faktisk er det motsatt. Brussel har sagt opp til flere ganger at de skal la Stortinget ta over styringen over hele EU om Norge bare blir medlem. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Socketlicker skrev (2 timer siden):

Ja da skjer det jævla gradvis. Det har tatt flere tiår og fortsatt er det ikke skjedd. Skikkelig bra argumenter du har altså. Ikke selvmotsigende i det hele tatt!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (2 timer siden):

Leser du noen av motargumentene? Heller tvilsomt.

Desperasjonen i EU-leiren er temmelig åpenlys. Jens, Jonas og Barten har lenge forsøkt å snakke oss inn i en tollskvis - hvilket ble kontant tilbakevist av EU selv.
De vet da inderlig godt hvor avhengige de er av norsk bidrag til fattige EU-land og av norske naturressurser.

Nå er motstand mot å la oss innlemme i en union og dermed frasi oss suverenitet "russisk propaganda".....
Har ikke noen globalister hørt om Sovjetunionen?
Om den ikke var oppløst så hadde EU-tilhengerne hyllet ideen bak.

Hvilke motargumenter? I denne tråden ser jeg jo bare enten løgner eller fullstendig hodeløse Hitler-sammenligninger. Dette er da motargumentene du mener jeg skal basere meg på?

Du får fortsette å vise hvor lite man kan stole på nei-leiren. Da vinner dere helt sikkert over slike som meg!

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Ja da skjer det jævla gradvis. Det har tatt flere tiår og fortsatt er det ikke skjedd. Skikkelig bra argumenter du har altså. Ikke selvmotsigende i det hele tatt!

Det er ikke selvmotsigelser nei, en europeisk stat er målsetningen til EU-byråkratene og det overføres mer og mer makt til EU på bekostning av nasjonal suverenitet og selvråderett. Sakte, men sikkert skal nasjonalstatene fjernes. Og denne fremmede makten vil EU-tilhengerne underkaste Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...