Gå til innhold

Nye detaljer om det neste Naughty Dog-spillet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Religiøs tematikk er jo blitt brukt massevis i spill før. 

la oss gjøre noe som folk ikke bryr seg like mye om. La oss lage et spill som tro og religion

Kommer helt an på hvilken religion de skal ha som inspirasjon ;) Tenker meg siden dette er en parallell 80s linje de går for noe rar, Kristen sekt og holder seg langt unna den andre store religionen. Så edgy er ikke disse guttaboys. 

Men det for nå være spekulasjon fra min side enn så lenge.

Dette er forresten ikke mye av en avsløring men mer en offisiell bekreftelse på lekkasjene som kom nesten rett etter de viste traileren. 
Snakk om det, så leste jeg hele oppsummeringen  den gang og første inntrykk var noe som "...aham...dette har jeg hørt før...". Betyr ikke at det ikke blir bra, da. Kill Bill filmene (for å holde meg unna spoilers her) var jo "bare en hevn historie" i følge mange og i kjernen er jo det sant, men den var så bra laget. Må ikke gjenoppfinne hjulet på nytt hver gang heller 😃 De har nok å leke med.

Uten om det lurer jeg på hvorfor noen individer risikerer ikke bare jobbene sine hos et selskap, men karrierene sine innen spillutvikling med slike lekkasjer. Noen sier det er "hevn" siden Druckman leder ND i en annen retning enn før, men er det hvert å miste jobben sin på? 

Jaja, siden jeg vet hvordan spillet slutter skal jeg nok ikke spillet det uansett, men synes dere som er keen på dette burde holde dere langt unna spoilers. De er tilbake nå etter dette intervjuet nemmelig. Bare en liten advarsel :) 

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (9 timer siden):

Religiøs tematikk er jo blitt brukt massevis i spill før.

The Talos Principle 1 og 2 er jo to fantastiske spill som dykker dypt i både religion og filosofi. Håper virkelig at Naughty Dog kan komme med noe matnyttig å si om tematikken, og ikke bare velger å holde seg i det overfladiske.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Coffey said:

The Talos Principle 1 og 2 er jo to fantastiske spill som dykker dypt i både religion og filosofi.

Folk flest som har spilt de roser det langt over skyene, men selv har jeg egentlig holdt meg unna det meste av info om det, men der fikk du dem til å blinke mye lysere på radaren min. Skal se på når jeg har nett igjen her i heimen :)

Håper virkelig at Naughty Dog kan komme med noe matnyttig å si om tematikken, og ikke bare velger å holde seg i det overfladiske.

Nå har ikke jeg spilt et ND spill siden originale Crash på PS1 så aner ikke hvordan de tar opp tematikk generelt, men TLOU og, til en viss grad, oppfølgeren har jo fått mye skryt av bra skriving av historie og figurer. Det betyr ikke at de kommer til å gjøre en bra jobb med religiøs tematikk i Intergalactic. 
 Som skrevet leste jeg hele bulletpoint listen med historien som datt ut på internettet, men det er jo bare bulletpoint liste. Er mye som kan utdypes i mellom linjene. For nå se.

Nier:Automata er nok en som er på toppen av leken i dette. Men skal sjekke ut Talos spillene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...