Svein M Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Jeg forstår det slik at det er "roll-back" som foreslås for å bli kvitt 24H2 versjonen av Windows 11. Har ikke erfaring med det selv. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars 1 minute ago, Svein M said: Jeg forstår det slik at det er "roll-back" som foreslås for å bli kvitt 24H2 versjonen av Windows 11. Har ikke erfaring med det selv. Den enkle metoden med å "Go back" til 23H2 forsvinner 10 dager etter man installerte 24H2 ... 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars nebrewfoz skrev (2 timer siden): Den enkle metoden med å "Go back" til 23H2 forsvinner 10 dager etter man installerte 24H2 ... Er den andre metoden nødvendigvis vanskeligere? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Om det er denne for å fjerne oppdateringen, så ser det greit ut Sitat Go back from Windows 11 24H2 - Option 2 You can still roll back Windows 11 24H2 to Windows 11 23H2 or any other previous build, even if the latest update cannot boot. To do so, you need to launch Windows Recovery and initiate the rollback from there. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars 18 hours ago, DukeRichelieu said: Er den andre metoden nødvendigvis vanskeligere? Jeg vil hevde det, ja. Med 'Go Back' får du automatisk alt slik det var før du installerte 24H2. Med den andre metoden installerer du en fersk utgave av 23H2 og må installere programmer og endre innstillinger om igjen. 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars Forfatter Del Skrevet 15. mars nebrewfoz skrev (På 14.3.2025 den 13.29): Jeg vil hevde det, ja. Med 'Go Back' får du automatisk alt slik det var før du installerte 24H2. Med den andre metoden installerer du en fersk utgave av 23H2 og må installere programmer og endre innstillinger om igjen. Sukk. Da misforstod jeg @Svein M. Da er jeg usikker om jeg gidder. Leser jeg riktig vil jeg på et tidspunkt uansett bli nødt til å gå over til 24H2 (senere i år), så da er det kanskje bedre å lete etter en ny løsning. Siden det ikke virker som noe fungerer må jeg kanskje bare se meg etter et nytt program. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars QCollector ser ut til å være et gammelt program som ikke oppdateres. Så bedre å finne et annet. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars DukeRichelieu skrev (På 12.3.2025 den 11.03): For å forklare litt mer, så henter dette programmet (QCollector) data fra en annen applikasjon på min lokale PC og lagrer denne dataen i en *.csv fil. Er det noe sted man kan laste ned Qcollector? Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars Forfatter Del Skrevet 15. mars (endret) mobile999 skrev (52 minutter siden): Er det noe sted man kan laste ned Qcollector? Hjemmesiden til programmet gikk offline for noen uker siden. De hadde en gratis prøveversjon som var tilgjengelig for alle. Jeg kan legge ved installasjonsfilen her. Jeg trodde først det sluttet å fungere fordi hjemmesiden gikk offline, men det er nok tilfeldig. Eller så bestemte eieren seg bare for å gå off-line for å unngå masse klager etter 24H2. QCXEDTNSetup.exe Endret 15. mars av DukeRichelieu Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 15. mars Forfatter Del Skrevet 15. mars Svein M skrev (1 time siden): QCollector ser ut til å være et gammelt program som ikke oppdateres. Så bedre å finne et annet. Hjemmesiden ser ikke ut til å ha vært oppdatert siden 2013. Det vil si, den er ikke lenger oppe nå. Så ja, ser poenget ditt. Og jeg har fryktet denne dagen gitt mangelen på oppdateringer. Samtidig løser programmet en veldig enkel oppgave og fungerer utmerket til det den gjør. Så om det var mulig å finne en fiks, så er det kanskje verdt det. Som en liten apropos, så hater jeg forandring eller 'forbedring' uten grunn. Ser det på mye programvare jeg bruker som hele tiden endres og ofte er endringene etter min mening IKKE forbedringer. Men utviklere må vel ha noe å gjøre de også. If it ain't broke, don't fix it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå