Gå til innhold

Var det egentlig så ille det denne faren gjorde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (16 minutter siden):

Jeg er som sagt helt enig i den argumentasjonen, men det er mange av de, og jeg vet av erfaring at ikke alle er onde... 

Det er så fort gjort / enkelt å "demonisere" / umenneskeliggjøre folk  som f.eks mobbere eller kriminelle,  for da slipper man å forholde seg til at også de er mennesker,  som kanskje bare har det vanskelig og egentlig bare selv trenger hjelp 🙃

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Det er så fort gjort / enkelt å "demonisere" / umenneskeliggjøre folk  som f.eks mobbere eller kriminelle,  for da slipper man å forholde seg til at også de er mennesker,  som kanskje bare har det vanskelig og egentlig bare selv trenger hjelp 🙃

Det finnes de som trives med at "det enkleste er det beste" fordi da slipper de å tenke selv! 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (24 minutter siden):

Selvsagt er de mennesker og har det kanskje vanskelig. Det gir dem ingen rett til å ødelegge andres psyke og liv

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er de mennesker og har det kanskje vanskelig. Det gir dem ingen rett til å ødelegge andres psyke og liv

På ingen måte! Noen ganger leser jeg om mennesker jeg får lyst til å fjerne fra jordens overflate fullt overbevist om det ville ha gjort verden til et bedre sted!

Så tenker jeg meg om, og f.eks. på Liland saken.

I dette tilfellet er det tilsynelatende åpenbart hva som har skjedd, men allikevel... Det er ikke alltid de riktigste som har mest rett...

Lenke til kommentar
Maabren skrev (1 minutt siden):

Nope, bagateller. Straff burde heller vore utdelt til foreldre som ikkje greier å lære barna sine normal folkeskikk. 

Den støttes, og når man ser hvordan mange foreldre oppfører seg er det jo ikke så rart at avskum... ehh, avkommet blir... 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Men man kan ha 2 tanker i hodet samtidig. Hvordan få bort  / redusert mobbing, og hvordan hjelpe folk som har det vanskelig så de ikke blir mobbere i utgangspunktet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Men man kan ha 2 tanker i hodet samtidig. Hvordan få bort  / redusert mobbing, og hvordan hjelpe folk som har det vanskelig så de ikke blir mobbere i utgangspunktet. 

Det er sant. Men jeg tror ikke alle som mobber har det vanskelig. Lederne kanskje, men alle andre som følger etter?

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det er sant. Men jeg tror ikke alle som mobber har det vanskelig. Lederne kanskje, men alle andre som følger etter?

Selvsagt ikke, men noen av dem har det! Når man leser om 14 år gamle som går rundt og skyter andre på oppdrag er jeg imidlertid ganske sikker ting ikke er helt som det skal være.

Jeg er nok litt naiv, men på snille dager tror jeg faktisk at det tross alt finnes noe godt i de aller fleste, inklusive religøse, og jeg blir litt glad når det finnes andre som ser det samme! 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt ikke, men noen av dem har det! Når man leser om 14 år gamle som går rundt og skyter andre på oppdrag er jeg imidlertid ganske sikker ting ikke er helt som det skal være.

Jeg er nok litt naiv, men på snille dager tror jeg faktisk at det tross alt finnes noe godt i de aller fleste, inklusive religøse, og jeg blir litt glad når det finnes andre som ser det samme! 🙂

VEl jeg er religiøs, håper du ser noe godt i meg alle dager 😆

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...