Gå til innhold

Var det egentlig så ille det denne faren gjorde?

Anbefalte innlegg

1 hour ago, DukeNukem3d said:

Man kan åpenbart ikke si at det er fritt frem for foreldre å ta saken i egne hender, men det bør være noe som heter "berettighet harme" og en symbolstraff til faren er mer på sin plass. 

Han fikk noen dager fengsel i fratrekk for "berettiget harme"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.M skrev (5 minutter siden):

"jeg skal ødelegge livet deres" er ikke normal språkbruk overfor 11-12 år gamle unger, det får meg til å stusse over om faren er helt god? :roll:

Vet ikke, men når han først oppsøker denne gjengen for å få en slutt på det, så er det vel naturlig med en eller annen form for trussel om represalier, gjerne da i et språk de forstår, og ikke

Nå må dere slutte gutter, vær så snill.
Nå må dere slutte gutter, ellers så sier jeg det til mammaen deres. 
Fint om dere gir dere nå, slik at jeg ikke må ringe politi, barnevern og konfliktråd. 

Endret av Baranladion
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 minutter siden):

"jeg skal ødelegge livet deres" er ikke normal språkbruk overfor 11-12 år gamle unger, det får meg til å stusse over om faren er helt god? :roll:

Vel, tatt i betraktning at ingen mildere forsøk på å få en slutt på mobbingen fungerte, så forstår jeg det. Normal språkbruk nei, men det var heller ikke en normal situasjon. 

Det har vært flere episoder der foreldre eller mobbeofre til slutt får nok. Mobbing er en ekstrem psykologisk belastning, tror @skaftetryne32 hadde en tråd om dette tidligere. Å bli mo bet eller å se et barn man elsker bli utsatt for det, ja, noen ganger klikker man

• Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 minutter siden):

Det har vært flere episoder der foreldre eller mobbeofre til slutt får nok. Mobbing er en ekstrem psykologisk belastning, tror @skaftetryne32 hadde en tråd om dette tidligere. Å bli mo bet eller å se et barn man elsker bli utsatt for det, ja, noen ganger klikker man

Det er ikke vanskelig å forstå at det kan tippe over for hvem som helst etter å være vitne til langvarig mobbing mot eget barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (2 timer siden):

Mer forstyrrende er det at det er en voksen som har tatt tak i sønnen hans tidligere? Leste jeg den biten feil? Dafuq?!

tror ikke det.

Sitat

– Man blir ikke trodd. Og man får ikke hjelp når man ber om det. Politiet har allerede bevist at mine barns sikkerhet er ikke noe de verdsetter særlig høyt, sier Kjølås.

Han viser til en sak der den samme sønnen som ble mobbet, flere ganger ble tatt hardt i nakken av en voksen mann. Politiet henla saken. NRK har sett politiets avgjørelse, der det går frem at mannen erkjente nakkegrepet.

da lurer man på, hvorfor ble sønnen "tatt i nakken"? Pøbelstreker? Det endte altså med at den nå omtalte faren ved dem anledningen, anmeldte voksenpersonen.

Er dette evt. en familie som muligens har en tendens å havne i klammeri med omgivelsene? Jeg er ikke lokalkjent så bare undrer, men slike tilfeller fins rundt omkring i landet.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

tror ikke det.

da lurer man på, hvorfor ble sønnen "tatt i nakken"? Pøbelstreker? Det endte altså med at den nå omtalte faren ved dem anledningen, anmeldte voksenpersonen.

Er dette evt. en familie som muligens har en tendens å havne i klammeri med omgivelsene? Jeg er ikke lokalkjent så bare undrer, men slike tilfeller fins rundt omkring i landet.

Aner ikke. Og ja, det finnes dem som kan terge på seg gråstein.😄 Uansett feil å ta det utover ungene av den du har en "beef" med. Står det noe om hva som skjedde med anmeldelsen? (Gidder ikke åpne artikkelen på nytt🫣)

Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner godt fortvilelsen hans i denne situasjonen, og jeg synes ikke han fortjente ubetinget fengsel, han prøvde å beskytte barnet sitt

De som faktisk fortjener fengsel er de som tillater at barnet deres oppfører seg på det viset, de som har oppdradd ondskapsfulle snørrunger som ikke eier folkeskikk og tar seg til rette, det er de som burde betale for eventuelle kostnader som oppstår, inkludert flytting til nytt sted, og tapte lønnsinntekter, det sagt foreldrene bør også automatisk etterforskes for eventuell misbruk av sine egne barn, da det ikke er helt umulig at denne oppførselen er et resultat av seksuelt misbruk og daglig pryl eller lignende.   

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt sent inne i tråden, men jeg støtter faren 100%. Med jenter som mobber så kan det være vanskeligere å løse, da de ofte mobber på helt andre måter, men gutter responderer veldig godt på frykt trusler og vold.

De som blir mobbet vil ofte slite i mange mange år,  noen hele livet. I en del tilfeller kan det sammenlignes med voldtekt, i form av konsekvensene det får. 

Man kan sitte og fantasere om hva som er mest mulig politisk korrekt å gjøre, men faktumet er at man må passe på barna sine før det blir for sent. Og da må man ta grep.

Flott utført av faren, og håper det var en løsning som holder seg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...