Trulss Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Jeg synes det er gammeldags og tilby tvungen TV/nett gjennom husleien. Den beste ordningen er valgfrihet med rabattavtale for boligkomplekset. Grunnen til at jeg mener dette er fordi det i dag finnes flere løsninger for å få TV og nett enn det gjorde på 80-tallet. I dag kan man ha andre behov enn den gang, og det er flere muligheter å få dekket sitt behov via abonnement knyttet til sin arbeidsplass, og ellers ta hensyn til sin bruk om man har hytte, reisevirksomhet, utenlandsk bolig og andre variabler. Jeg er usikker på om alle typer kostnader for boligkompleks var vanlig å brøkfordele på 60-tallet enn det er i dag. Renovasjon er også en avgift man tidligere brøkfordelte men som man i dag ofte likefordeler. Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Trulss skrev (2 timer siden): Jeg synes det er gammeldags og tilby tvungen TV/nett gjennom husleien. Den beste ordningen er valgfrihet med rabattavtale for boligkomplekset. Grunnen til at jeg mener dette er fordi det i dag finnes flere løsninger for å få TV og nett enn det gjorde på 80-tallet. I dag kan man ha andre behov enn den gang, og det er flere muligheter å få dekket sitt behov via abonnement knyttet til sin arbeidsplass, og ellers ta hensyn til sin bruk om man har hytte, reisevirksomhet, utenlandsk bolig og andre variabler. Jeg er usikker på om alle typer kostnader for boligkompleks var vanlig å brøkfordele på 60-tallet enn det er i dag. Renovasjon er også en avgift man tidligere brøkfordelte men som man i dag ofte likefordeler. Tror det du vil ha heter selveier. 1 Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Barny Aråstad skrev (1 time siden): Tror det du vil ha heter selveier. Nye borettslag opprettholder ikke den gamle praksisen i særlig grad. Ingen er lei seg for dette Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 16. mars Del Skrevet 16. mars Trulss skrev (16 timer siden): Nye borettslag opprettholder ikke den gamle praksisen i særlig grad. Ingen er lei seg for dette Helt enig i Renovasjon fra 60 tals brl. Er uenig i det at brl har fritt valg av selskap til leveranse av leverandør av nett. Det var ikke mange som var så fremsynte om den nye formen for kommunikasjon. Men er sikker på at selveier er det rette for deg Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Barny Aråstad skrev (På 16.3.2025 den 10.10): Helt enig i Renovasjon fra 60 tals brl. Er uenig i det at brl har fritt valg av selskap til leveranse av leverandør av nett. Det var ikke mange som var så fremsynte om den nye formen for kommunikasjon. Men er sikker på at selveier er det rette for deg Du mener kanskje enebolig, fordi sameier og borettslag bestemmer med generalforsamling/årsmøte så det er ikke vesentlig forskjell. 2 Lenke til kommentar
Barny Aråstad Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Trulss skrev (18 timer siden): Du mener kanskje enebolig, fordi sameier og borettslag bestemmer med generalforsamling/årsmøte så det er ikke vesentlig forskjell. Enebolig/leilighet kan være selveier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå