Gå til innhold

Kjøre netflix på "gammel smart tv"?

Anbefalte innlegg

Xiaomi-boksen har ikke mute-knapp, noe jeg bruker veldig ofte.

Ellers synes jeg Android-TV er bedre enn Google-TV (chromecast).

Chromecast har veldig ok fjernkontroll men bildekvaliteten er ikke helt på høyde med Altibox Modell A som er min nye favoritt. Min Chromecast har vært litt ustabil og må ta strømmen i ny og ne. Når det er sagt vet jeg ikke om det er noe vesentlig kvalitetsforskjell mellom de forskjellige boksene som er i salg, men Allente1 ville jeg nok ikke valgt, og heller ikke Rikstv sin (hvit boks). Telia har jeg liten erfaring med.

Noe av kvalitetesopplevelsen henger sammen med 4K-utsignal på boksen, noe som gjør at TV-hakker litt ved panorering og enkelte typer scener. Dette merker jeg veldig godt på Allente1 og Chromecast 4K. RiksTV-boksen vår ble veldig treg, og mulig den var utslitt (støttet heller ikke Netflix). Fjernkontrollen likte jeg derimot veldig godt.

Fordelen ved å velge en boks fra TV-leverandøren er at opplevelsen blir mer integrert, men dette trenger ikke være et pluss siden alt henger sammen med bruken.

Om man skal bruke VPN tror jeg dette fint lar seg støtte på en chromecast og hvilken som helst annen mottaker.

Jeg vet ikke om Modell A fra Altibox vil virke som en vanlig android-boks dersom man ikke har Altibox fra før. Dersom man har Altbox fra før og skaffer seg en brukt Modell A sier Altbox-kundeservice at man automatisk vil bli fakturert for en ekstra mottaker hver måned. Allente sin boks virker fint uten noe som helst abonnement fra Allente, og det gjør Rikstv-boksen også. Man skulle kanskje ikke tro at Altiboxen var noe annerledes, men er usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...