ltdata Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (2 minutter siden): Hvilke mobil abbonemang har du? Telia kontantkort. Ikke tull Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars ltdata skrev (3 minutter siden): Telia kontantkort. Ikke tull Da kan du kanskje få Telia play boksen rimelig. Hadde tatt en telefon og hørt hva de har. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (45 minutter siden): Da kan du kanskje få Telia play boksen rimelig. Hadde tatt en telefon og hørt hva de har. Ok takk for tipset Lenke til kommentar
steinar johannesen Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars (endret) ltdata skrev (På 13.3.2025 den 17.28): Leste om en app some heter stremio. Skal visstnok være en slags samle app der man har alt på et sted og kan legge til addons for å få litt mer eksotisk/obskurt innhold. Mer utvalg av kanaler etc.. noen med erfaring? Er det noe som kan installeres på tv boksen eller er det noe som må kjøres fra pcen? Endret 17. mars av steinar johannesen 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. mars Forfatter Del Skrevet 14. mars Gouldfan skrev (16 timer siden): Da kan du kanskje få Telia play boksen rimelig. Hadde tatt en telefon og hørt hva de har. Riks tv hadde ikke netflix apper sa de. Jeg har jo riks tv gjennom borettslaget så tror det er litt kronglete og dyrt å gå over til Telia. Jeg føler en ekstern boks er det beste. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars ltdata skrev (1 time siden): Riks tv hadde ikke netflix apper sa de. Jeg har jo riks tv gjennom borettslaget så tror det er litt kronglete og dyrt å gå over til Telia. Jeg føler en ekstern boks er det beste. Da hadde jeg kjøpt google tv Chromecast i Hd om du ikke har 4k tv. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Synes ikke disse såkalte smart-tv'ene er særlig smarte. En gammel pc fra 2013 kan vel fint kjøre netflix og alt annet du måtte ønske å se på. Men om det er tv, chromecast eller android så holder det ikke mange år. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. mars Forfatter Del Skrevet 14. mars Gouldfan skrev (8 minutter siden): Da hadde jeg kjøpt google tv Chromecast i Hd om du ikke har 4k tv. så den er å foretrekke vs xiaomi boksen? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. mars Forfatter Del Skrevet 14. mars Abigor skrev (3 minutter siden): Synes ikke disse såkalte smart-tv'ene er særlig smarte. En gammel pc fra 2013 kan vel fint kjøre netflix og alt annet du måtte ønske å se på. Men om det er tv, chromecast eller android så holder det ikke mange år. kan vel være enig der, men det er bare det styret med å starte opp laptop/pc når man ønsker å se noe på Tven 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Har den på hele tiden, raskere tilgjengelig enn å starte android 👀 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) ltdata skrev (41 minutter siden): så den er å foretrekke vs xiaomi boksen? Vanskelig å vite da jeg ikke har prøvd Xiaomi boksen. Men jeg er ganske sikker på at Google tv Chromecast er mye enklere i bruk, på med en gang, og meget bra fjernkontroll, brukervennlighet og bildet er fantastisk. Men Xiaomi kan nok brukes til litt flere ting. Endret 14. mars av Gouldfan Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Gouldfan skrev (2 timer siden): Da hadde jeg kjøpt google tv Chromecast i Hd om du ikke har 4k tv. Den er ikke å oppdrive, Google har sluttet å produsere Chromecast. Typisk at alt som er bra og ikke koster skjorta blir dumpet, kan ikke konkurrere med seg selv. Google TV Streamer koster 1399. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars ltdata skrev (1 time siden): kan vel være enig der, men det er bare det styret med å starte opp laptop/pc når man ønsker å se noe på Tven Budsjett - 100 kroner. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) ^fmj skrev (1 time siden): Den er ikke å oppdrive, Google har sluttet å produsere Chromecast. Typisk at alt som er bra og ikke koster skjorta blir dumpet, kan ikke konkurrere med seg selv. Google TV Streamer koster 1399. Den er sluttet å produsere, men Elkjøp selger fortsatt HD Google tv Chromecast for over 400 kr i Norge. Nei den var ikke på lager, men sikkert lett å skaffe brukt på feks Finn eller Facebook i Norge. Her feks. Hd https://www.finn.no/397518317 Og 4k https://www.finn.no/397287010 Endret 14. mars av Gouldfan Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Gouldfan skrev (25 minutter siden): Den er sluttet å produsere, men Elkjøp selger fortsatt HD Google tv Chromecast for over 400 kr i Norge. Nei den var ikke på lager, men sikkert lett å skaffe brukt på feks Finn eller Facebook i Norge. Her feks. Hd https://www.finn.no/397518317 Og 4k https://www.finn.no/397287010 Det koster mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars 3 hours ago, Gouldfan said: Vanskelig å vite da jeg ikke har prøvd Xiaomi boksen. Men jeg er ganske sikker på at Google tv Chromecast er mye enklere i bruk, på med en gang, og meget bra fjernkontroll, brukervennlighet og bildet er fantastisk. Men Xiaomi kan nok brukes til litt flere ting. Gjelder Xiaomi boksen også. Den kjører jo Android TV som er samme ulla som chromecast. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Complexity skrev (15 minutter siden): Gjelder Xiaomi boksen også. Den kjører jo Android TV som er samme ulla som chromecast. Ok den er lik Android tv på med en gang og har like bra fjernkontroll? Isåfall er det like greit å bruke Xiaomi boksen han har. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars 10 minutes ago, Gouldfan said: Ok den er lik Android tv på med en gang og har like bra fjernkontroll? Isåfall er det like greit å bruke Xiaomi boksen han har. Ja om man ikke slår den helt av og lar den være i dvale slår den seg på med en gang. God fjernkontroll har den og ja. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) Complexity skrev (2 timer siden): Ja om man ikke slår den helt av og lar den være i dvale slår den seg på med en gang. God fjernkontroll har den og ja. Høres bra ut. Som sagt jeg har bare prøvd mxq og den hadde Android lollipop eller KitKat eller noe men var dårlig. Så jeg er glad vi har Google tv til sønnen og at vi fikk Telia play og tv med apper vi bruker og Dolby Vision. Jeg har en Sony x700 4k spiller også med støtte for Netflix og noen andre apper. Vi ser IT 1 på 4k bluray nå med familien. Spennende film. Endret 14. mars av Gouldfan Lenke til kommentar
HiZen Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars Jeg har Samsung Galaxy mobil såvel som Samsung TV og kan greit streame Netflix på TVen. Men det hender at hele nettet er nede eller feks dekoderen streiker til tider. Hvis jeg har villet se en film på Netflix da, så har jeg rett og slett streamet den trådløst direkte fra mobilen min over til TVen ved å "speile" den. Da går du eventuelt inn på innstillinger på mobilen din, klikker deg inn på "Tilkoblede enheter (Quick Share - Android Auto)" og deretter trykker du på "Smart View" og følger instruksjonene derfra for å koble mobilen din opp mot TVen din. Dette forutsetter selvfølgelig at du har installert Netflix appen på mobilen din først. Men det funker som en drøm og er veldig enkelt å få til ihvertfall med Samsung mobil. Hvorvidt det funker med IPhone vet jeg ikke, men jeg vil tro at det skal kunne gå også, det er jo verdt å prøve ihvertfall 🤔🤷♀️ I tillegg har du som sagt den fordelen at hvis hele nettet/WiFi er nede og du har nok Gigabyte på abonnementet ditt, så kan du likevel koble deg opp for å se på en god film eller en serie. Og på toppen av det hele så koster det deg ikke noe ekstra med tanke på at du ikke trenger å kjøpe hverken ny TV eller eventuelt andre duppedingser for å få tilgang til Netflix via TVen din. Du kobler deg ganske enkelt opp til TVen fra mobilen din and then you're good to go! Håper dette tipset kan være til nytte for deg og hvis så, at det funker fra mobilen til TVen din uten problemer? Lykke til, uansett hva du kommer frem til 😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå