Gå til innhold

Kjøre netflix på "gammel smart tv"?

Anbefalte innlegg

^fmj skrev (1 time siden):

Kjøp noe billig på Finn, husk at kan kjøpe en TV-dekoder også.

Jeg trenger vel egentlig ikke en dekoder når keg har en slik Xiaomi boks? Jeg har en sånn boks fra Riks -tv. Er det en dekoder? Var ingen Netflix app på den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, ltdata said:

Jeg trenger vel egentlig ikke en dekoder når keg har en slik Xiaomi boks? Jeg har en sånn boks fra Riks -tv. Er det en dekoder? Var ingen Netflix app på den

Liten sidenote: om du abonnerer på rikstv kan du installere rikstv appen på MiBox så blir den og som en dekoder.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ltdata said:

Så da trenger jeg ikke boksen fra riks-tv mer?

I teorien ikke nei. Hadde noen i familien før som hadde rikstv. Logget inn som dem på min MiBox og da ble den som en tv dekoder hvor man kunne bla i kanaler opp og ned osv. 

Men er en stund siden nå så skal ikke garantere at det fortsatt er like sømløst.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
ltdata skrev (På 11.3.2025 den 10.09):

Har en samsung smart Tv fra 2013. Vurderer å bli Netflix kunde. Problemet er at i Samsung apps på tven så finnes ikke Netflix appen. Og TVen har heller ikke noen mulighet til å oppdatere firmware/software ( oppdateringsknappen er skyggelagt)

Så hvordan kan jeg bruke Netflix på tven? Jeg har ikke lyst til å måtte koble til laptop/desktop med hdmi kabel til tven, men kjøre Netflix direkte fra tven.

Noen som vet om gode metoder?

Chromecast med Google tv eller hva den heter uten 4k

Vi er kjempefornøyd med den til bonus sønnens Plasma tv. Bra bilde og fjernkontroll og alt.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ltdata skrev (1 time siden):

Xiaomi boks skulle funke greit, bare last ned Netflix appen om den ikke er preinstallert.

Jeg vet ikke, husker ikke hva system Xiaomi bruker, men de fleste bokser støtter Netflix.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker denne på en eldre ASUS monitor med kun 1080p(full HD) i verkstedet og den har det meste inkludert Netflix,prime,youtube etc;) Har testen den litt opp mot Apple tv 4K osv i stua og den er faktisk ikke så ille på nyere enheter heller:D

Slipper jo litt rimeligere unna enn med nyeste google sin streamer eller mange andre:)

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457

Om det er noe slikt du har,så trenger du jo kun den:

https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/xiaomi-mi-box-tv-boks/21581

Ps:Du finner jo litt guider og slik på nett også om du sliter litt med legge til apper og alt om din modell,men lykke til!

Endret av Original1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Gouldfan said:

Vi er kjempefornøyd med den til bonus sønnens Plasma tv.

Damm! Er det enda plasmatver i bruk der ute? Imponerende 😅

Sort er grått, og de bruker strøm som en panelovn (og blir like varm). Trodde de var en utryddet rase.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 minutter siden):

Damm! Er det enda plasmatver i bruk der ute? Imponerende 😅

Sort er grått, og de bruker strøm som en panelovn (og blir like varm). Trodde de var en utryddet rase.

Panasonic PX80 42" gjør fortsatt jobben, og Bildet ble veldig bra med Chromecast Google tv. Bare plugg i hdmi og vips er en tykk gammel Plasma Smart.

Det er den gamle tv vår som Bonus sønnen har på rommet sitt.

Vi har en rimelig 4k 55" også fra Panasonic.

JX600 tror jeg den heter og kostet rundt 6k på tilbud.

Kjempebra bilde, eneste litt svakhet er panorering med mye lys.

Det var PX80 sin svakhet også, men det er ikke så ille men jeg merker det.

Bilde og skarphet,farger og Dolby Vision er meget bra, spesielt til prisen.

Skal du ha budget, så anbefaler jeg Panasonic, se legger alt i produktene sine og de varer forever.

Iforhold til host host Samsung...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
ltdata skrev (1 time siden):

Tenkte på en dekoder med Android TV / Google TV (er det noen dekodere som kjører Google TV?). Kjøper du den fra Xiaomi er du berget, det kan bli billigere på Finn. Bruker selv en eldre OnePlace dekoder og det fungerer helt fint.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Noen bokser på markedet er litt utdaterte....

Avhenger litt av behovet, men om du ønsker en kurant sak som holder en stund bør en vurdere en nyere boks som minimum støtter AV1, HDR10+, dolby vision etc.  Ser at noen bokser med ethernet port, har kun 100Mbps, selvom de er ganske nye.
En side som kan være nyttig:
https://www.androidtv-guide.com/streaming-gaming/categories/

en bør også være litt forsiktige med ukjente dingser: https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ

Har selv en Chromecast med Google TV 4K, som funker bra på strømme tjenester etc, men den er "dårlig" på innhold fra egen nas etc (med ethernet adapter). Prøvde også en billig 4k stick (fra norsk nettbutikk), men den var bare søppel.

Lenke til kommentar
50z skrev (1 time siden):

Noen bokser på markedet er litt utdaterte....

Avhenger litt av behovet, men om du ønsker en kurant sak som holder en stund bør en vurdere en nyere boks som minimum støtter AV1, HDR10+, dolby vision etc.  Ser at noen bokser med ethernet port, har kun 100Mbps, selvom de er ganske nye.
En side som kan være nyttig:
https://www.androidtv-guide.com/streaming-gaming/categories/

en bør også være litt forsiktige med ukjente dingser: https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ

Har selv en Chromecast med Google TV 4K, som funker bra på strømme tjenester etc, men den er "dårlig" på innhold fra egen nas etc (med ethernet adapter). Prøvde også en billig 4k stick (fra norsk nettbutikk), men den var bare søppel.

Er gammel tv det er snakk om. Google Chromecast har vel ikke Dolby Vision da og ikke Telia boksen heller...

Når det er sakt er jeg veldig glad vi har Telia play boksen både til tv kanaler og streaming.

Vår tv støtter kun Netflix og Amazon og Disney+ mens Telia boksen fikser alt annet av apper.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (51 minutter siden):

Er gammel tv det er snakk om. Google Chromecast har vel ikke Dolby Vision da og ikke Telia boksen heller...

Når det er sakt er jeg veldig glad vi har Telia play boksen både til tv kanaler og streaming.

Vår tv støtter kun Netflix og Amazon og Disney+ mens Telia boksen fikser alt annet av apper.

Tv'n vi har er grei, men Panasonic sin "My Home Screen" OS, er ikke er spesielt bra. selv om den har netflix prime etc.
Chromecast med Google TV 4K,  støtter Dolby Vision og HDR10+ i 4K.  ref https://support.google.com/chromecast/answer/12578818?hl=en

Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 11.3.2025 den 10.37):

Om du ser etter brukt pass på at det er gen2. Gen1 funker også bra men gen2 er ganske mye bedre

Litt off topic her, men jeg ser at gen2 har to ekstra knapper på fjernkontrollen siden gen1, og at fem (?) av dem nå virker å gå til spesifikke apper. Veit du om noen av disse kan remappes til andre funksjoner? På gen1 får man ikke lov til å endre på Netflix og Prime knappene, såvidt jeg forstår.

Lenke til kommentar

Smak og behag om en går for Apple TV 4K  eller Android TV.  Ca samme apper, RiksTV finnes for AppleTV også og du bruker selvfølgelig wifi til boksen for full fleksibilitet på hvor du setter TV med boks. Selve boksen er koblet til TV'en med HDMI.   Hvis du har inkludert opptak i TV-abonnementet til dekoderboks (med harddisk) så er det evt eneste grunnen til å fortsatt ha dekoderen.  (Forutsatt at du har internett og wifi)

AppleTV går for å være mer premium kvalitet/ytelse og bedre brukergrensesnitt. 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...