Gå til innhold

Sydentur med familien - trenger tips!

Anbefalte innlegg

Rune_says skrev (30 minutter siden):

Der er jeg enig.  Har null behov for å oppsøke norske miljø eller butikker som selger den norske brunosten :)

Mer avslappende, genuint etc å oppleve lokalbefolkning og kultur som gjerne har et annet perspektiv på livet.   Øyhopping i Hellas med kjøp av overnatting på brygga ved ankomst (av div som leide ut) var fint... men noen tiår siden nå.

Jeg skal innom en bilfri øy i Frankrike denne gangen, det blir en ny opplevelse 😃

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (23 minutter siden):

Jeg skal innom en bilfri øy i Frankrike denne gangen, det blir en ny opplevelse 😃

Høre ut som Porquerolle... har overnattet der.

For russiske turister så har det lite med dagens politiske situasjon å gjøre. Har selv opplevd grupper med russiske turister flere ganger, veldig liten respekt for andre kulturer, personer og betjening. Og alt av regler for oppførsel ignoreres fullstendig, om betjeningen prøver korrigere dem så ser de det som en utfordring og vil demonstrativt gjøre det enda mere. Om det er all inclusive så ikke bli overrasket om at de tar med seg hele serveringsfat med det beste som tilbys til sitt bord.

Alle i Russland er selvsagt ikke slik, har kontakt med flere som vet å oppføre seg, men de vil du ikke treffe på all inclusive i syden.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (3 minutter siden):

Det er helt riktig 😊

robertaas skrev (4 minutter siden):

For russiske turister så har det lite med dagens politiske situasjon å gjøre. Har selv opplevd grupper med russiske turister flere ganger, veldig liten respekt for andre kulturer, personer og betjening. Og alt av regler for oppførsel ignoreres fullstendig, om betjeningen prøver korrigere dem så ser de det som en utfordring og vil demonstrativt gjøre det enda mere. Om det er all inclusive så ikke bli overrasket om at de tar med seg hele serveringsfat med det beste som tilbys til sitt bord.

Alle i Russland er selvsagt ikke slik, har kontakt med flere som vet å oppføre seg, men de vil du ikke treffe på all inclusive i syden.

At jeg ikke har truffet så mange slike, (eller faktisk ikke noen slike) har nok med å gjøre at jeg ikke reiser til typiske "all inclusive - sydendestinasjoner", men legger opp reisen min selv.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (3 timer siden):

Helt enig. Var i Montenegro tidlig 2000-tall, og det var smekkfullt av "rike" russere. De var ganske ufyselige mot betjening og folk generelt. Når de begynte å bli drita rett etter middagstid så ble det 10 ganger verre. kan sammenlignes med engelske turister på Ibiza, bare ganget med 15.

Phuket er helt ødelagt av russere nå, sikkert mye på grunn av at det er begrenset antall land de kan reise direkte fra Russland i disse dager. Bare å styre unna og heller komme seg ut på en øy.

For å svare TS: Lanzarote kan anbefales for en pakkereise. litt mer å gjøre der enn på de andre kanariøyene, men hvis poenget er sol og bad så fungerer alle like bra, og i sommerferien duger alt rundt middelhavet (ihvertfall på den europeiske siden)

All inclusive er supert med små barn, men vær oppmerksom på at maten kan være ganske kjip.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (5 timer siden):

Har selv opplevd grupper med russiske turister flere ganger, veldig liten respekt for andre kulturer, personer og betjening.

Nå sklir denne tråde veeeldig, men høre ut som nyrike russere. Har truffet masse russere i Sørøst-Asia og Midtøsten-landene og det er helt topp folk. Hadde også bare gode opplevelser da jeg var på road trip i Russland i 2017. Men jeg har stort sett pratet med de rundt egen aldersgruppe som på den tida var i 20-årene.

Briter i «Syden» derimot..😅 Med et lite glimt i øyet er de de verste.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...