Ludvig86 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Hei! Vi snakker om å plutselig ta med oss familien på en tur til mer sol og varme i ferien. Vi vet vi nok er litt sent ute for å gjøre ett «kupp» men problemet er hvor vi skal begynne. Må nevnes at vi er to voksne og fire «barn» på 5, 12, 15 og 17. Er det det enkleste og beste å bare ta alt via f.eks Tui, Apollo e.l? Eller er der noen «tricks» som gjør at man kan spare noen kroner og få seg ett greit opphold en ukes tid? Takker for innspill! Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Finn Reiser fungerer bra. Samleside for alt av charter. Eventuelt ticket.no. (Bare pass på å bestille direkte fra charter-selskapet). Du skriver "i ferien" - snakker vi fellesferien i sommer? Da blir det nok dyrt. Siden dere er såpass mange, 6 stykker. Så tror jeg det hadde vært best å kjøpe flybilletter og opphold separat. Alicante er en by med hyppige fly fra de fleste byer i Norge. Samtidig er det nokså billig å leie et helt hus/leilighet med privat svømmebasseng og full pakke. Ta leiebil rett fra flyplassen til leiligheten, og stopp på Mercadona (supermarked) på veien - og fiks maten selv. Så kan dere ta bilen på "ekspedisjon" ila dagen. Leilighet kan du booke enkelte på Airbnb eller tilsvarende (sjekk referansene). Mye bedre enn et charter-helvete-hotell-styr med trange hotellrom og sure tenåringer. ;p Endret 9 timer siden av Milhouse85 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Ludvig86 skrev (53 minutter siden): Hei! Vi snakker om å plutselig ta med oss familien på en tur til mer sol og varme i ferien. Vi vet vi nok er litt sent ute for å gjøre ett «kupp» men problemet er hvor vi skal begynne. Må nevnes at vi er to voksne og fire «barn» på 5, 12, 15 og 17. Er det det enkleste og beste å bare ta alt via f.eks Tui, Apollo e.l? Eller er der noen «tricks» som gjør at man kan spare noen kroner og få seg ett greit opphold en ukes tid? Takker for innspill! Ikke bestill pakkereise. Bedre å kjøpe separat (syns jeg). Nå flyr ikke jeg lenger, kjører selv. Men jeg hadde aldri bestilt en pakkereise. Skal til "syden" om 1 måned og bestiller oppholdet enten direkte hos hotellet (som ofte blir billigst), men bruker også booking.com og acchor - hotels (ibis hotell). Skal også en uke via Odalys- kjeden. (Blir i "syden" som før min del er sør Frankrike, i 3 uker totalt, og blir totalt borte i 4 uker pga kjøringen. Jeg bor i hovedsak på leilighetshoteller. Veldig greit å kunne lage mat selv i leiligheten, og ikke minst å ha en balkong å sitte ute på 😄 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå