Spillredaksjonen Skrevet søndag kl 10:13 Del Skrevet søndag kl 10:13 Dette tente sjefane i norske spelselskap – Eg ser at bransjen er blitt meir profesjonalisert, seier spelutviklar Siw A. Hødnebø Espeland. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet i går, 10:37 Del Skrevet i går, 10:37 Ganske pinlig hvor opptatt folk er av noe så privat som hva folk tjener, for å så henge de ut i medier. Jeg synes dette er en skikkelig uting. Skattelistene er ren sosialistporr. 3 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet i går, 11:54 Del Skrevet i går, 11:54 KantHerre skrev (1 time siden): Ganske pinlig hvor opptatt folk er av noe så privat som hva folk tjener, for å så henge de ut i medier. Jeg synes dette er en skikkelig uting. Skattelistene er ren sosialistporr. Ser virkelig ikke problemet med det. For det første er dette offentlig tilgjengelig informasjon, og akkurat det er en bra ting. Det er gjort slik blant annet for å unngå korrupsjon. For det andre er det faktisk nyttig informasjon, spesielt i artikler som dette. Det gjør at folk får et innblikk i hva man kan forvente å tjene om man selv vurderer å gå inn i en slik bransje. I tillegg gir det et innblikk i hva slags måte som er bedre å drive bedrift. Jeg har heller problemer med å finne ut hvorfor folk på død og liv skal holde slikt hemmelig. Jeg vet at enkelte folk knytter sin lønn opp mot egenverdi, og tror at folk som tjener mindre er verdt mindre, men det føler jeg de må ta på sin egen kappe og kanskje heller revurdere sin måte å tenke på. Om du har et eneste godt argument for hvorfor det skal være hemmeligholdt, så må du gjerne rope ut. 3 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet i går, 12:02 Del Skrevet i går, 12:02 1 hour ago, KantHerre said: Ganske pinlig hvor opptatt folk er av noe så privat som hva folk tjener, for å så henge de ut i medier. Jeg synes dette er en skikkelig uting. Skattelistene er ren sosialistporr. Helt enig at det er fullstendig upassende å dele privatpersoners inntekt / formue i media for personer som har så lave lønninger som her. Det kan være greit for de som tjener mangfoldige millioner men dette er direkte ufint. 3 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet i går, 12:39 Del Skrevet i går, 12:39 Gringorilla skrev (15 minutter siden): Ser virkelig ikke problemet med det. For det første er dette offentlig tilgjengelig informasjon, og akkurat det er en bra ting. Det er gjort slik blant annet for å unngå korrupsjon. For det andre er det faktisk nyttig informasjon, spesielt i artikler som dette. Det gjør at folk får et innblikk i hva man kan forvente å tjene om man selv vurderer å gå inn i en slik bransje. I tillegg gir det et innblikk i hva slags måte som er bedre å drive bedrift. Jeg har heller problemer med å finne ut hvorfor folk på død og liv skal holde slikt hemmelig. Jeg vet at enkelte folk knytter sin lønn opp mot egenverdi, og tror at folk som tjener mindre er verdt mindre, men det føler jeg de må ta på sin egen kappe og kanskje heller revurdere sin måte å tenke på. Om du har et eneste godt argument for hvorfor det skal være hemmeligholdt, så må du gjerne rope ut. Det handler om å respektere menneskers rett til privatliv, og at deres privatøkonomi er en privatsak. Det er en stor ironi i at internt på arbeidsplasser er det stort hemmelighold i hva de ansatte tjener, og at finansinstitusjoner har munnkurv for å dele detaljer om kunders privatøkonomi - men siden det er staten som deler informasjonen så er det greit? Det er vel heller "skattesvik" som er argumentet, og ikke "korrupsjon". Hvor mye penger folk har har alltid vært en pinlig besettelse hos venstrevridde, og sistnevnte har aldri hatt respekt for noe med ordlyden "privat". Hva om vi gjør hele nett-historikken din fra tidenes morgen til offentlig informasjon, sånn i tilfelle du skulle gjøre noe kriminelt? For eksempel henge opp overvåkningskameraer i hjemmet ditt som vi kan tune oss inn på? Du har vel ikke noe du på død og liv skal holde hemmelig? Om du har et eneste godt argument for hvorfor det skal være hemmeligholdt, så må du gjerne rope ut. Govern me harder, daddy? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet i går, 13:53 Del Skrevet i går, 13:53 KantHerre skrev (1 time siden): Det er en stor ironi i at internt på arbeidsplasser er det stort hemmelighold i hva de ansatte tjener, og at finansinstitusjoner har munnkurv for å dele detaljer om kunders privatøkonomi - men siden det er staten som deler informasjonen så er det greit? Det skal sies at det gjerne er arbeidsgivere som bygger opp om hemmelighold. De har ingenting å tjene på at ansatte snakker lønn med hverandre, og dermed kan hjelpe hverandre drive lønnen opp. 1 Lenke til kommentar
KantHerre Skrevet i går, 14:33 Del Skrevet i går, 14:33 Zlatzman skrev (1 minutt siden): Det skal sies at det gjerne er arbeidsgivere som bygger opp om hemmelighold. De har ingenting å tjene på at ansatte snakker lønn med hverandre, og dermed kan hjelpe hverandre drive lønnen opp. Du misforsto poenget her. Lønnsopplysninger er taushetsbelagt i privat sektor, arbeidsgiver har ikke lov til å fritt utlevere hva du tjener til kollegene dine da dette regnes som personopplysninger. Derav slutt-setningen "men siden det er staten som deler informasjonen så er det greit?" Det er en total prinsipiell og logisk brist i lovverket. Selvfølgelig kan en virksomhet spare på lønnskostnadene ved at ikke alle vet lønnen til hverandre på en arbeidsplass, men dette er et ganske svakt argument for at private opplysninger ikke bør være private. Min rett til å ønske å tjene mer enn deg, bør ikke gi meg rett til innsyn i dine personopplysninger. I tilfelle du er av oppfatningen om at alle arbeidsgivere er grådige og ønsker at de ansatte skal tjene minst mulig: Det er styret som fastsetter daglig leders lønn - og daglig leder må som regel ha mandat til generelle lønnsforhøyelser. En oppgående arbeidsgiver vet at det er kritisk å være konkurransedyktig på arbeidsvilkår i et fritt arbeidsmarked for å tiltrekke, motivere og beholde de dyktigste. Lenke til kommentar
Lush Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden KantHerre skrev (10 timer siden): Det handler om å respektere menneskers rett til privatliv, og at deres privatøkonomi er en privatsak. Det er en stor ironi i at internt på arbeidsplasser er det stort hemmelighold i hva de ansatte tjener, og at finansinstitusjoner har munnkurv for å dele detaljer om kunders privatøkonomi - men siden det er staten som deler informasjonen så er det greit? Det er vel heller "skattesvik" som er argumentet, og ikke "korrupsjon". Hvor mye penger folk har har alltid vært en pinlig besettelse hos venstrevridde, og sistnevnte har aldri hatt respekt for noe med ordlyden "privat". Hva om vi gjør hele nett-historikken din fra tidenes morgen til offentlig informasjon, sånn i tilfelle du skulle gjøre noe kriminelt? For eksempel henge opp overvåkningskameraer i hjemmet ditt som vi kan tune oss inn på? Du har vel ikke noe du på død og liv skal holde hemmelig? Om du har et eneste godt argument for hvorfor det skal være hemmeligholdt, så må du gjerne rope ut. Govern me harder, daddy? Det er bare lønnen din, ikke en historikk over hva du brukte pengene dine på, hva du ikke brukte pengene dine på eller om kjæresten på si, eller politisk ståsted... Så ganske epler og bananer sammenligning det her, etter min mening. Ellers så vil jeg si det er ytterst få som går og snoker i andres ligninger. Og hvis du vil se hvem som snoker, så er også dette informasjon du kan få se. Og hvis man først skal holde det skjult for noen under en viss formue/inntekt så er dette også "urettferdig". Og dette vil bli en politisk agenda som hele tiden bli pushet på av aktører som ikke vil vise noe. Så full åpenhet er best og det sikreste, imo. Og jeg vil påstå at det er for absolutt største majoriteten, ikke er noe frihetsbegrensende i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Jeg håper det kun er inntekter fra spillbransjen som vises her, og ikke hva de tjente totalt. 136.000 inntekt og 93.000 i skatt. Au.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå