Ooinaru Skrevet fredag kl 12:19 Del Skrevet fredag kl 12:19 13 minutes ago, wampster said: Jeg skal teste litt undervolt når jeg kommer hjem fra jobb i dag og se om det lar seg gjøre på mitt kort og om det utgjør noen forskjell. Tenkte å prøve det samme når jeg fått i mitt 😊 Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 17:01 Del Skrevet fredag kl 17:01 Da kjørte jeg undervolt på -50 og fikk dette resultatet Er vel helt på det jevne Det var jammen raskt og enkelt gjort. Ikke store forskjellen, men hvorfor ikke. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet fredag kl 17:57 Del Skrevet fredag kl 17:57 Det er en fin oppskrift på Techpowerup på dette, i reviewene. Dere er inne på det vanlige: 1. Opp med powerlimit til max (hvis ikke man vil ha ned varmen) 2.opp med minnefrekvens 3a. Opp med frekvens 3b. Ned med spenning Techpowerup anbefaler minnet opp i steg til resultatene daler, da har man funnet rett nivå. så starter man med uv og oc. Kjør samme benchmark på nytt med stadig endrede verdier til det krasjer og noter benchmark-score. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Jeg så en video nå hvor det var snakket om at noen skjermkort har 2 forskjellige bioser og ser at mitt kort (Asus Prime 9070xt OC) kommer med 2 bioser (P og Q) performance og quiet så vidt jeg har skjønt. Har det noe å si for ytelse/oc muligheter eller er det kun hvor mye viftene spinner? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden wampster skrev (27 minutter siden): Jeg så en video nå hvor det var snakket om at noen skjermkort har 2 forskjellige bioser og ser at mitt kort (Asus Prime 9070xt OC) kommer med 2 bioser (P og Q) performance og quiet så vidt jeg har skjønt. Har det noe å si for ytelse/oc muligheter eller er det kun hvor mye viftene spinner? Ut fra beskrivelsen til Asus så er det bare hvordan viftene blir styrt. En kan også overstyre dette i software selv. Generelt så vil jeg si at det viktigste er at det er nok kjøling, altså ikke for høy temperatur. Om en øker power limit så er god kjøling viktigere. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) wampster skrev (23 timer siden): Da kjørte jeg undervolt på -50 og fikk dette resultatet Er vel helt på det jevne Det var jammen raskt og enkelt gjort. Ikke store forskjellen, men hvorfor ikke. AMD spec for 9070 XT er vel: Boost frequency max, 2970 MHz Power 304W Noen kort har kanskje høyere tall, og en har mulighet for å sette høyere tall. Jeg ville nok i utgangspunktet kun undervoltet og beholdt frequency og Power settingene til default. Også sett på om minnet kan overklokkes. Endret 10 timer siden av Svein M 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Angående undervolt og overklokking anbefaler jeg å se klippet i post #2 i denne tråden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå