Gå til innhold

AMD RX 9070 (XT)-tråden

ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

ExcaliBuR skrev (5 minutter siden):

Kobler du skjermkortet via en PCIe riser?

Hvis du får bilde med et annet kort, gå inn i bios og "lås" PCIe sporet du bruker skjermkortet i til PCIe gen 4 eller 3 f.eks.

Fant heldigvis en PCIe riser jeg hadde liggende. Satte 9070’n i tredje slot via riser, med GT610 i første slot for å få signal. Nå får jeg en ny feilmelding "AMD hardware er ikke støttet i mitt system".

Skal prøve tipset ditt nu👍

IMG_4564.png

IMG_4563.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Styrmann Smisk skrev (5 timer siden):

Med Ryzen 5 3600 prosessor, er det noe å hente på å bytte RX 6700 XT ut med 9070 XT ?

Kunne i nøden vurdert å kjøpt 5700x3d i tillegg.

Det vil virke helt fint. Alle prosessorer har sin begrensing på hvilken fps de klarer i hvert spill, og dette vil ikke GPU hjelpe på. Forskjell med bedre GPU er at du kan kjøre høyere grafikk innstillinger. Også oppløsning på skjermen er viktig her, høy oppløsning er mye mer krevende for GPU.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Låse PCIe til gen.3 (gammelt HK) funket heller ikke. Satte kortet tilbake i første PCIe slot, og igjen sort skjerm. No POST. Har det seg at kortet ikke støtter gen.3? Hvis ikke, blir det retur også får jeg heller slite videre med 4070 😔 Det fungerer i det minste.

Edit: At det sitter en Xeon prosessor i, skal vel ikke ha noe å si?

Endret av Vollviks P9S
Lenke til kommentar

Liten rapport fra heldig kjøper på slippdato. Veldig fornøyd så langt med med Powercolor 9070 XT Reaper (grunnversjonen), fikk det i dag. Kjører undervolt -60 mV og +200 MHz på GPU. Spiller Stalker 2 og GPU ligger på 3230 MHz. Temp ligger på 5X og ikke noe støy. Har ikke gjort noe med VRAM. FPS spratt opp fra 50ish til 80ish på 1440p og med 5800 X3D sammenlignet med 7800 XT.

Og kortet er bare 2-slot, tar mindre plass enn forrige kort som var 2,5 slot.

Endret av GadusMorhua
  • Liker 2
Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (51 minutter siden):

Kan du koble begge skjermkortene rett i hovedkortet, få bilde fra det andre og se om Windows ser to skjermkort?

Sykt tight fit, men det gikk da. Error 182 og Windows 10 registrerer ikke kortet. Så en på reddit slet med det samme med pcie gen 3. Da blir det retur. Kjøper ikke nytt hk, cpu og ram for å få det til fungere.

IMG_4571.jpeg

IMG_4572.jpeg

Lenke til kommentar

Merkelig. Kan være du har vært uheldig og fått et kort som er doa.

Tror ikke PCIe gen 3 skal være problemet, jeg kjenner en som har GigaByte 9070 xt i et x370 Prime-Pro hovedkort med 1800x og det fungerer fint.

Jeg ser at kortet ikke engang gjenkjennes av BIOS. 🤔 Det får nok strøm? (Husker ikke hva du har sagt der tidligere...)

Lenke til kommentar
ExcaliBuR skrev (33 minutter siden):

Merkelig. Kan være du har vært uheldig og fått et kort som er doa.

Tror ikke PCIe gen 3 skal være problemet, jeg kjenner en som har GigaByte 9070 xt i et x370 Prime-Pro hovedkort med 1800x og det fungerer fint.

Jeg ser at kortet ikke engang gjenkjennes av BIOS. 🤔 Det får nok strøm? (Husker ikke hva du har sagt der tidligere...)

3 stk 6+2 pin fra PSU til adapter til 12V-2x6 på skjermkortet. RGB’n lyser og viftene går rundt ved oppstart.

Sykt frustrerende, rett og slett.

Edit: Brukte DDU for å fjerne nvidia driveren før jeg satte inn det nye kortet.

Endret av Vollviks P9S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...