ExcaliBuR Skrevet lørdag kl 22:31 Del Skrevet lørdag kl 22:31 (endret) AMD RDNA4 Siste runde med RDNA arkitekturen er lansert, i hvert fall i følge rykter. Tenkte det var greit å samle informasjon i en tråd. RX 9070 RX 9070 XT Drivere Endret 6 timer siden av ExcaliBuR Endret navn på tråden, mer beskrivende. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet i går, 13:18 Forfatter Del Skrevet i går, 13:18 der8auer har sjekket ut UV og OC av Red Devil 9070 XT. TL;DW: UV virker bra, OC virker "broken". Lenke til kommentar
wampster Skrevet i går, 18:47 Del Skrevet i går, 18:47 Dette har egentlig ikke noe direkte med RDNA4 å gjøre, men jeg kjøpte et 9070xt kort som har 3 stk 8 pin. Med min psu fulgte det med 2 stk 8 pin -> 6+2 pin og 2 stk 8 pin -> dual 6+2 pin Er det korrekt å da bruke en av hver eller hvordan fungerer slikt? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden wampster skrev (1 time siden): Dette har egentlig ikke noe direkte med RDNA4 å gjøre, men jeg kjøpte et 9070xt kort som har 3 stk 8 pin. Med min psu fulgte det med 2 stk 8 pin -> 6+2 pin og 2 stk 8 pin -> dual 6+2 pin Er det korrekt å da bruke en av hver eller hvordan fungerer slikt? Tre kabler med 6+2 i enden. Så f.eks 2 stk med 6+2 pin, og en med dual 6+2 pin. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden ca hvor mye bedre er dette en mitt 3080? Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) 51 minutes ago, wampster said: Dette har egentlig ikke noe direkte med RDNA4 å gjøre, men jeg kjøpte et 9070xt kort som har 3 stk 8 pin. Med min psu fulgte det med 2 stk 8 pin -> 6+2 pin og 2 stk 8 pin -> dual 6+2 pin Er det korrekt å da bruke en av hver eller hvordan fungerer slikt? Native 12V-2x6 vs 8-pin to 12V-2x6 - what is the difference? | CORSAIR Endret 22 timer siden av Ooinaru Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Sjørøver skrev (55 minutter siden): ca hvor mye bedre er dette en mitt 3080? Kommer an på resten av maskinvaren, CPU, Ram osv. Hva har du i dag? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Sjørøver skrev (1 time siden): ca hvor mye bedre er dette en mitt 3080? Her er en test av et RX 9070 XT der en kan sammenligne med andre kort som 3080. https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-9070-xt-nitro/32.html En må også tenke på at Nvidia har DLSS oppskalering. Endret 21 timer siden av Svein M Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Svein M skrev (8 minutter siden): Her er en test av et RX 9070 XT der en kan sammenligne med andre kort som 3080. https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-9070-xt-nitro/32.html En må også tenke på at Nvidia har DLSS oppskalering. https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-9070-xt-nitro/6.html Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Svein M skrev (13 timer siden): Tre kabler med 6+2 i enden. Så f.eks 2 stk med 6+2 pin, og en med dual 6+2 pin. Takker så meget for mange svar. Endte opp med denne løsningen, som visstnok skal være korrekt Er det noen andre som har ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC og som har "coil whine"? Jeg har aldri hatt det/hørt det på mitt kort før. Nå har jeg riktignok ikke hatt så mange, et gtx 980 de siste 10-11 år og husker ikke hva jeg hadde før det. Det er tilstede ikke kun i load/bruke, men også bare når pc'en er på. Er dette noe som gjør at jeg kan sende kortet tilbake eventuelt? Eller er det "bare slik det er"? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Med Ryzen 5 3600 prosessor, er det noe å hente på å bytte RX 6700 XT ut med 9070 XT ? Kunne i nøden vurdert å kjøpt 5700x3d i tillegg. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) wampster skrev (1 time siden): Takker så meget for mange svar. Endte opp med denne løsningen, som visstnok skal være korrekt Er det noen andre som har ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC og som har "coil whine"? Jeg har aldri hatt det/hørt det på mitt kort før. Nå har jeg riktignok ikke hatt så mange, et gtx 980 de siste 10-11 år og husker ikke hva jeg hadde før det. Det er tilstede ikke kun i load/bruke, men også bare når pc'en er på. Er dette noe som gjør at jeg kan sende kortet tilbake eventuelt? Eller er det "bare slik det er"? Har i mer eller i mindre grad hatt coilwhine på absolutt alle kortene jeg har eid de siste 20 årene Endret 8 timer siden av freedomseeker Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden @wampsterstrømforsyning kan også spille en rolle. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) Styrmann Smisk skrev (1 time siden): Med Ryzen 5 3600 prosessor, er det noe å hente på å bytte RX 6700 XT ut med 9070 XT ? Først og fremst hvis du oppgraderer cpu. 3600 vil ikke la skjermkortet yte det den klarer, selv i 1440p. Se denne testen fra gamersnexus. Riktignok er dette en test med 4090 (som er et par hestehoder foran 9070 xt), men i prinsippet skal du fortsatt merke god forskjell hvis du oppgraderer cpu til 5700 x3d. Du kan se hele testen her. Edit: Hvis 5700x3d/5800x3d ikke er tilgjengelig, hadde jeg vurdert 5800x på bruktmarkedet. Endret 7 timer siden av Donkey Kong Lenke til kommentar
wampster Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden ExcaliBuR skrev (3 timer siden): @wampsterstrømforsyning kan også spille en rolle. jasså, det var jeg ikke klar over. Hvordan da? Og hvordan kan jeg evt finne ut av det/prøve å fikse det? Lenke til kommentar
Vollviks P9S Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Asrock 9070 XT Taichi Får ikke signal fra hverken DP eller HDMI. Kortet er koblet via den inkluderte adapteren. 3x 6+2 pin -> 12V-2x6. Har ikke iGPU. Tok ut kortet, og satte inn noe gammelt drit for å komme inn i OS’et i det minste, men får ikke lagt inn driveren så lenge AMD-kortet ikke står i! 😡 edit: EVGA 850W PSU Endret 4 timer siden av Vollviks P9S Lenke til kommentar
BartSimpson Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vollviks P9S skrev (7 minutter siden): Asrock 9070 XT Taichi Får ikke signal fra hverken DP eller HDMI. Kortet er koblet via den inkluderte adapteren. 3x 6+2 pin -> 12V-2x6. Har ikke iGPU. Tok ut kortet, og satte inn noe gammelt drit for å komme inn i OS’et i det minste, men får ikke lagt inn driveren så lenge AMD-kortet ikke står i! 😡 edit: EVGA 850W PSU Jeg har lest at du må ha bios i "full uefi mode" kanskje noe å sjekke. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vollviks P9S skrev (9 minutter siden): Asrock 9070 XT Taichi Får ikke signal fra hverken DP eller HDMI. Kortet er koblet via den inkluderte adapteren. 3x 6+2 pin -> 12V-2x6. Har ikke iGPU. Tok ut kortet, og satte inn noe gammelt drit for å komme inn i OS’et i det minste, men får ikke lagt inn driveren så lenge AMD-kortet ikke står i! 😡 edit: EVGA 850W PSU Mulig ta en sjekk her Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Vollviks P9S skrev (12 minutter siden): Asrock 9070 XT Taichi Får ikke signal fra hverken DP eller HDMI. Kortet er koblet via den inkluderte adapteren. 3x 6+2 pin -> 12V-2x6. Har ikke iGPU. Tok ut kortet, og satte inn noe gammelt drit for å komme inn i OS’et i det minste, men får ikke lagt inn driveren så lenge AMD-kortet ikke står i! 😡 edit: EVGA 850W PSU Både bios og Windows skal kunne vise bilde på skjermen uten å ha installert Radeon driver. Det er vel noe som er innebygget i Windows som brukes. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Vollviks P9S skrev (18 minutter siden): Asrock 9070 XT Taichi Får ikke signal fra hverken DP eller HDMI. Kortet er koblet via den inkluderte adapteren. 3x 6+2 pin -> 12V-2x6. Har ikke iGPU. Tok ut kortet, og satte inn noe gammelt drit for å komme inn i OS’et i det minste, men får ikke lagt inn driveren så lenge AMD-kortet ikke står i! 😡 edit: EVGA 850W PSU Kobler du skjermkortet via en PCIe riser? Hvis du får bilde med et annet kort, gå inn i bios og "lås" PCIe sporet du bruker skjermkortet i til PCIe gen 4 eller 3 f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå