autodogs Skrevet lørdag kl 13:17 Del Skrevet lørdag kl 13:17 Hei. Finnes det noen måte å kombinere to Nvidia kort som ikke bruker samme driver? Har et RTX kort som hoved GPU, og kjøpte nylig et GT730 for å få flere HDMI utganger. Har lest både at dette ikke er mulig, og at det skal være mulig. Når jeg installerer den ene driveren, ødelegger det for den andre. Finnes det alternative drivere utenom Nvidia sine? GT730 skal kun brukes for display og ikke kjøre tyngre oppgaver. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet lørdag kl 13:49 Del Skrevet lørdag kl 13:49 (endret) Det skal i teorien være mulig å tvinge inn forskjellige drivere i enhetsbehandling. Spoiler Endret lørdag kl 13:51 av sedsberg Lenke til kommentar
Curuion Skrevet lørdag kl 13:57 Del Skrevet lørdag kl 13:57 Mener med at ene driveren ødelegger for den andre? feilmeldinger eller bluescreen? Om det krasjer kan det kanskje være greit å ta en ren installering med å bruke DDU (Display driver uninstaller) først, helst via safe mode. Lenke til kommentar
autodogs Skrevet lørdag kl 14:04 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 14:04 Hvis jeg installerer Nvidia drivere for RTX fungerer de to skjermene jeg har koblet der med display port, men de fire andre blir svart, og det kommer feilmelding i enhetsbehandling om at Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for enheten. Hvis jeg installerer Nvidia drivere for GT, fungerer de fire skjermene, men bare en av de to andre skjermene uten innlastet driver(elendig oppløsning) Har prøvd å tvinge rett driver via enhetsbehandling, men blir samme resultat. Lenke til kommentar
Curuion Skrevet søndag kl 11:30 Del Skrevet søndag kl 11:30 21 hours ago, autodogs said: Har prøvd å tvinge rett driver via enhetsbehandling, men blir samme resultat. Kan prøve å avinstaller med DDU først, pakk ut exe filene og velge driver fila manuelt i enhetsbehandling. Mulig det bør slås av auto oppdatering i windows også da. https://www.intowindows.com/3-ways-to-disable-automatic-driver-updates-in-windows-11/ Hvis ikke det funker blir det nok enklest å skaffe en GT 1030/1010 eller GTX 1050 for ekstra skjermer, driverene støtter vist ned til GTX750/745 om du finner noe billigere. Lurer på om det hadde funka med VM og bruke gpu passtrough, men er nok mer styr enn det er verd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå