Gjest d1314...74e Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (11 minutter siden): Aldri om jeg aksepterer en løgn som skal fortelle meg at jeg har det best alene. Det er verken sant eller et snev av empati i det. Men å spre løgner om at alle enslige mistrives alene, det er innafor? 😂 Anonymous poster hash: d1314...74e Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Colin. skrev (13 minutter siden): Det gjør den helt sikkert. Alt er sutring så lenge man ikke er enig med den satte ideologien. Hva enn individer som er så langt ifra mine verdier, måtte finne på å definere meg som, tar jeg med stoisk ro. Hvis du leser litt rundt om, så ser du tydelig at dette er veldig sårt for de som sløste bort sin viktige tid, der de kunne hatt mulighet til å stifte egen familie, om de bare hadde kommet til et par logiske slutninger i løpet av utvelgelsesfasen. Å veilede andre til å ta bedre valg i livet, blir gjerne sett på som mas, fordi man ikke ønsker å gjøre innsatsen som er nødvendig for å få det bedre. Jeg trives godt alene, men kunne hatt det bedre ilag med partner. Jeg har utfordringer, men kunne hatt det bedre ilag med partner. Jeg er innadvendt som blir oppladet av ro og fred, men kunne hatt det bedre med dype og kjærlige samtaler med partner. Aldri om jeg aksepterer en løgn som skal fortelle meg at jeg har det best alene. Det er verken sant eller et snev av empati i det. Den "sannheten" at man alltid har det bedre sammens med noen andre blir bare sann om man tar den ut av en kontekst full av menneskelige virkeligheter. Man kan si at det er sant hvis man ser etter et ideal, og da er jeg enig med deg. Men den tar ikke høyde for kompleksiteten til mennesker. Det fins tusen andre komplekse kontekster å sette det inn i som ikke gjør denne ligningen konsekvent sann. Antagelig vil vi kunne gjøre den sann for en av partene i nesten alle tilfeller, men ikke for begge. Eksempelvis vil en partner være en fin opplevelse og en forbedring på livskvaliteten for en veldig aggressiv person, men det vil ikke være en bedre virkelighet for den andre parten. Men jeg skjønner hvordan du selv opplever det som en ultimat sannhet, siden du ikke har opplevd det å ha en familiepartner, eller det å få barn, campingvogn, hund osv. tidligere. Da er det fullstendig naturlig å ha et slikt kompromissløst ideal. Det er liksom en bias unge mennesker har. Det å finne personen sin. Instingter som sørger for at menneskeheten ikke dør ut. På sett og vis kan det jo til og med hende at jeg kunne sagt meg 100 % enig, men det ville kommet med et hav av forbehold. Altså litt sånn som "Hvis julenissen fantes". Særlig for mennesker med forhold bak seg. Det fins mer å oppleve i livet enn intimitet med en partner. Men jeg tror ikke det er meningen at du skal forstå det. Altså, du har instingtene imot deg for å forstå det, siden de vil at du skal forplante deg. Å sånn skal det være. Hvis ikke hadde menneskeheten trolig vært saga blott for mange hundre tusen ar siden. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 7 timer siden Forfatter Del Skrevet 7 timer siden Colin. skrev (37 minutter siden): Hvis du leser litt rundt om, så ser du tydelig at dette er veldig sårt for de som sløste bort sin viktige tid, der de kunne hatt mulighet til å stifte egen familie, om de bare hadde kommet til et par logiske slutninger i løpet av utvelgelsesfasen. Å veilede andre til å ta bedre valg i livet, blir gjerne sett på som mas, fordi man ikke ønsker å gjøre innsatsen som er nødvendig for å få det bedre. Men du snakker om ufrivillig single her. Jeg snakker om de som selv har lyst til å være single. Det er noen av dem også, selv om det kan være vanskelig for deg å sette deg inn i deres prioriteringer. Du fokuserer også mye på familie. Men endel av de kvinnene som velger å være single har kanskje allerede en familie. De har gått fra mannen, eller har blitt enker, og har ikke lyst til å finne en ny mann. (kan selvsagt gjelde for menn også, men trenden der er at de finner seg damer litt fortere hvis de har muligheten til det). Colin. skrev (41 minutter siden): Aldri om jeg aksepterer en løgn som skal fortelle meg at jeg har det best alene. Det er verken sant eller et snev av empati i det. Det er vel ingen som påstår at du har det bedre alene. Men du må kunne godta at du ikke kan bestemme over hva andre skal føle om å være alene. Jeg er enig med deg i at de fleste har det bedre sammen med en partner. Men det er snakk om de fleste, ikke alle. 2 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 51 minutes ago, Guest d1314...74e said: Men å spre løgner om at alle enslige mistrives alene, det er innafor? 😂 Anonymous poster hash: d1314...74e Å trives i eget selskap betyr ikke nødvendigvis at man er lykkelig. Lykkelig i som at man er tilfreds med livet sitt. 32 minutes ago, Neffi said: Man kan si at det er sant hvis man ser etter et ideal, og da er jeg enig med deg. Men den tar ikke høyde for kompleksiteten til mennesker. Det fins tusen andre komplekse kontekster å sette det inn i som ikke gjør denne ligningen konsekvent sann. Antagelig vil vi kunne gjøre den sann for en av partene i nesten alle tilfeller, men ikke for begge. Eksempelvis vil en partner være en fin opplevelse og en forbedring på livskvaliteten for en veldig aggressiv person, men det vil ikke være en bedre virkelighet for den andre parten. Derfor burde man oppfordre de med dating-makten, å justere sine krav, om det hevdede målet er å oppnå et lykkelig partnerskap eller familieliv, hvis det viser seg at de valgene man har tatt tidligere, bare har ført til mislykhet. Dette burde være en positiv greie, men isteden ses det på et "angrep" på de som tar bedritne valg gang på gang. Hvis man vil ha en fredfull og et rolig familieindivid, så er f.eks ikke høyde relevant på noen som helst slags målestokk. Man burde oppfordre til å ta valg av partner basert på personlighet. Med alle de brutte forholdene som florerer her på berget, så får man ihvertfall ikke meg til å tro på at valgene som tas, gjøres utifra personlighet og personlig match pdd. Når jeg så igjen ser på antall individer som så sliter med mental uhelse, og det blir flere og flere single, så synes jeg oppriktig det er en trist utvikling. Hvis man så igjen tror at disse to tingene ikke henger sammen, så tenker ihvertfall jeg at man til en viss grad er naiv. 32 minutes ago, leticia said: Men du snakker om ufrivillig single her. Jeg snakker om de som selv har lyst til å være single. Det er noen av dem også, selv om det kan være vanskelig for deg å sette deg inn i deres prioriteringer. Du fokuserer også mye på familie. Men endel av de kvinnene som velger å være single har kanskje allerede en familie. Unntak finnes alltid, men generelt ønsker de fleste en partner. Noen som har et brutt forhold bak seg, skulle nok heller ønsket at de ifra starten av tok et bedre partnervalg, slik at de slapp å forholde seg til et brudd. Mao har de mislyktes i valget sitt ifra starten av. Sannsynligvis fordi kriteriene man la til grunn i tiden valget ble tatt, ikke var de som når alt kommer til alt, var de viktigste, derfor brudd. Fortsetter man så i samme tralten, og velger utifra samme kriterier, vel, hva forventer man egentlig når alt kommer til alt? 52 minutes ago, leticia said: Jeg er enig med deg i at de fleste har det bedre sammen med en partner. Men det er snakk om de fleste, ikke alle. Som jeg skrev altså, "mennesker generelt trenger en partner eller egen familie for å føle seg tilfreds." 2 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Colin. skrev (2 minutter siden): Derfor burde man oppfordre de med dating-makten, å justere sine krav, om det hevdede målet er å oppnå et lykkelig partnerskap eller familieliv, hvis det viser seg at de valgene man har tatt tidligere, bare har ført til mislykhet. Dette burde være en positiv greie, men isteden ses det på et "angrep" på de som tar bedritne valg gang på gang. Hvis man vil ha en fredfull og et rolig familieindivid, så er f.eks ikke høyde relevant på noen som helst slags målestokk. Man burde oppfordre til å ta valg av partner basert på personlighet. Med alle de brutte forholdene som florerer her på berget, så får man ihvertfall ikke meg til å tro på at valgene som tas, gjøres utifra personlighet og personlig match pdd. Jeg kjenner ingen som har valgt seg en partner basert på høyde, så jeg skjønner oppriktig ikke problemstillingen. Alle jeg kjenner har falt for noen på grunn av personligheten. Så vanskelig å være uenig eller diskutere det. Men for å snu på det, kjenner mange korte menn (målt i cm) som er aggressive eller kriminelle, så det er jo ingen korrelasjon mellom kort og snill. Forøvrig er det fryktelig mange forhold som ender (av ulike årsaker, dødfall, vokser ifra hverandre, ønsker andre livsstiler osv) uten at det oppleves eller sees tilbake på som et mislykket forsøk på noe. Mange oppløste par har jo til og med evig vennskap og er glade for det de delte da. Du ser det veldig sort hvitt. Også tar du heller ikke høyde for at mennesker forandrer seg gjennom livet, og at dette ikke er noe man kan garantere seg imot i yngre dager når man finner en partner. Vi mennesker skal jo også vokse i løpet av livet. Sier ikke dette er idealet, men det skjer. Å holde på et ideal kan i så måte like gjerne være å fornekte virkeligheten. Colin. skrev (2 minutter siden): Når jeg så igjen ser på antall individer som så sliter med mental uhelse, og det blir flere og flere single, så synes jeg oppriktig det er en trist utvikling. Hvis man så igjen tror at disse to tingene ikke henger sammen, så tenker ihvertfall jeg at man til en viss grad er naiv. Fins også de som blir så nedbrutt og mentalt syk av forholdet de er i, at de aldri blir funsjonell igjen. Det er kjempetrist at det er sånn, men vi kan ikke fornekte det, bare fordi det ikke er pent eller idealet. Noen blir regelrett drept av partneren sin også. Grusomt, men parforhold kan være like destruktivt som at de kan være fruktbare. Så ting er ikke sort/hvitt. Noen ganger skjer disse negative tingene på grunn av sykdom også. Altså ikke noe noen har valgt. Psykoser kan vi alle få. Andre hjerneskader også. Så det står ikke bare på rasjonelle valg, hvor du kan dømme alle som ikke lever etter ditt ideal. Men du skal få lov til å holde hardt på idealet ditt, og jeg skal ikke si "hva var det jeg sa", om du noen gang blir slått ned av livets merkelige kurvballer. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 6 timer siden Forfatter Del Skrevet 6 timer siden Colin. skrev (40 minutter siden): Noen som har et brutt forhold bak seg, skulle nok heller ønsket at de ifra starten av tok et bedre partnervalg, slik at de slapp å forholde seg til et brudd. De fleste har minst et brutt forhold bak seg. Det er en del av livet. Man blir sterkere etter et brudd. Colin. skrev (42 minutter siden): Mao har de mislyktes i valget sitt ifra starten av. Sannsynligvis fordi kriteriene man la til grunn i tiden valget ble tatt, ikke var de som når alt kommer til alt, var de viktigste, derfor brudd. Fortsetter man så i samme tralten, og velger utifra samme kriterier, vel, hva forventer man egentlig når alt kommer til alt? Jeg er uenig i dette. Det kan være utallige årsaker til et brudd. Man velger ikke nødvendigvis etter samme kriterier gang nummer 2 heller. Man har andre tanker om hva som betyr noe i et samliv når man er 16 - 18 år enn når man er 40. 4 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Jeg ser på det med en litt annen vinkling: de som er frivillig single, kan argumenteres for at de er sterkere og mer selvstendige mennesker vs de som på død og liv må ha kjæreste 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 4 timer siden Forfatter Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (14 minutter siden): Jeg ser på det med en litt annen vinkling: de som er frivillig single, kan argumenteres for at de er sterkere og mer selvstendige mennesker vs de som på død og liv må ha kjæreste Ja. Selvsagt. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Neffi skrev (2 timer siden): Så vanskelig å være uenig eller diskutere det. Men for å snu på det, kjenner mange korte menn (målt i cm) som er aggressive eller kriminelle, så det er jo ingen korrelasjon mellom kort og snill. Min erfaring også. Kanskje det blir som hunder. At de små må bjeffe litt ekstra for å hevde seg 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden leticia skrev (33 minutter siden): Min erfaring også. Kanskje det blir som hunder. At de små må bjeffe litt ekstra for å hevde seg Ikke vri tråden om til diskriminering nå 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden (endret) Martelè skrev (2 timer siden): Ikke vri tråden om til diskriminering nå Har du aldri hørt om Napoleonskomplekset? Noen forskere har avspist det som en myte, mens andre igjen har konkludert med at det er en reell ting. Kommentaren over var ikke seriøst ment, derav blunkeemojien. Det er ikke akkurat som et jobbintervju dette. At alle som ikke blir valgt pga høyde, vekt, hårfarge osv kan melde inn en sak til diskrimineringsnemnda... Folk må selv få velge ut fra egne kriterier (gjelder begge kjønn) samme hvor teite andre måtte synes at disse kriteriene er. Det er tross alt personen som setter kriteriene som skal leve sammen med den andre personen. Personlighet trumfer alt. Endret 27 minutter siden av leticia lagt til tekst 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 9 minutter siden Forfatter Del Skrevet 9 minutter siden Angående det å være singel så er det forskjeller mellom menn og kvinner ifølge denne nye undersøkelsen. New study finds single women are happier than single men | Faculty of Arts & Science Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå