Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mange menn var single før også - kvinner er ikke for kresne i dag

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (5 timer siden):

Man trenger ingen influencer til å fortelle noe som helst hvis man bare gidder å se på statistikken over de som blir valgt. Det er åpenbart, og at Tinder-statistikken viser hvordan de med dating-makten velger, er svært sårt og avslørende, for da kan man ikke komme i ettertid når man sitter der med null dating-makt og ensom som få, å påstå at det ikke finnes noen "gode". Da både en selv og andre vet at det er en pytt av selvmedlidenhet som ikke fortjener verken forståelse eller oppmerksomhet.

Dette er jo akkurat slikt incel - sutreprat som artikkelen setter søkelys på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (17 timer siden):

Det støtter jeg deg fullt ut på 😅👍

Vel, teknisk sett så kan man gjøre dette selv om man er i et forhold da. Kanskje man bør holde seg unna ferieflørter for forholdets skyld da. Men er man singel er det bare å kjøre på 🤭 Jeg reiser snart selv på 4 ukers ferie alene (men er i forhold).

Jeg antar du spøker litt her mtp "kanskje"? Ellers synes jeg synd på andre parten i "forholdet".

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

De som Naver desidert mest er jo kvinner, pga svangerskap permisjon og diverse.

Halvdelen av befolkningen får penger fra NAV til enhver tid. Det er ikke det som man tenker på som en naver vil jeg tro. Det er ordets egentlige opprinnelse man tenker på når man ikke ønsker å bli sammen med en naver.

En naver var en som ungdom som tok seg et friår når han egentlig kunne jobbet, men som ikke gidder, fordi det f.eks er kjekkere å sitte hjemme og ja, nettopp game 😘 Etterhvert så har begrepet blitt utvidet,  men utgangspunktet var en som fikk penger fra NAV som ikke hadde krav på det, og de du nevner over her havner da altså ikke i naver - kategorien.

Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Det med gaming er fordomsfullt, jeg gamer ikke lenger, men gaming er en fritidsaktivitet eller hobby som man bør respektere akkurat som strikking,

Enig i at det er fordumsfullt og enig i at gaming er på nivå med strikking...

Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Det at du håner gamere som gruppe menn er nesten som å høre på 30 tallet at folk klagde på de fæle jødene og deres latskap i Aftenposten.

Velvel, nå er det artikkelen som drar frem gaming her da, og i den grad jeg nevner gaming så er det kun kopiering av hva som står i artikkelen, samme med naving som du også måtte dra frem. Det er 1 liten setning i løpet av hele artikkelen. Hadde det vært bedre for deg at jeg bare hadde linket til artikkelen uten å skrive noe som helst annet så ikke noen skulle bli lei seg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Jeg antar du spøker litt her mtp "kanskje"? Ellers synes jeg synd på andre parten i "forholdet".

Det jeg siktet til er at jeg vet at slike ting skjer når man drar på dame / mannfolkturer hvor festing og alkohol er

Bruken av ordet kanskje var ikke fordi jeg syns det er greit å gjøre det, men fordi jeg vet at det skjer... (jeg gjør ikke slikt selv).

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 minutter siden):

Halvdelen av befolkningen får penger fra NAV til enhver tid. Det er ikke det som man tenker på som en naver vil jeg tro. Det er ordets egentlige opprinnelse man tenker på når man ikke ønsker å bli sammen med en naver.

En naver var en som ungdom som tok seg et friår når han egentlig kunne jobbet, men som ikke gidder, fordi det f.eks er kjekkere å sitte hjemme og ja, nettopp game 😘 Etterhvert så har begrepet blitt utvidet,  men utgangspunktet var en som fikk penger fra NAV som ikke hadde krav på det, og de du nevner over her havner da altså ikke i naver - kategorien.

Enig i at det er fordumsfullt og enig i at gaming er på nivå med strikking...

Velvel, nå er det artikkelen som drar frem gaming her da, og i den grad jeg nevner gaming så er det kun kopiering av hva som står i artikkelen, samme med naving som du også måtte dra frem. Det er 1 liten setning i løpet av hele artikkelen. Hadde det vært bedre for deg at jeg bare hadde linket til artikkelen uten å skrive noe som helst annet så ikke noen skulle bli lei seg?

Du misforstår, folk har "Navet" så lenge trygden har vært til.

Det du snakker om her, det ungdoms utrykket Naving er sosialstønad. Der finnes det ingen krav, de kan prøve å sende deg på et kurs for å lære deg hvordan du skriver en jævlig kort CV, men du mister ikke livsopphold om du ikke møter opp.

De kidsa som fant opp ordet "Nave" et år, hadde sannsynligvis ingen andre muligheter.

Om de hadde en rik Onkel som var sjef/eier i en bedrift og gav de en fet betalt jobb så hadde de heller ikke villet Nave.

Sosialstønad er ikke noe kult sted å være, stol på meg, jeg kjenner folk som har levd slik leeenge.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alternativet er jo slik som det er i USA med Trump.

Det er det ingen sosialstønad for de svakeste, det gjør at de har gigantiske antall uteliggere..

Også blant vanlige arbeidende folk som sover i bilene sine med 2-3 jobber.

Se Usa dokumentarene til Tomas Seltzer på Nrk.

Om du følger Amerikanske youtubere som beveger seg uti samfunnet så ser du uteliggere overalt.

Jeg er glad vi har Norge og Nav, også for de unge uten jobbmuligheter som ikke kjenner en rik Onkel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Det du snakker om her, det ungdoms utrykket Naving er sosialstønad. Der finnes det ingen krav, de kan prøve å sende deg på et kurs for å lære deg hvordan du skriver en jævlig kort CV, men du mister ikke livsopphold om du ikke møter opp.

Det kan være det, men det kan også være arbeidsledighetstrygd, som ofte ikke krever mer enn at man sender en jobbsøknad av og til (men dette blir ikke nødvendigvis sjekket av nav at man gjør). Man kan altså fint ha en tilværelse som arbeidsledig lenge før man endelig gidder å ta tak når støtteperioden er i ferd med å gå ut. Denne stønaden kan man ha i inntil 2 år (men man må jo ha hatt en jobb før man ble arbeidsledig da, ellers så blir det sosialstønad som du nevner).

Jeg tror deg når det gjelder å leve på sosialstønad lenge 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Det kan være det, men det kan også være arbeidsledighetstrygd, som ofte ikke krever mer enn at man sender en jobbsøknad av og til (men dette blir ikke nødvendigvis sjekket av nav at man gjør). Man kan altså fint ha en tilværelse som arbeidsledig lenge før man endelig gidder å ta tak når støtteperioden er i ferd med å gå ut. Denne stønaden kan man ha i inntil 2 år (men man må jo ha hatt en jobb før man ble arbeidsledig da, ellers så blir det sosialstønad som du nevner).

Jeg tror deg når det gjelder å leve på sosialstønad lenge 🙂

Nei det stemmer ikke har du rett til Arbeidsledighets trygd så har du hatt jobb i minst 6 måneder, vel slik var det før.

Og på Arbeidsledighetstrygd og AAP så er det mange krav ellers mister du retten til trygden og havner på Sosialstønad.

Du har tydeligvis ikke vært så uheldig at du har vært mellom to jobber før, du må stemple nettskjema hver 14 dag og har krav på at du må søke minimum 10 jobber hver periode.

Det er heller ikke noe kult sted å være, man får ofte følelsen av at det straffer seg å jobbe korte vikariater feks eller om man blir syk og vil jobbe 25-50% et slitsomt byråkrati strev med mer pisk en gulrot.

Jeg synes det er bra med krav og 10 jobbsøknader da, men det er ikke noen dans på roser. Vel sans på torner da.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Alternativet er jo slik som det er i USA med Trump.

Det er det ingen sosialstønad for de svakeste, det gjør at de har gigantiske antall uteliggere..

Også blant vanlige arbeidende folk som sover i bilene sine med 2-3 jobber.

Se Usa dokumentarene til Tomas Seltzer på Nrk.

Om du følger Amerikanske youtubere som beveger seg uti samfunnet så ser du uteliggere overalt.

Jeg er glad vi har Norge og Nav, også for de unge uten jobbmuligheter som ikke kjenner en rik Onkel.

Ja, velferdsordningen vi har er en annen måte å forsørge på. Det offentlige har tatt over det som normalt gjøres innad i hver familie. Og som du nevner, med uteliggere da har man kanskje ikke noen familie, eller familie som er villig til eller har mulighet til denne forsørgelsen.

(Jeg syns dette blir litt på siden av debatten, siden det ikke var trygdesystemet vårt jeg tenkte å ta tak i i denne tråden) 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
James G skrev (18 timer siden):

Flere menn var single før enn nå, men tidligere single menn ble ansett som tapere i livet og hadde ikke mulighet til å lage mye støy og politisk energi.

Tapere? Hvorfor ble de sett på som det?

Krydde av ungkarer men tviler på noen så på de som tapere av den grunn. At noen ikke har en livspartner gjør de da ikke til tapere på generelt grunnlag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Ja, velferdsordningen vi har er en annen måte å forsørge på. Det offentlige har tatt over det som normalt gjøres innad i hver familie. Og som du nevner, med uteliggere da har man kanskje ikke noen familie, eller familie som er villig til eller har mulighet til denne forsørgelsen.

(Jeg syns dette blir litt på siden av debatten, siden det ikke var trygdesystemet vårt jeg tenkte å ta tak i i denne tråden) 😉

Det får du selv ta følgene av når du krydrer dine innlegg med fordommer mot menn som naver og gamer.

Når statistikken klart sier at damer både er mest på Nav og har høyest rate ufør.

Å spille tv spill er ikke det værste man kan gjøre, det finnes værre ting.

Endret av Gouldfan
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Nei det stemmer ikke har du rett til Arbeidsledighets trygd så har du hatt jobb i minst 6 måneder, vel slik var det før.

Jeg skreiv jo at man må ha hatt en jobb for å få arbeidsledighetstrygd.

Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Og på Arbeidsledighetstrygd og AAP så er det mange krav ellers mister du retten til trygden og havner på Sosialstønad.

Det er noen krav,  som at man må være registrert arbeidssøker og sende meldekort på arbeidsledighetstrygd ja, men det er ikke så mye som skal til for å holde seg under kravet om å være registrert arbeidssøker. 

Men du har sikkert rett i at man i hovedsak tenker på å ta et friår og gå på sosialstønad det året.

• Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 minutter siden):

Jeg skreiv jo at man må ha hatt en jobb for å få arbeidsledighetstrygd.

Det er noen krav,  som at man må være registrert arbeidssøker og sende meldekort på arbeidsledighetstrygd ja, men det er ikke så mye som skal til for å holde seg under kravet om å være registrert arbeidssøker. 

Men du har sikkert rett i at man i hovedsak tenker på å ta et friår og gå på sosialstønad det året.

Jeg som jobbet mye som vikar synes det var utrolig slitsom med Nav opplegget..

Det er mye bedre å være i fast jobb og slippe alt stress og mas.

Og like slitsomt i Sverige når kona ble syk og ville prøve å jobbe 25%

Det gjør vi ikke igjen for å si det sånn.

Er nok mye det samme i Norge det med 25% arbeid og alt styr og mas man må tenke på.

Jeg skjønner vi må ha et byråkrati og system. Men dette kunne vært løst mye enklere i begge land.

Du skal ikke piskes for å prøve å jobbe, mere gulrot takk.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Martelè skrev (15 timer siden):

Jeg personlig, forstår ikke hvorfor alle er så besatt av å finne seg en kjæreste i dag. Jeg kan forstå konseptet; finne en samtalepartner man kan være intim med etc. Men jeg føler at de fleste i dag, vil ha en partner bare sånn at de kan oppdatere forholdstatusen i Facebook bioen

Mange streber ett perfekt liv, eller illusjonen om det perfekte liv, mange har helt urealistiske krav til både seg selv og partner om hva ett forhold skal bestå av.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Det får du selv ta følgene av når du krydrer dine innlegg med fordommer mot menn som naver og gamer.

Når statistikken klart sier at damer både er mest på Nav og har høyest rate ufør.

Mm - men hvis du går inn i denne statistikken, så finner du at flest menn er uføre i aldersgruppen 18 - 24.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede

Kanskje det er etter barnefødsler, og større belastning på kvinner pga tradisjonelle kjønnsroller samtidig som man også skal være i jobb, at belastningene på kvinner blir såpass høy, i tillegg til hormontullet i overgangsalderen at de ender opp som uføre...

Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Å spille tv spill er ikke det værste man kan gjøre, det finnes værre ting.

Enig i det.

Å ikke ønske en partner som naver eller gamer er heller ikke det verste man kan gjøre.

Endret av leticia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (7 timer siden):

Problem? Hvis de er lykkelige, så kunne de vel ikke brydd seg mindre om hva andre mente om deres tilværelse? Grunnen til at dette er sårt, er nettopp fordi man påpeker den åpenbare sannheten, om at mennesker generelt trenger en partner eller egen familie for å føle seg tilfreds.

Hvem sier det er sårt? De fleste blir vel lei av mas om at man skal leve livet sitt slikt som de selv gjør? Typisk eksempel som religiøse som skal omvende "de vantro"...

Det er dessuten folk som trives best i eget selskap, eller at de har egne  utfordringer som de ikke ønsker å belaste andre folk med. Man har også innadvendte folk som lader energi best i ro og fred, fremfor utadvendte som blir oppladet av å være sosiale

Endret av leticia
endret i setning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kvinner har innsett sin egenverdi i form av å kunne leve livet uavhengig av behov for å gifte seg eller være avhengig av ein mann økonomisk. Gjennom denne erkjennelsen har mange kvinner i samme rennet diskriminert mannens egenverdi, dvs at vanlige kvinner føler seg meir verdifulle enn den vanlige mann. Dermed flokker mange kvinner seg rundt "smukkasmannen" så lenge desse kvinnene er attraktive og når di da "går ut på dato" for smukkasmannen må di enten ta til takke med det di annser som ein middelmådig mann eller leve resten av livet aleine. Menn som innser at di ikkje når opp i form av å bare være middelmådige, gir opp behovet for å leve saman med ei kvinne og velger heller singellivet eller søker kvinner fra andre land der mannens egenverdi ikkje blir diskriminert i samme grad. Når så kvinner og menn som i utgangspunktet burde ha lik egenverdi ikkje oppfatter kvarandre som likeverdige, får vi eit samfunn der mange kvinner og menn blir direkte motparter i sutring og skyldfordeling for mangel på samliv. Kven tjener på at kvinner og menn blir motpoler i eit samfunn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
9 hours ago, leticia said:

Dette er jo akkurat slikt incel - sutreprat som artikkelen setter søkelys på.

Det gjør den helt sikkert. Alt er sutring så lenge man ikke er enig med den satte ideologien. Hva enn individer som er så langt ifra mine verdier, måtte finne på å definere meg som, tar jeg med stoisk ro.  

7 hours ago, leticia said:

Hvem sier det er sårt? De fleste blir vel lei av mas om at man skal leve livet sitt slikt som de selv gjør? Typisk eksempel som religiøse som skal omvende "de vantro"...

Det er dessuten folk som trives best i eget selskap, eller at de har egne  utfordringer som de ikke ønsker å belaste andre folk med. Man har også innadvendte folk som lader energi best i ro og fred, fremfor utadvendte som blir oppladet av å være sosiale

Hvis du leser litt rundt om, så ser du tydelig at dette er veldig sårt for de som sløste bort sin viktige tid, der de kunne hatt mulighet til å stifte egen familie, om de bare hadde kommet til et par logiske slutninger i løpet av utvelgelsesfasen. Å veilede andre til å ta bedre valg i livet, blir gjerne sett på som mas, fordi man ikke ønsker å gjøre innsatsen som er nødvendig for å få det bedre.

Jeg trives godt alene, men kunne hatt det bedre ilag med partner. Jeg har utfordringer, men kunne hatt det bedre ilag med partner. Jeg er innadvendt som blir oppladet av ro og fred, men kunne hatt det bedre med dype og kjærlige samtaler med partner.

Aldri om jeg aksepterer en løgn som skal fortelle meg at jeg har det best alene. Det er verken sant eller et snev av empati i det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...