knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (12 timer siden): Du er flink til å klage over andre, men ser sjeldent (om ikke aldri) din egne feil. Å spre "kvalme" og ufinheter har du jo gjort siden tidenes morgen. Primeksempelet var da du bruke autisme som et angrep. Fy deg. Og så er det jo det at du alltid mener mennene er ditt og datt, mens kvinner er helt ålreite. Sånn er det ikke. Det er ikke svart/hvitt 🤔👍 Okei, så vi skal flippe dette over til persondebatt - hvor ølbrillene dine plutselig har masse meninger om hva jeg visstnok mener? Jeg har heller ikke brukt autisme som noe angrep. Til å drive med konstante personangrep og avsporinger, er vel denne "fy deg"-en din mest selvironisk. Hold deg til topic, du - det finnes ikke EN stavelse i det du skriver som er relevant for topic. Skam deg. 3 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (10 timer siden): På engelsk sier man "better to be single, than in bad company" Det er morsomt hvordan du anklager meg for å være svart-hvit i fremstillingen, når det jeg snakker om er nettopp dette når det gjelder single kvinner og deres jakt på en egnet partner. Så er det opp til oss gutta å unngå å oppfattes som "bad company", hvis vi vil ha en kjæreste. Verre er det ikke. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden leticia skrev (7 timer siden): Gjør jeg det ja. Ja du må gjerne sitere meg på et sted hvor jeg har sagt det. Eller så kan du trekke tilbake den latterlige stråmannen din. Han gjør det samme med deg som med meg, ja? Noen burde bytte dealer. Jeg oppfatter ikke deg slik, heller. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (3 timer siden): Det skal også nevnes at der er en risiko for menn når de åpner opp til psykologer for eksempel. Flere studier har vist at menn enten blir diskriminert eller behandlet uheldig av psykologen. Under finner du sammendraget av ChatGPT basert på diverse kilder som ResearchGate, CentreForMalePsychology, Nih.gov og Wikipedia Yes, multiple studies and anecdotal reports suggest that men may be treated differently by therapists, sometimes in ways that could be considered discriminatory. Here are some key findings: Bias in Diagnoses and Treatment Some research suggests that men are more likely to have their emotional distress overlooked or minimized, as therapists may unconsciously expect them to "tough it out." Conversely, men might be overdiagnosed with certain disorders (e.g., antisocial personality disorder) while underdiagnosed with others (e.g., depression, which can manifest differently in men). Social Expectations and Gender Norms Some therapists may unconsciously reinforce traditional gender norms, discouraging emotional vulnerability in men while encouraging it in women. A study in Psychotherapy Research found that therapists may react more negatively to male clients who express vulnerability compared to female clients. Bias in Family and Relationship Therapy Some men report feeling that couples therapists take a more critical stance toward them compared to their female partners, assuming that they are primarily responsible for relational problems. Some studies indicate that therapists may be more likely to hold men accountable for relationship issues while being more empathetic toward women. Therapist Gender Differences Male clients seeing female therapists have reported feeling dismissed or judged when discussing masculinity-related struggles. However, this varies widely by individual therapist. Male therapists may also unconsciously push male clients toward "solution-focused" therapy rather than emotional processing 1: vi aner ikke hvor kildene er fra, og siden teksten er på engelsk er det rimelig å anta at dette er fra engelskspråklige land - og dermed lite overførbart til norske forhold. Det blir ganske sært hvis det ultrakonservative delstater i USA opplever i slike settinger skulle bli en fasit for hvordan menn i mer verdiliberale Norge skulle føle dette. Det gjenstår å se om dette er relevant her eller ei (eller om det stemmer, forsåvidt - at ChatGPT sier noe betyr ikke at det er korrekt gjengitt) 2: det du henviser til er forøvrig sluttproduktet om du har nok folk som mener menn og kvinner er så veldig forskjellige, og følger opp med å overgeneralisere. Da blir det dobbeltstandarder og dårlig behandling i helsevesenet fordi man bare blindt antar at alle menn er slik og alle kvinner er sånn - fremfor at man ser bort fra kjønn, og fokuserer på individet som et menneske. Det er et prima eksempel på hvorfor vi må slutte å late som at "skolen er femininisert", "menn får ikke være menn", og så videre. Alle disse tankene kommer fra det samme utgangspunktet hvor man har snevre rammer for hvordan menn og kvinner kan/skal være, og ender opp i ulike varianter av fordommer og feilaktige antagelser. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Colin. skrev (50 minutter siden): Dette svarte jeg på. Da hadde jeg utelukkende klandret meg selv for at jeg valgte feil individ å gifte meg med. Jeg ønsker ihvertfall ikke å ha det på samvittigheten at jeg tok valget om å skille meg. Meget trist og sørgelig om en eventuell partner skulle kommet til en slik avgjørelse om å skille seg. Da måtte jeg tatt en runde med meg selv, reflektert, og prøvd å gjort det bedre i fremtiden. Det handler ikke om at man ikke kan ta feil avgjørelser i livet, men det handler om å lære av dem. Å fortsette i samme tralten er det vi ser i denne kulturen. Uff. Ja, tusen takk for idéen Leticia. 😉 Dog så virker det som om knop ikke tålte en positivitets-tråd. Må være hardt for han å ikke kunne spre sine stråmenn i positivitets-tråden, mon tro hvorfor. 🤔 Virker som du projiserer. Jeg svarer andre brukere med samme type svar som jeg mottar. Du er jo selveste eksperten på det i så henseende, og er litt overraskende at du av alle tar denne holdningen. Forøvrig er det at man har en koseprat-tråd, ikke sammensvarende med at alt er roser og glansbilder. Det kan være mange forskjellige og utfordrende problemstillinger med å finne seg en partner ifra utlandet, og koseprat-tråden er også en tråd der vi som er i samme båt, kan tilby råd og veiledning til andre for at drømmen skal gå i oppfyllelse. Gjengen din nevner jo "prøvekjøring" og "sjokket på bryllupsnatta", så jo mer dere lirer av dere, jo mer får jeg bekreftet det jeg allerede visste, og hvorfor høyde er et så sterkt kriterie som det faktisk er. Fasadisk fjolleri, og med slik tankegang, så er det ikke rart det blir så mange brudd. Det koster meg ingenting å poste i den tråden, den har ikke sine egne forumregler. Så ikke frist meg. Jeg kan fint gjøre det samme med den, som du gjør med denne. Så, jeg foreslår du gir deg med dette pisset om "fasadiske krav", kvinner som har "mistet dating-makten" og liknende - ellers kommer jeg til å delta der. Mark my words. Endret 4 timer siden av knopflerbruce 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden @knopflerbruce hadde vært fint om du kunne snakke fra deg i èn kommentar 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Martelè skrev (Akkurat nå): @knopflerbruce hadde vært fint om du kunne snakke fra deg i èn kommentar Jeg svarer post for post, så ikke folks quotes skal bli tre mil lange og kreve mye redigering. Hva med å heller lese det folk skriver enn å konstant sutre over at de ikke samler svar, eller skriver for langt? (forøvrig en finurlig catch-22, skulle jeg tatt alt i samme post ville den blitt lengre enn det du har blitt "utslitt" av før) 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden @knopflerbruce Når du poster i en tråd, så er det meningen at du skal holde deg til trådens emne. Du har all anledning til å poste i koseprat-tråden også, men hvis du poster off-topic problemstillinger ment for å starte negativitet, så vil jeg rapportere det og ikke svare på det. Hva du foreslår kunne ikke brydd meg mindre. Jeg har mine egne tanker rundt status quo, og jeg holder meg til emnet som skal diskuteres, som @leticia ville diskutere i denne tråden. Du er den eneste som kom inn her nå og sutrer fordi du ikke liker andres meninger. 2 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) knopflerbruce skrev (3 timer siden): Hva med å heller lese det folk skriver enn å konstant sutre over at de ikke samler svar, eller skriver for langt? (forøvrig en finurlig catch-22, skulle jeg tatt alt i samme post ville den blitt lengre enn det du har blitt "utslitt" av før) Ikke nødvendigvis! Hvis kommentaren er skrevet på en fengende og velstrukturert måte som fanger interessen min fra første setning, så har jeg en tendens til å lese den ferdig. Spesielt om jeg kan relatere til budskapet. Men til dags dato, har du fortsatt til gode å imponere meg. Det hjelper kanskje hvis du starter med et kort spørsmål direkte til meg (om du har noen), så tar jeg det derfra Endret 50 minutter siden av Martelè 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå