RustneTrompet Skrevet fredag kl 23:29 Del Skrevet fredag kl 23:29 (endret) Har montert nytt hovedkort, men får ikke kontakt med to av USB-C kontaktene på i/o-platen (se bilde). De leverer strøm, men ikke data. Minnekortleser lyser når jeg plugger den i kontaktene, men windows kjenner den ikke igjen slik den gjør i de andre USB-kontaktene der den fungerer som normalt. Likeledes gir kontaktene lading til telefon, men ingen data. Noen ganger får jeg beskjeden: "USB device might need more power. Your PC might not provide enough power to the USB device. Please connect your device to external power or try using a different PC" Den siste USB-C porten og alle USB-A portene fungerer som de skal. Jeg har gjort følgende: Dobbelt- og trippelsjekket at alle kabler er på plass, spesielt mellom PSU og HK. Oppdatert til siste bios på HK Installert alle Windows-oppdateringer Installert siste versjon av Chipset-drivere Oppsett: ASUS ProArt X870e Creators WiFi Seasonic 860W Platinum AMD Ryzen 7 98000x3D Asus GeForce GTX 4070 Super OC 12GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz 64GB Samsung 990 Pro M.2 2TB SSD Jeg dual-booter Win11 og Win10 på separate NVMe SSD-er, og situasjonen med de to USB-kontaktene er den samme på begge OS. Hvor bør jeg begynne feilsøking her? Setter pris på all input. Endret fredag kl 23:33 av RustneTrompet Lenke til kommentar
tflovik Skrevet lørdag kl 07:58 Del Skrevet lørdag kl 07:58 Asus har noe som heter USB Hub driver og USB Host Controller driver. Er disse installert? 1 Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet lørdag kl 22:24 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 22:24 Hm, det er jeg brått litt usikker på. Hvor sjekker jeg eventuelt dette? Jeg klare ikke å finne noen slike spesifikke drivere på Asus support eller AMD support, men de er kanskje en del av chipset-driverpakken? Jeg kjørte nå AMD clean up utility, og installerte AMD sine x870e-drivere istedenfor Asus sine offisielle. Nå virker den ene av de to portene som ikke fungerte tidligere, men jeg har denne meldingen i device manager: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå