Gå til innhold

Kvinnedagen i Norge 8. mars 2025

Meningsmåling  

60 stemmer

1. 1. Deltok du i parade på kvinnedagen i år?

• Ja
      5
    • Vet ikke
      2
    • Nei
      53
  2. 2. Hva synes du om årets kampsaker og paroler?

• Svært positivt
      7
    • Mest positivt
      6
    • Både positivt og negativt / ubestemt / vet ikke
      37
    • Mest negativt
      5
    • Svært negativt
      5
  3. 3. Anser du deg selv som feminist?

• Jeg er kvinne og sier ja
      3
    • Jeg er mann og sier ja
      12
    • Vet ikke / det er komplisert / nøytral
      10
    • Jeg er kvinne og sier nei
      0
    • Jeg er mann og sier nei
      11

Anbefalte innlegg

Subara skrev (10 minutter siden):

Dette "overformynderiet" handler om selvstendiggjøring av kvinner, tenker jeg. I demokratiet har vi både plikter og rettigheter og det gjelder for begge kjønn. Å passe barn og å føde barn blir ikke kompensert tilstrekkelig. Man kan ikke leve av "luft og kjærlighet".

Utfordringen er å få kabalen med barn til å gå opp.  Mens feks. Kristin Skogen Lund fikk fire barn - to sett med tvillinger- uten at hun ble stresset av det. https://radio.nrk.no/podkast/drivkraft/sesong/202004/l_8d2c246a-7871-43b9-ac24-6a7871c3b992

Noen av disse effektive og dyktige karrierekvinnene har også aupair, om ikke ordningen er avskaffet nå. Og ofte har den en snill og samarbeidsvillig ektemann. Feks. har jo Erna Solberg sin Sindre som har bidratt på hjemmefronten og heiet sin kone fram. Håper det var frivillig 🙂

Og det er nettopp denne "nå skal vi selvstendiggjøre deg" politikken jeg stiller spørsmål ved om egentlig er så lykkefremmende når alt kommer til alt. Om en presser kvinner til å jobbe mer, raskere etter fødsel og til å ha mindre tid med barna sine er det ikke gitt at det er til "kvinners beste". Når kvinner i tillegg stritter imot (man ser at kvinner velger annerledes når en gir dem friheten til det) er det verdt å reflektere over hva en egentlig foretar seg. 

leticia skrev (18 minutter siden):

KRF har sin egen agenda her. De vil ha tradisjonelle, kristenkonservative verdier hvor kvinner har færre muligheter til å være økonomisk selvstendige, fordi de setter kvinnen i sentrum for barnefødsler og omsorg. Jeg syns det er bedre å gi menn friheten til å få egne, og mer like rettigheter når det gjelder fødselspermisjon som det kvinner har. Jevnere fordeling av retten til fødselspermisjon, med andre ord. Ekte likestilling. 

Det KRF kaller for "frihet" er egentlig bare å styre politikken mer i retning av et slikt samfunn de selv ønsker seg. Et kvinnefiendtlig samfunn. De ønsker heller ikke at kvinner skal ha muligheten til abort. 

Jeg synes å "tankelese" KrF blir en litt lite hensiktsmessig. Poenget er som nevnt over at å frata kvinner frihet ikke nødvendigvis er et gode for kvinner, og jeg tenker noen ganger at "kvinnefrigjøringen" i for stor grad er gjort på kapitalismens og materialismens premisser, og etter menns målestokk.

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Økseskaft.

Jeg er ikke interessert i å rulle i søla med deg. Lykke til. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Økseskaft. Jeg refererte til at menn blir fratatt øremerket pappaperm her. Alt jeg ber om er at de ukene ligger fast. Det er ikke kvinnekamp å frata fedre rettigheter, og det gir ikke kvinner mer frihet om pappaer får mindre pappaperm.

Et annet underliggende poeng her, er at bare det å fremme det å omfordele det samme ukeantallet med flere valgfrie uker og færre øremerkede på hver foreldre som en seier for kvinnene, så har man mer enn antydet hvem som vil få mindre tid med barnet i de aller fleste tilfellene. Konklusjonen burde heller vært at man burde beholde de samme ukene man har i dag som alt er øremerket, av hensyn til fars sårbare posisjon, og heller brukt litt penger på å øke antallet uker med permisjon til fri fordeling. Da taper i alle fall ikke mannen i sum her - samtidig som man kan markere det som en mulig seier for kvinnene i de tilfellene hvor det er kvinnen som tar mesteparten av de "frie" ukene.

Det vi vet er at menn stort sett ikke tar ut mer enn ukene med fedrekvote. Om det er snakk om 10 uker, 12 uker eller 15 uker. Det har ingenting å si... Min oppfatning av dette er at kvinner bør ha 9 uker mer enn menn totalt. Dvs at 3 uker før fødselen og 6 uker etter fødselen er øremerket med tanke på kvinners helse. Det er ingen, absolutt ingen grunn til å ikke fordele resten 50 /50. 

Samtidig må jeg innrømme at det var mye bedre da vi hadde små, hvor faktisk mannen kunne ta alt minus de 6 ukene etter fødselen, men hvis vi hadde gått tilbake dit så viser all statistikk at menn hadde blitt taperne her. Menn møter press fra arbeidsgiverne om å ikke ta mer enn den permisjonen som er øremerket til dem. Det blir sikkert ikke sett på som "mandig nok". 

• Liker 4
Lenke til kommentar

31. FRIHET fra vold. FRIHET fra okkupasjon. FRITT PALESTINA NÅ

- Unødvendig blanding med annen politikk. Argumentet gjelder ikke Norge.

32. Støtt iranske kvinners kamp for frihet

- Ikke ufrie iranske menn? Unødvendig kjønning og blanding med annen politikk. Argumentet gjelder ikke Norge.

33. Støtt Palestinske Kvinners motstandskamp

- Unødvendig kjønning, unødvendig blanding med annen politikk. Argumentet gjelder ikke Norge.

Kvinnehelse

34. KVINNEHELSE Vi krever satsing nå!

- Enig. Gjelder Norge i 2025. På samme måte som mannehelse også bør satses på. Argumentet fremstår noe unødvendig kjønnsapharteid ut.

35. Mer forskning på kvinnehelse

- Enig. Ikke ignorer menn her heller takk. Det bør også forskes mer på. Nok et kjønnsapharteid-argument fra kvinnesiden?

Arbeid

36. Kvinnekamp er også klassekamp

- Med lovfestet like lønn for likt arbeid så er det ikke det med unntak av de lovbrudd som begås, anmeldes og behandles av politi og rettsvesen. Dette gjelder begge veier. Klassekampen fremstår som et motstykke til liberal frihet til å velge sitt eget yrke. Argumenterer kvinnene de for å redusere sine egne friheter? Rotete argumentert.

37. Applaus betaler ikke regningene - likelønn nå!

- Tomt argument. Dette er lovfestet for lengst. Anmeld lovbrudd.

38. Kvinner treger diskrimineringsvern - forsvar likestillingsloven!

- Det trenger også menn - på like vilkår. Unødvendig kjønning av likestillingsdebatten.

39. Like vilkår - også i idretten

- Enig. Nå følger jeg ikke veldig med på idrett, men det bør selvsagt være like muligheter, like regler og like mye støtteordninger og sånt. Har fått med meg at det er noe diskriminering så dette bør tas tak i. Gyldig argument i Norge i 2025.

40. Lik rett til yrkesskadeerstatning

- Enig. Er det ikke det allerede? Hvis ikke, så bør det selvsagt være kjønnsnøytrale lover på dette. Jeg vet ikke nok om den påståtte kjønnsdiskrimineringen, men får la tvilen komme disse til gode. Gyldig argument i Norge i 2025.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

40. Lik rett til yrkesskadeerstatning

- Enig. Er det ikke det allerede? Hvis ikke, så bør det selvsagt være kjønnsnøytrale lover på dette. Jeg vet ikke nok om den påståtte kjønnsdiskrimineringen, men får la tvilen komme disse til gode.

Jeg vet ikke om du så nyhetssaken i går om kvinnen som hadde ødelagt ryggen sin pga at løft av en pasient / bruker på jobb. Hun greide ikke å ligge i samme stilling lenger enn 5 minutter om gangen. Det som er forskjellsbehandlingen her er at typiske kvinnedominerte yrker innenfor helsevesenet hvor man har slike løft og hvor kvinner får belastningsskader i muskler og skjelett ikke blir omfattet av yrkesskadedekningen. Også her er lovgivningen lagt opp etter hvilke yrker menn i hovedsak har. Det er nesten bare menn som får yrkesskadeerstatning... 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 minutter siden):

Er kvinner egentlig det når de utfører flere selvmordsforsøk enn menn. Menn er bare flinkere til å lykkes fordi de bruker mer kraftige metoder. (så kan man selvsagt argumentere for at kvinner i større grad kanskje ikke ønsker å ta livet sitt, men at det bare er et rop om hjelp). Men det vet vi kanskje ikke nok om. 

Jeg tror nok at kvinner er mye flinkere til å rope om hjelp, selv med sine handlinger, det er ikke vanskelig å ta livet sitt om man virkelig vil, det er lekende lett. Så ja jeg mener kvinner er flinkere på et vis, selv om det er stygt at det er noe sånt noe som må til for at det blir lagt merke til.

Mr.M skrev (13 minutter siden):

muligens at det enkle livet er det beste.

Men svært få av oss selger jo telefon og kjøper seg gard der ingen kunne tru nokon osv ...så muligens noe romantisering av tidligere tider ? Tider man selv ikke har opplevd selvfølgelig.  

Mr.M skrev (15 minutter siden):

det moderne samfunnet har sin pris

Og sin belønning. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (6 minutter siden):

Og det er nettopp denne "nå skal vi selvstendiggjøre deg" politikken jeg stiller spørsmål ved om egentlig er så lykkefremmende når alt kommer til alt. Om en presser kvinner til å jobbe mer, raskere etter fødsel og til å ha mindre tid med barna sine er det ikke gitt at det er til "kvinners beste". Når kvinner i tillegg stritter imot (man ser at kvinner velger annerledes når en gir dem friheten til det) er det verdt å reflektere over hva en egentlig foretar seg.

godt poeng.

mye av "kvinnesaken" har nærmest hatt som mål å oppheve naturlovene, og benekte at mennesker tross alt også består av sjel og instinkter.

ser det bla. om abort. det blir fremstilt som frihet, mens man underkommuniserer skadene det gir på sjelen. Det er mange jenter som aldri kom seg helt over et slik inngrep, det blir et traume.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok at kvinner er mye flinkere til å rope om hjelp, selv med sine handlinger, det er ikke vanskelig å ta livet sitt om man virkelig vil, det er lekende lett. Så ja jeg mener kvinner er flinkere på et vis, selv om det er stygt at det er noe sånt noe som må til for at det blir lagt merke til.

Ja, jeg er ikke uenig med deg der. Som nevnt så tenker jeg at det er mer et rop om hjelp når man bruker metoder som ikke fører frem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

mye av "kvinnesaken" har nærmest hatt som mål å oppheve naturlovene, og benekte at mennesker tross alt også består av sjel og instinkter.

ser det bla. om abort. det blir fremstilt som frihet, mens man underkommuniserer skadene det gir på sjelen. Det er mange jenter som aldri kom seg helt over et slik inngrep, det blir et traume.

Sjel ? Den slags eksister ikke, så skadene er neppe merkbare. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

41. En lønn å leve av, en dag å leve med. 6 timers normalarbeidsdag

- Dette er arbeiderkamp. Vi har en egen dag for det, 1. mai. Misbruk av kvinnedagen til annen politikk.

42. Nødvendig arbeidstøy til alle årstider i helsetjenesten

- Selvsagt. Dette høres også ut som en arbeidersak og ikke kvinnesak. Misbruk av kvinnedagen til annen politikk.

43. Vi krever likelønn - Ikke lønn etter kjønn!

- Tomt argument. Dette er lovfestet for lengst. Anmeld lovbrudd.

44. Forby profitt i velferd!

- Misbruk av kvinnedagen til annen politikk.

Frihet fra vold

45. Stopp vold mot kvinner!

- Unødvendig kjønning av anti-vold. Det bør også gjelde vold mot menn.

46. Ingen skal bære andres ære. Nei til æreskultur!

- Både overgripere og ofre er av begge kjønn. Fremstår som misbruk av kvinnedagen til annen politikk. God politikk, men dette kan man ta opp året rundt.

47. NEI TIL KJØP AV SEX OG KROPP. STYRK SEXKJØPSLOVEN!

- Enig i det, på kjønnsnøytralt grunnlag, men jeg vil gjerne ha presisert hvilke endringer de vil ha i sexkjøpsloven så jeg kan ta stilling til hvert enkelt endringsforslag. Unødvendig kjønning.

48. Feministiske stemmer mot Trumpisme og nynazime!

- Enig i saken, men uenig i å tilsnike dette til å være en feministisk sak. Dette angår alle. Unødvendig kjønning.

49. Bekjemp vold mot kvinner!

- Gjentakelse av nr 45. Samme svar: Undøvendig kjønning.

50. Kjemp og gjør motstand!

- Kjemp for hva? Motstand mot hva? Fremstår som et svært uklart og uferdig punkt.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 minutter siden):

21. Støtt kvinners fredsarbeid - bekjemp voldtekt som våpen

- Unødvendig kjønning av fredsarbeid. Man bør støtte fredsarbeid generelt, uavhengig av kjønn. Upassende å koble fredsarbeid til kvinnekamp.

- Enig, i det å bekjempe voldtekt som våpen. Dette har vært spesielt utbredt blant russiske krigsforbrytere. Disse må stilles for retten for sine forbrytelser og systematikken i dette fra presidentnivå til soldatnivå gjør det nødvendig å stille alle nivåer for krigsrett. Dette er en god kvinnesak, men gjelder ikke i Norge. Det er likevel bra å sympatisere med kvinners problemer andre steder.

22. Fred, frihet og feminisme! Solidaritet med kvinner i alle land!

- Fred og frihet er fine humanistiske saker. Unødvendig å kjønne dette.

23. Støtt lesbisk kvinnekamp

- Jeg støtter alle legninger og har sympati med hele regnbuen. Men dette fremstår nok en gang som unødvendig kjønning.

24. Mangfold gjør oss sterkere – for en inkluderende feminisme!

- Usikker på om dette er en reformulering av nr 23. Inkludering er en god ting, men usikker på hva argumentet egentlig er. Fremstår som uklart argumentert.

25. Stopp kjønnslemlestelse av jentebarn

- Enig, men med det samme vi er inne på inkludering fra nr 24 så bør guttebarn også inkluderes. Unødvendig kjønning.

26. Gi assistanse til funksjonshemmede mødre

- Enig. Selvsagt. Fedre bør ikke ignoreres, men inkluderes i dette. Unødvendig kjønning

Bergen
Internasjonal solidaritet

27. Solidaritet med kvinner i krig

- Enig. Men inkluder mennene også her takk. Det er tross alt de som blir sendt ut for å forsvare landet og kvinnene med livet som innsats. Denne kjønningen av solidariteten virker fornærmende på menn. Unødvendig kjønning.

28. Beskytt jenter mot krig og konflikt

- Og gutter takk. Unødvendig ekskludering og kjønning.

29. Fri palestinske kvinner fra israelske fengsler

- Ikke menn? Unødvendig kjønning. Uansett hva de sitter inne for? Jeg synes dette er i overkant kategorisk og trangsynt, da det er et mangfold av grunner for at palestinere sitter i israelske fengsler. Denne debatten hører nok bedre hjemme på en egen midtøsten-aksjonsdag. Unødvendig kjønning og blanding med annen politikk. Gjelder ikke Norge.

29. Støtt folkets kamp i Brasil!

- Enig. Men er dette en kvinnekamp eller er det en humanistisk kamp? Argumentet gjelder ikke Norge og er vel egentlig ikke direkte kvinnerelatert.

30. Kvinner i Norge for kvinner i Palestina. Solidaritet og boikott nå!

- Ikke menn? Unødvendig kjønning og blanding med annen politikk. Argumentet gjelder ikke Norge.

Jeg tenker at menn må bli sterkere på å fremheve sine utfordringer, feks. på mannsdagen i november og resten av året. Samtidig er kampen for humanisme og fred ikke kjønnet, men at et arrangement på kvinnedagen bør være kjønnet. 

Kvinner har en lang forhistorie med mangel på rettigheter. Eks. ikke rett på arv selv om det var fra deres egen slekt. De trenger at noen står opp for dem, selv om det er uenigheter om det er et behov i dag i denne delen av verden. Jeg tenker at sårbarheten i forhold til biologisk å føde barn og amme aldri vil forsvinne, som er en tilleggsfaktor for kvinner.

Ofte er det slik at hvis man tar ting for gitt, vil man miste rettigheter man har oppnåd. Feks. reversering av abortrettigheter i Europa og USA.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 minutter siden):

Hvor mange kvinner tror du har tatt skade av å ikke ha hatt tilgang til trygg og lovlig abort?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (7 minutter siden):

Endel av det som noen vil kalle for "naturlover" (eller biologi) er faktisk kjønnsroller vi er sosialisert inn i, såkalte tillærte roller. 

Mr.M skrev (8 minutter siden):

Abort er en frihet. Hvilke traumer tror du det fører til å bære frem et barn man ikke ønsker? Gjerne et som blir pleietrengende resten av livet? 

Kassettspiller skrev (5 minutter siden):

Hvor mange kvinner tror du har tatt skade av å ikke ha hatt tilgang til trygg og lovlig abort?

Det er mange. Godt poeng!

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (15 minutter siden):

godt poeng.

Ja, det kan være vanskelig.

Særlig hvis kristne kaller det for drap. Men at det kan ødelegge fremtiden til kvinnen hvis hun ikke har utdannelse, er alene om ansvaret uten nettverk, eller andre ting som kan føre til en vanskelig barndom for barnet. Det er heller ikke hyggelig hvis man er blitt gravid ved voldtekt.

I dag er vel abortmetodene så bra at det ikke er vanskelig for kvinnen å bli gravid igjen etterpå, hvis mannen hun treffer ikke har fertilitetsproblemer.

Endret av Subara
sykehus og ikke strikkepinne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at menn må bli sterkere på å fremheve sine utfordringer, feks. på mannsdagen i november og resten av året.

Jeg er enig med deg. Det virker som endel  menn er mye mer aktive på kvinnedagen, med å klage, og påstå at kvinner ikke har det så ille, at likestilling har gått for langt osv... 

(men det kan godt hende at den tendensen ikke er representativ for snittet av menn i befolkningen, det er mye rare holdninger som man finner i kommentarfeltene til aviser og facebook o.l.) som jeg ikke kjenner meg igjen i av de menn jeg selv omgås med. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

jeg snakker om "arr på sjelen"

du sikter til fysiske skader.

i lengden tror jeg majoriteten av jenter/kvinner som velger å bære frem et barn, i ettertid vil ha det bedre med seg selv, selv om det kanskje var slitsomt underveis. Derfor mener jeg at økonomisk støtte til tiltak som vil underlette å bære frem barnet, burde prioriteres kraftig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

51. Nei betyr nei!

- Selvfølgelig. Mangler forøvrig kontekst og kobling til kvinnesak.

52. Stopp menneskehandel

- Selvfølgelig. Mangler forøvrig kontekst og kobling til kvinnesak.

53. Bare ja betyr ja - samtykkelov nå!

- Ja selvfølgelig til det første. Nei til det andre. Uheldig å insinuere at samtykke bare skal gå den ene veien ved å koble dette til kvinnedagen, som om det ikke skulle gjelde andre veien. Altså unødvendig kjønning. Samtykkelov virker både overflødig og vil neppe forbedre noe fra nåværende lovverk. Denne diskusjonen fortjener sin egen tråd.

Inkluderende feminisme

54. Bergen for inkluderende feminisme

- Her starter de inkluderingen ved å ekskludere menn. Fremstår som en selvmotsigelse og mangler presisering.

55. Bruk stemmeretten - stem på en feminist!

- Man bør bruke stemmeretten der man mener den gjør seg best. Framstår som et sosialt press på kjønning av valgkampen. Jeg tror ikke vi er tjent med politisk kjønnssplittelse. Politikk bør være kjønnsnøytralt og likestilt.

56. Fremtiden er interseksjonell

- Enig, men her må vi forstå forskjellen på menneskers frihet til å velge og hva som er ekstern systematisk seksjonering.

57. Transkamp er kvinnekamp

- Uenig. Transkamp er kjønnsnøytralt. Kvinnene forsøker å tilsnike seg økt "velgermasse" og med en løgn.

58. Kamp for full kvinnefrigjøring (hovudparole)

- Fremstår svært uklart hva de legger i kvinnefrigjøring. Mangler presisering.

59. Kvinner fra brosteinen er også kvinner

- Ehh, ja. Kjønn defineres ikke av hvilket sosial sjikt man kommer fra eller har vært innom. Fremstår både selvfølgelig og uklart hva de mener.

Generell feminist

60. Kvinne, liv, frihet

- Ehh, og budskapet var?

Endret av Simen1
kursiv
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (11 minutter siden):

Det er mange. Godt poeng!

Ja, men er enig at vi trenger bedre etterfølge av kvinner som har tatt abort. Selv om en ny lov skulle bedre oppfølgingen, så er det likevel mange som ikke merker en bedring.

https://www.stortinget.no/globalassets/pdf/innstillinger/stortinget/2019-2020/inns-201920-374s.pdf

https://www.nrk.no/mr/ny-lov-skulle-sikre-bedre-oppfolging-for-kvinner-etter-abort-_-fagfolk-ser-ingen-endring-1.15414810

Mr.M skrev (4 minutter siden):

jeg snakker om "arr på sjelen"

du sikter til fysiske skader.

i lengden tror jeg majoriteten av jenter/kvinner som velger å bære frem et barn, i ettertid vil ha det bedre med seg selv, selv om det kanskje var slitsomt underveis. Derfor mener jeg at økonomisk støtte til tiltak som vil underlette å bære frem barnet, burde prioriteres kraftig.

Jeg snakker om den psykiske belastningen også, ikke bare fysiske.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Det virker som endel  menn er mye mer aktive på kvinnedagen, med å klage, og påstå at kvinner ikke har det så ille, at likestilling har gått for langt osv... 

(men det kan godt hende at den tendensen ikke er representativ for snittet av menn i befolkningen, det er mye rare holdninger som man finner i kommentarfeltene til aviser og facebook o.l.) som jeg ikke kjenner meg igjen i av de menn jeg selv omgås med. 

Ja, synes også jeg leser mye rart, men møter ikke disse holdningen blant de jeg kjenner.  At unge menn blir påvirket i negativ retning fra sosiale medier. Andrew Tate med flere. Jeg er ikke så inne i det.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (5 minutter siden):

Ja, det kan være vanskelig.

Særlig hvis kristne kaller det for drap.

i prinsippet er det vel aktiv dødshjelp?

(jeg mener ikke å skyldlegge de som står i det mht. et vanskelig valg, men vi må jo tørre kalle det ved sitt rette navn)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (4 minutter siden):

Ja, synes også jeg leser mye rart, men møter ikke disse holdningen blant de jeg kjenner.  At unge menn blir påvirket i negativ retning fra sosiale medier. Andrew Tate med flere. Jeg er ikke så inne i det.

Det er mye rart som kommer fra USA syns jeg. Men folk glemmer (eller tenker ikke over) at hvordan samfunnet er organisert i USA er ganske forskjellig fra her med tanke på likestilling, deltakelse i arbeidslivet osv. Mye mer kristenkonservatisme også. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...