Gå til innhold

Kan dette hev-/senk-skrivebordet reddes?

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte et elektrisk skrivebord på finn.no som viste seg å være defekt. Motoren reagerer ikke (ingen lyd) på hevingsfunksjonen, men lager en stopp/klikkelyd når jeg trykker på nedsenk-knappen (står da fastlåst på den laveste høyden). Fant etter en stund ut at det ene av de åtte små «hylstrenekammerne» i pluggen, på ledningen fra den ene motoren, mangler en metallbit. Klarer jeg å fikse dette selv og evt skaffe/kjøpe deler til dette et sted? Vedlegger bilder…

IMG_4460.jpeg

IMG_4461.jpeg

IMG_4462.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Dostreski said:

Fant etter en stund ut at det ene av de åtte små «hylstrenekammerne» i pluggen, på ledningen fra den ene motoren, mangler en metallbit.

Først: Er du helt sikker på at det faktisk skal være en et kontaktpunkt akkurat der og ikke bare at designen er sånn.

Husk at plugger ofte er standardiserte (i.e. ikke praktisk gjennomførbart eller evt. ulønnsomt å anskaffe spesialproduserte 7-pins plugger), og så får det være opp til produsent av det ferdige produktet om de ønsker å ta i bruk alle pluggene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (1 time siden):

Først: Er du helt sikker på at det faktisk skal være en et kontaktpunkt akkurat der og ikke bare at designen er sånn.

Husk at plugger ofte er standardiserte (i.e. ikke praktisk gjennomførbart eller evt. ulønnsomt å anskaffe spesialproduserte 7-pins plugger), og så får det være opp til produsent av det ferdige produktet om de ønsker å ta i bruk alle pluggene.

Takk for svar. Du har visst helt rett i at den er designet slik.

Ved du om man man skaffe en slik plugg/støpsel et sted?

Lenke til kommentar
GabrielV skrev (24 minutter siden):

Dette er ikke uvanelig på Kinnarps ben, for å nullstille bena kan du kjøre bena helt ned og holde inne ned,eller hold inne begge knappene i 10-20 sek så vil bena nullstille seg og virke som normalt etterpå.

Det var en god ide, men har prøvd det noen ganger nå uten hell. Andre muligheter, kan jeg kjøpe ny kontakt?

Lenke til kommentar

Jeg har samme 'feil' som du har på ditt bord noen ganger i året og da løser vi det med å kjøre bena helt ned, holde inne ned knappen og da løser det seg hver gang.

Jeg kan sjekke på jobb imorgen om det mangler en kontakt i pluggen på mine bord.
Hvorfor tror du det skal være en kontakt dær ? har du tatt den ut, revet den av ?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GabrielV skrev (Akkurat nå):

Jeg har samme 'feil' som du har på ditt bord noen ganger i året og da løser vi det med å kjøre bena helt ned, holde inne ned knappen og da løser det seg hver gang.

Jeg kan sjekke på jobb imorgen om det mangler en kontakt i pluggen på mine bord.
Hvorfor tror du det skal være en kontakt dær ? har du tatt den ut, revet den av ?

Var litt rask å avtrekkern i sted, sjekket den andre pluggen og den var helt lik. 😛 

Skal prøve å holde kun ned-knappen inne etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...