Gjest 910ad...b6b Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hvis man har et eget selskap, og leier seg selv ut til et annet selskap man delvis eier. Må man ha en avtale på hva som blir utfakturert ? Om det er tjeneste, varer eller hva enn det er? Evt hva heter en slik avtale, finnes det maler på sånt.. Finner lite ved å google. Fikk beskjed av revisor om at en slik avtale må skrives, men jeg vil jo kunne skrive under på "begge" sider? så hvilke effekt har denne avtalen? Anonymous poster hash: 910ad...b6b Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kontrollspørsmålet her er jo om kva som er formålet med avtalen? Skal du skrive denne avtalen berre for at forholdet skal sjå ryddig ut for revisor? Eller har avtalen ein reell funksjon med reelle konsekvensar ved avtalebrot? Det er sikkert lettare å leite etter mal eller eksempel om du klarer å definere kva du skal regulere. Er det snakk om ei avgrensing på kor mykje du kan fakturere deg sjølv for utleigd arbeidskraft? Er det ei avgrensing på kva slags kompetanse du skal tilby gjennom utleige? Eller er avtalen enkelt og greit ein avtale som regulerer når du utfører arbeid som utleigd arbeidstakar frå selskap A og når du som deleigar av selskap B utfører arbeid i den rollen? Altså ein avtale som regulerer at du ikkje hever lønn frå begge selskapa samtidig. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Det er vel mest et kontrollgrunnlag for at revisor kan se det faktisk er reelle salg (tjenester) som blir fakturert mellom dine foretak, og at det ikke bare er en måte å flytte penger/endre resultat/omsetning på. Timelister, oppdrags beskrivelse og lignende bør også tilfredsstille dette. Min revisor har kun nevnt at jeg må ha timelister. Endret 3 timer siden av Darkbill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå