Reidar-compen Skrevet i går, 19:44 Del Skrevet i går, 19:44 Hei. Har akkurat tatt ut innmaten i det gamle kabinettet og montert alt i det nye som er Phanteks Eclipse G360A Mid Tower. HK er Asus LGA 1151 RogStrix z390- F gaming. Når jeg startet for første gang fungerte alt. Viftene i front gikk rundt, viftene på vannkjøleren, h100i og den bakre. Når jeg starta opp på nytt litt senere kom det en rar lyd. En kabel kom borti vifta til 3080 kortet. Etter å ha Fixa det så satte jeg Gpu i det øverste pci sporet på hk. Når jag da skulle starte så gikk ikke viftene i front rundt. Men alt av Rgb lys på dem ser ut til å være i orden. Er det egen strømkabel for viftemotoren? Noe i Biosen? Har også to kabler som ikke er kobla til da jeg ikke vet hvor dem skal. Lyden er i orden på headsettet. Beklager rotet med kablene:-/ Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet i går, 21:08 Del Skrevet i går, 21:08 Kabelen til venstre er strøm Kabelen til høyre er ARGB Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:14 Forfatter Del Skrevet i går, 21:14 Legger ved noen flere bilder. Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:16 Forfatter Del Skrevet i går, 21:16 xClaymanx skrev (6 minutter siden): Kabelen til venstre er strøm Kabelen til høyre er ARGB Ok men det er lys på viftene og sånn sett er det vel i orden. Men de går altså ikke rundt. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet i går, 21:18 Del Skrevet i går, 21:18 ARGB headeren på hovedkortet ditt er på høyre side. Phantex viftene er gjerne sammenkoblet i kjede. Men trenger bare en strøm og en ARGB Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:20 Forfatter Del Skrevet i går, 21:20 Har to kabler til som ikke er beskrevet i manualen. Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:30 Forfatter Del Skrevet i går, 21:30 Ser på manualen til Hk men blir likevel ikke noe klokere av den grunn Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet i går, 21:40 Del Skrevet i går, 21:40 Reidar-compen skrev (20 minutter siden): Har to kabler til som ikke er beskrevet i manualen. Strøm til vifte dette Plugg i hvor det står chassis fan Lenke til kommentar
Svein M Skrevet i går, 21:44 Del Skrevet i går, 21:44 (endret) CHA_FAN1 er vel kanskje den ene tilkoblingen til kabinett vifter. BIOS kaller den Chassis Fan 1. Hovedkortet har også en CHA_FAN2. Endret i går, 21:47 av Svein M Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:54 Forfatter Del Skrevet i går, 21:54 Kobla til Ch fan 2 på hk og da gikk den midterste vifta. Hvor plugger jeg den andre? Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet i går, 21:56 Forfatter Del Skrevet i går, 21:56 Da er det to vifter igjen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet i går, 22:03 Del Skrevet i går, 22:03 Du har flere chassis fan, bare å lete Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden xClaymanx skrev (2 minutter siden): Du har flere chassis fan, bare å lete Fant nr 1 men den har 5 pinner og ikke 4 som pluggen har. Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Kan lønne seg å ta en runde med kompressor, blås rent alt som er uten å dunke borti noen ting Endret 23 timer siden av Kakkelfant Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Det er i hvert fall 3 headere nedenfor SATA portene til høyre Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Var ikke de tre viftene i front tilkoblet bare en felles vifte utgang på hovedkortet? Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Svein M skrev (3 minutter siden): Var ikke de tre viftene i front tilkoblet bare en felles vifte utgang på hovedkortet? Det som var merkelig. Første starten så gikk alt. Men neste så sto viftene stille. Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Takker alle for hjelpen. Nå funker alt. IMG_3320.mov 2 Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden xClaymanx skrev (18 timer siden): Det er i hvert fall 3 headere nedenfor SATA portene til høyre xClaymanx skrev (18 timer siden): Det er i hvert fall 3 headere nedenfor SATA portene til høyre Jo, pluggene passer men på Hk står det at den øverste er til Chfan 2, ok det men de under er til W_pump+ og M2fan. For en nob som meg som må ha alt riktig beskrevet så tar saker og ting litt tid. Har stripsa alle ledninger nå men hver gang maskinen starter så går viftene på fullt. Etter ca 2-3 min går dem normalt. Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 5 timer siden Forfatter Del Skrevet 5 timer siden Temp på Gpu ligger på ca 85 grader. CPU jobber på ca 40% Utover det funker maskinen som den skal med Win11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå