pants Skrevet fredag kl 16:52 Del Skrevet fredag kl 16:52 del_diablo skrev (5 minutter siden): Vi er samlet her i dag fordi bildet du lenket hadde Google Docs -> Etherpad. Og jeg hadde noen kommentarer på bildet, men mer spesifikt relatert Google Docs -> Etherpad Vis du ikke klarer å stille et mer konkret spørsmål, får du ikke et mer konkret svar. Det er jo konkret. Du sier ikke noe kan erstatte excel, samtidig sier du at det kommer til og dø ut. Jeg skjønner ganske enkelt ikke hvordan dette går opp 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet fredag kl 17:22 Del Skrevet fredag kl 17:22 22 minutes ago, pants said: Det er jo konkret. Du sier ikke noe kan erstatte excel, samtidig sier du at det kommer til og dø ut. Jeg skjønner ganske enkelt ikke hvordan dette går opp Jeg forstår du gjør deg dummere enn du er. Men kan du gi meg et program som... "Excel er et unikt program, for bruker er ikke til regneark noen utbredd grad. Excel brukes som substitute av databaser, filorganisering, samt at det er skriptbart i en tid før javascript virkelig tok av. " Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet fredag kl 18:11 Del Skrevet fredag kl 18:11 (endret) Artig å se at dere ennå ikke har boikottet Diskusjon.no som er basert på en IT-løsning fra USA.😁 Scroll helt ned til "Powered by Invision Community" så skjønner du hva jeg mener. Endret fredag kl 18:28 av PosteMonopolet 2 Lenke til kommentar
iMarius Skrevet fredag kl 18:31 Del Skrevet fredag kl 18:31 Jeg har laget en chatbot som sjekker om varer er fra USA og kommer med forslag til alternativer. Non-US goods (Gratis) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 18:43 Del Skrevet fredag kl 18:43 (endret) PosteMonopolet skrev (34 minutter siden): Artig å se at dere ennå ikke har boikottet Diskusjon.no som er basert på en IT-løsning fra USA.😁 Scroll helt ned til "Powered by Invision Community" så skjønner du hva jeg mener. Ja, merkelig. Norge har ikke intranett for seg selv. Hvis alle Amerikanske selskaper med sine avdelinger i Europa kutter oss totalt ut så har vi ingen internett, strøm, vann, biler, mobil tlf, banksystem, osv. osv. osv. osv. osv. Alt stopper opp, før eller senere.. Endret fredag kl 18:46 av Jarmo Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet fredag kl 23:05 Del Skrevet fredag kl 23:05 (endret) Invitere Trump til golf i Dallas 22/11? Endret lørdag kl 17:42 av linux-fan less is more, endre til til i Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet mandag kl 15:15 Del Skrevet mandag kl 15:15 rabler skrev (På 7.3.2025 den 6.04): Så… Hvor har du meldt deg til tjeneste? Jeg regner med du tenker å gå foran som et godt eksempel? Selvsagt har jeg ikke meldt meg til tjeneste noe som helst sted. Jeg synes det er tragisk det som skjer, men jeg henvendte meg til de som snakker som om verden rakner, Hitler er gjenfødt både i Trump, Musk, Vance og Putin og som stempler teslaer med klistremerker. Men det tror jeg du var klar over. 😉 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet mandag kl 15:20 Del Skrevet mandag kl 15:20 DukeNukem3d skrev (På 6.3.2025 den 17.47): Jeg ser ikke at pro-russerne verver seg til kjøttkvernen til Putler heller gitt. Russland har aldri måtte betale mer for å verve folk enn nå. Det er også en grunn til at Russland gjør det dårlig i det siste, de tiltrekker seg tapere og gjeldsslaver. De dyktige og ideologisk motiverte er i stor grad brukt opp. Jeg gjør nok mer nytte for meg ved å jobbe i Norge og slenge inn en 1000-lapp i måneden til Ukraina heller enn å dra ned og være en tom uniform. Forøvrig er det mange saker jeg har engasjert i uten å gå i krigen. Jeg har ikke dratt til Kina for å ta livet av de som torturerer hunder til tross for at jeg har reagert kraftig på videor og bilder fra hundefestivaler. Nja, sliter og sliter. De får ihvertfall rensket opp i fengslene sine, det skal jeg være enig i. Men tror ikke det er så gøy på "riktig side" om dagen heller. Prisverdig at du er motstander av hundefestivalene i Kina, det er (Selvsagt) jeg også. Men den triste sannheten er at de som står med klubbene sine der nede ikke kunne brydd seg mindre om hva vi mener. Og gi de en 500lapp for å kjøpe fri et par hunder bidrar bare til å gjøre det enda værre om noe da de har et økonomisk insentiv for å fortsette. Litt annerledes blir det selvsagt å gi penger til Ukraina som faktisk bruker de til riktig sak, men jeg er nok redd at den konflikten ikke løses uten flere føtter på bakken dessverre. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet mandag kl 15:21 Del Skrevet mandag kl 15:21 PosteMonopolet skrev (På 7.3.2025 den 19.11): Artig å se at dere ennå ikke har boikottet Diskusjon.no som er basert på en IT-løsning fra USA.😁 Scroll helt ned til "Powered by Invision Community" så skjønner du hva jeg mener. Tja.. Jeg generer minimalt med inntekt for dem ved å henge her. Murica savner nok de få kronene fra kansellerte strømmetjenester mer. 😁 For ikke å snakke om full stopp på pepsi konsum, det var nok en god slump cash pr år. 3 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet mandag kl 15:24 Del Skrevet mandag kl 15:24 pants skrev (På 6.3.2025 den 7.10): Ekstrem svart hvitt tenking. Enten er du villig til og dø for saken din, ellers gjør du ingen ting. Tror heller ikke det mest effektive et enkeltmenneske kan gjøre er og reise ned og bli en fotsoldat I praksis er det litt svarthvitt ja, men det er iallefall ikke naivt. 🙂 At vi sitter og tegner klovnenese på Putin her hjemme hjelper ikke når du skal stoppe en krigsmakt. Det mest effektive er nok ikke at "alle" reiser ned som fotsoldater heller, men nå er det heller ikke fotsoldater det eneste man trenger. Føler vi kunne lært en ting eller to om vi ser tilbake på vinterkrigen som en del nordmenn meldte seg frivillig til. Det var nok jevnt over mer effektivt enn "jeg liker ikke lenger Musk" klistremerker på Musk-mobilene våre. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Cyrio skrev (18 timer siden): I praksis er det litt svarthvitt ja, men det er iallefall ikke naivt. 🙂 At vi sitter og tegner klovnenese på Putin her hjemme hjelper ikke når du skal stoppe en krigsmakt. Det mest effektive er nok ikke at "alle" reiser ned som fotsoldater heller, men nå er det heller ikke fotsoldater det eneste man trenger. Føler vi kunne lært en ting eller to om vi ser tilbake på vinterkrigen som en del nordmenn meldte seg frivillig til. Det var nok jevnt over mer effektivt enn "jeg liker ikke lenger Musk" klistremerker på Musk-mobilene våre. Det er jo derfor slike boikott-trender er så latterlige. Man boikotter noe lite man lett klarer seg uten. Det er alltid sånn. Det handler ikke om å faktisk gjøre en forskjell, men å føle seg selv som et bedre menneske. Og gjerne for å kunne score litt billig clout i sosiale medier. De verste er dem som boikotter lokale produsenter med amerikanske eiere. Å f.eks. boikotte Freia fordi Mondelez er amerikansk, skader kun norske arbeidsplasser. Freia blir laget i Norge, og er en så liten merkevare for Mondelez at de neppe merker om salget synker litt. Men her i Norge kan det bety tap av mange jobber. Snakk om å ikke tenke lenger enn egen nesetipp... 1 1 Lenke til kommentar
Cyrio Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Kajac skrev (19 minutter siden): Det er jo derfor slike boikott-trender er så latterlige. Man boikotter noe lite man lett klarer seg uten. Det er alltid sånn. Det handler ikke om å faktisk gjøre en forskjell, men å føle seg selv som et bedre menneske. Og gjerne for å kunne score litt billig clout i sosiale medier. De verste er dem som boikotter lokale produsenter med amerikanske eiere. Å f.eks. boikotte Freia fordi Mondelez er amerikansk, skader kun norske arbeidsplasser. Freia blir laget i Norge, og er en så liten merkevare for Mondelez at de neppe merker om salget synker litt. Men her i Norge kan det bety tap av mange jobber. Snakk om å ikke tenke lenger enn egen nesetipp... Takk for at du satte litt mer ord på nøyaktig det jeg forsøkte å formidle. Tommel opp 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Jarmo skrev (På 7.3.2025 den 19.43): Ja, merkelig. Norge har ikke intranett for seg selv. Hvis alle Amerikanske selskaper med sine avdelinger i Europa kutter oss totalt ut så har vi ingen internett, strøm, vann, biler, mobil tlf, banksystem, osv. osv. osv. osv. osv. Alt stopper opp, før eller senere.. Optimal boikott der m.a.o. Formidabelt eller? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Hanhijnn skrev (40 minutter siden): Optimal boikott der m.a.o. Formidabelt eller? Bare hypotetisk tenking 1 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Kajac skrev (7 timer siden): De verste er dem som boikotter lokale produsenter med amerikanske eiere. Å f.eks. boikotte Freia fordi Mondelez er amerikansk, skader kun norske arbeidsplasser. Freia blir laget i Norge, og er en så liten merkevare for Mondelez at de neppe merker om salget synker litt. Men her i Norge kan det bety tap av mange jobber. Snakk om å ikke tenke lenger enn egen nesetipp... Produksjonen skjer i Noreg, men overskuddet hamnar i USA. Morselskapet hadde så klart trukke seg ut om aktivitetene i Noreg ikkje generererte profitt. Har McDonalds òg fortent unntak frå boikott, sidan dei har norske tilsette i restaurantane? Dei som boikottar produkt kjøper som regel alternativ. Om Freia får færre arbeidsplassar, får antakeleg Nidar fleire. Ein treng så klart ikkje tenka alt eller ingenting om ein ønskjer å boikotta. Microsoft og Google klarar nok dei færraste heilt å kvitta seg med, men det er mogleg å bytta ut nokre av tenestene der det går. Dei fleste kan antakeleg unngå amerikanske merker utan store ulemper om ein tenker seg litt om mens ein er på butikken. 2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Poltikk litt til side! Dette bildet får meg i bedre humør, hver gang! 😉 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) MKap skrev (48 minutter siden): Produksjonen skjer i Noreg, men overskuddet hamnar i USA. Morselskapet hadde så klart trukke seg ut om aktivitetene i Noreg ikkje generererte profitt. Har McDonalds òg fortent unntak frå boikott, sidan dei har norske tilsette i restaurantane? Dei som boikottar produkt kjøper som regel alternativ. Om Freia får færre arbeidsplassar, får antakeleg Nidar fleire. Ein treng så klart ikkje tenka alt eller ingenting om ein ønskjer å boikotta. Microsoft og Google klarar nok dei færraste heilt å kvitta seg med, men det er mogleg å bytta ut nokre av tenestene der det går. Dei fleste kan antakeleg unngå amerikanske merker utan store ulemper om ein tenker seg litt om mens ein er på butikken. Vel ja, selvfølgelig havner penger i USA når de har amerikanske eiere. Det sier seg selv. Men ved en boikott av Freia; hvem tror du det svir mest for? Amerikanske Mondelez, eller de norske Freia-ansatte? Riktig svar er ikke Mondeles... Og tror du Trump bryr seg overhode? Det samme gjelder McDonalds. I Norge er de i all hovedsak norsk. Maten kommer fra norske bønder, restaurantene drives av norske franchisetakere. De eneste som får svi om nordmenn boikotter McDonalds i Norge, er de ansatte hos McDonalds i nettopp norge. Jeg er alltid for en god boikott, men den må være målrettet og effektiv. At du velger Grans i stedet for Pepsi på butikken, eller spiser på Max i stedet for McDonalds, har ingen verdens effekt. Og den rammer først og fremst nordmenn og norsk økonomi. At et merke stammer fra USA eller har amerikanske eiere, er i seg selv ingen grunn til boikott. Dette våset som går sin gang i sosiale medier, Diskusjon.no og på Reddit, er bare godhetsposering forkledd som en politisk aksjon. Og det gidder jeg ikke å være med på. Endret 13 timer siden av Kajac Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Kajac skrev (2 minutter siden): Vel ja, selvfølgelig havner penger i USA når de har amerikanske eiere. Det sier seg selv. Men ved en boikott av Freia; hvem tror du det svir mest for? Amerikanske Mondelez, eller de norske Freia-ansatte? Riktig svar er ikke Mondeles... Og tror du Trump bryr seg overhode? Det samme gjelder McDonalds. I Norge er de i all hovedsak norsk. Maten kommer fra norske bønder, restaurantene drives av norske franchisetakere. De eneste som får svi om nordmenn boikotter McDonalds i Norge, er de ansatte hos McDonalds i nettopp norge. Jeg er alltid for en god boikott, men den må være målrettet og effektiv. At du velger Grans i stedet for Pepsi på butikken, eller spiser på Max i stedet for McDonalds, har ingen verdens effekt. Og den rammer først og fremst nordmenn og norsk økonomi. At et merke stammer fra USA eller har amerikanske eiere, er i seg selv ingen grunn til boikott. Dette våset som går sin gang i sosiale medier, Diskusjon.no og på Reddit, er bare godhetsposering forkledd som en politisk aksjon. Og det gidder jeg ikke å være med på. Så hvordan ville du ha utført en virksom boikott? Har du noen eksempler på noe som har fungert om det ikke var for forbrukerene? Hvordan ville du ha gjort det? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden trn100 skrev (44 minutter siden): Poltikk litt til side! Dette bildet får meg i bedre humør, hver gang! 😉 Det er så nært realiteten, at det virker motsatt for min del. 🫣 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Duriello skrev (2 minutter siden): Det er så nært realiteten, at det virker motsatt for min del. 🫣 Skjønner hva du mener, men jeg er som sagt gammel og orker ikke å ta alt innover meg lenger 😉 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå