Jarmo Skrevet i går, 19:08 Del Skrevet i går, 19:08 (endret) pants skrev (22 minutter siden): Det trenger ikke å være noen drøm. Linux/Unix er jo allerede utbredt på servere / infrastruktur. Bygge et godt alternativ til office 365, og vi er allerede godt på vei. HW er jo allerede støttet, nettverk er støttet, periferi?, applikasjonene kommer om det blir stort nok. Bedrifter ville jo støttet det om det fantes gode alternativer. Aner du hvor mye de betaler til microsoft i lisenser? Publikum ? Nasjoner utenom USA ønsker jo dette. Tror du virkelig at ørtenhundre multimilliard bedrifter vil la dette skje? Edit: hva om tilgang til eksisterende struktur får access denied? 404 page not found? osv.osv.. Sitat Aner du hvor mye de betaler til microsoft i lisenser? Har litt peiling, driftet IT/dataselskap ca. 20 år, både for bedrifter og private. Endret 23 timer siden av Jarmo 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Jarmo skrev (3 minutter siden): Tror du virkelig at ørtenhundre multimilliard bedrifter vil la dette skje? Har litt peiling, driftet IT/dataselskap ca. 20 år, både for bedrifter og private. Jeg vet det går fint å få over til Linux..vi er mange hundre i vårt selskap som bruker linux allerede..og har selv erfaring fra dette siden 1996 og kjører nå alt av servere i homelab hjemme på Linux.. og har også flere vanlige klienter med Linux.. Så dersom f.eks EU dytter litt ressurser inn i dette også så kan hele EU gradvis bevege seg vekk fra Microsoft,Apple... 2 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden På den ene siden så bygger han tollmurer mot Mexico og Canada, på den andre siden så sier han at vil ha gjensidige tollbarrierer. Det er ikke lett å bli klok på dette. Det gjenstår å se da, om han faktisk vil sette ned tollene mot Canada og Mexico om de klarer å hermetisk lukke grensa for fatanyl og ulovlig innvandring. Lenke til kommentar
obygda Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden freedomseeker skrev (1 minutt siden): På den ene siden så bygger han tollmurer mot Mexico og Canada, på den andre siden så sier han at vil ha gjensidige tollbarrierer. Det er ikke lett å bli klok på dette. Det gjenstår å se da, om han faktisk vil sette ned tollene mot Canada og Mexico om de klarer å hermetisk lukke grensa for fatanyl og ulovlig innvandring. Fetanyl fra Canada er bare et tullete unnskyldning..det er vel kun brøkdeler av dette som kommer fra Canada.. 2 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) obygda skrev (8 minutter siden): Jeg vet det går fint å få over til Linux..vi er mange hundre i vårt selskap som bruker linux allerede..og har selv erfaring fra dette siden 1996 og kjører nå alt av servere i homelab hjemme på Linux.. og har også flere vanlige klienter med Linux.. Så dersom f.eks EU dytter litt ressurser inn i dette også så kan hele EU gradvis bevege seg vekk fra Microsoft,Apple... Ingen feil med Linux som OS, kommer fra hjemlandet mitt. Mer prøv å lære det til 3-4-6- milliarder personer og bedrifter. Sammen med alle apper som funker i dag. Endret 23 timer siden av Jarmo Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden obygda skrev (1 minutt siden): Fetanyl fra Canada er bare et tullete unnskyldning..det er vel kun brøkdeler av dette som kommer fra Canada.. Du har nok rett i det Lenke til kommentar
rabler Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 17 minutes ago, Jarmo said: Bare piss i havet i forhold til alt annet. Kan stenges av eiere med et trykk på knappen. Eller utelukkes/sperres av andre systemer. Veldig mye infrastruktur i Norske bedrifter (og det offentlige) kjører på AWS og Azure og det er faktisk et problem vi enkelt kan gjøre noe med. 4 Lenke til kommentar
MKap Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden obygda skrev (50 minutter siden): Jeg er ikke skrudd slik sammen at jeg ikke kan bry meg - eller tro at mine handlinger ikke betyr noe. Om X millioner i EU, Norge og Canada gjør endringer i sine liv der de bevisst velger bort produkter fra USA, så tror jeg det vil merkes. Eksakt! At ein enkelt nordmann veljer eit anna merke på neste gong han er på butikken er piss i havet, men når millionar av europearar, kanadiarar, australiarar osv. viser avskyen sin med lommeboka, så vil nedgangen for amerikanske selskap vera merkbar. Ein bidreg til å visa at politikken som blir ført med å trua og terga allierte og handelspartnarar faktisk gjer synleg skade på amerikansk økonomi. 2 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) 5 minutes ago, Jarmo said: Ingen feil med Linux som OS, kommer fra hjemlandet mitt. Mer prøv å lære det til 3-4-6- milliarder personer og bedrifter. Sammen med alle apper som funker i dag. De aller fleste ville klart seg veldig utmerket med Linux & Libreoffice. Det finnes fremdeles program og oppgaver som krever Windows, men det blir stadig færre. Endret 23 timer siden av rabler 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Ifølge denne rapporten fra DEA så blir det smuglet fentanyl fra Canada til Usa, men i mindre skala. https://www.dea.gov/sites/default/files/2020-03/DEA_GOV_DIR-008-20 Fentanyl Flow in the United States_0.pdf Det dog Kina og Mexico som er de store synderne. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden rabler skrev (1 minutt siden): De aller fleste ville klart seg veldig utmerket med Linux & Libreoffice. Det finnes fremdeles program og oppgaver som krever Windows, men det blir stadig færre. Når jeg startet opp bedriften min på 90 tallet så ca. 80-90% som kjøpte maskiner kunne ikke bruke de uten mer eller mindre opplæring og som var target. Eldste kunden min var over 80 år, ville drive med slektsforsking( en gang på 2000 tallet husker jeg riktig) Gode tider ps. har brukt/ installert bl.a OpenOffice ca. ørtenhundre ganger til folk. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Tilbake til ontopic nå.. Endret 23 timer siden av Jarmo Lenke til kommentar
obygda Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Jarmo skrev (1 minutt siden): Når jeg startet opp bedriften min på 90 tallet så ca. 80-90% som kjøpte maskiner kunne ikke bruke de uten mer eller mindre opplæring og som var target. Eldste kunden min var over 80 år, ville drive med slektsforsking( en gang på 2000 tallet husker jeg riktig) Gode tider ps. har brukt/ installert bl.a OpenOffice ca. ørtenhundre ganger til folk. Der jeg arbeider kan alle scripte i python som minimum og langt de fleste har master innen tekniske eller økonomiske fag. Har selv flere grader i flere fagfelt,både tekniske og økonomiske samt IT . Og det er den veien det går i samfunnet i dag. Så jeg ser null problemer med å innføre linux ved alle større bedrifter som har kompetente arbeidstakere. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) obygda skrev (19 minutter siden): Der jeg arbeider kan alle scripte i python som minimum og langt de fleste har master innen tekniske eller økonomiske fag. Har selv flere grader i flere fagfelt,både tekniske og økonomiske samt IT . Og det er den veien det går i samfunnet i dag. Så jeg ser null problemer med å innføre linux ved alle større bedrifter som har kompetente arbeidstakere. Helt greit, du kan ta en tur til Nigeria og komplett implementering av Linux-system for regjering og som gjelder hele nasjonen. Alt med native språk. Så har vi noen hundre nasjoner til etterpå. Husk å gi god opplæring da. Arabiske land vil helst ha sitt eget språk, husk å skrive/tilpasse fra høyre til venstre da. Lykke till.. Du kan opprette en egen tråd for dette her. Nå går vi ontopic.. Endret 23 timer siden av Jarmo 2 Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden obygda skrev (6 timer siden): Jeg er så oppgitt,irritert og regelrett opprørt over hvordan Trump turer frem at det går ut over livskvaliteten. haha herregud. Få deg litt luft, det hjelper.. 😅 3 1 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 1 hour ago, obygda said: Nå er den eneste sosiale kontoen jeg har denne her inne..om man da kan kalle det en sosial konto da..null Facebook,insta osv..så er vel ikke så mye å legge bort Jo... Alt som er av nyheter. Se gjerne en overskrift i ny og ne, men ikke klikk deg inn på saker. Bruk minimalt med tid og hjernekapasitet til å tenke over ting du ikke kan gjøre noe med uansett. 2 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden Trontron skrev (2 minutter siden): Jo... Alt som er av nyheter. Se gjerne en overskrift i ny og ne, men ikke klikk deg inn på saker. Bruk minimalt med tid og hjernekapasitet til å tenke over ting du ikke kan gjøre noe med uansett. Selvfølgelig kan man gjøre en forskjell..selv en fis påvirker været... 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden obygda skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig kan man gjøre en forskjell..selv en fis påvirker været... Kult! 2 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Tussi skrev (2 minutter siden): Kult! Jeg spår tordenvær og mørke skyer i morgen. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden :utakt skrev (1 minutt siden): Jeg spår tordenvær og mørke skyer i morgen. Har du luft i magen? 😅 Trump er forøvrig kjent for å ha en luftig mage.... End topic 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå