Gjest 3082d...ae3 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Reg2000 skrev (1 minutt siden): Begrepet er vel heller "ødelagt" av sosiale medier der man later som om de ytterst få ekstremistene i Ottar er representative for feminister flest, og har laget et ekstremt kunstig fiendebilde av hva en feminist er. Og det er antifeministiske krefter som står bak dette. Anonymous poster hash: 3082d...ae3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kassettspiller skrev (5 minutter siden): Hvis hun etter å ha lest dette fremdeles vil krangle, anser jeg det som en tapt sak. Men jeg tenker at det av og til kan være lettere å forstå andres perspektiv når man får lese litt for seg selv, i stedet for å krangle med kjæresten sin. Å spre sin politiske doktrine og være kompromissløs er et særdeles dårlig samlivsråd, og er derfor TS er her i utgangspunktet. Man får ingen langvarige forhold med den mentaliteten. 3 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Gjest 92aa4...a0b skrev (3 timer siden): Forøvrig fascinert over hvor ulike opplevelser du virker ut til å ha, om du kun er 10 år eldre enn meg. Husk på at jeg vokste opp uten sosiale medier og "alternative nyheter". Da jeg var ung fikk vi etterhvert internett, men det var nesten ingen onde hensikter der. Vi måtte jo ha noen moderatorer på IRC såklart, men det handlet kun om ufin oppførsel og mobbete gruppe-mentalitet, ikke troll-fabrikker som prøver å destabilisere vesten. Det brukes mye ressurser på å skape splid og uro internt i vesten. Land med store befolkninger på utsiden av vesten, har et sterkt ønske om å bevise hvor dårlig vesten er stilt. Det er viktig at vi går i tuppene på hverandre. Ergo pushes alternative nyheter, og rare forestillinger, svært sterkt! 😢 -- Bytt ut ordet "kvinnekamp" eller "feminisme" med "likestilling", så er dere kanskje stort sett enige? Dere er sikkert ikke enige om alle detaljer? Men det store bildet kan dere kanskje enes om? Personlig skulle jeg ønske du fikk et mer nyansert og hyggeligere syn på ordet "feminisme". At du ikke lot deg påvirke av splittende krefter. Du er ikke alene om å ha misforstått hva begrepet betydde, og snart er jeg kanskje i mindretall med å beholde min tolkning av begrepet? Sånn sett kunne sikkert jeg begynt å snakke om likestilling for lengst, men ... jeg er nå engang blitt glad i begrepet, og har ingen manne-fiendtlige holdninger iblandet. Tvert imot! Endret 3 timer siden av qualbeen 2 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Grunnen til at så få tør å kalle seg feminister idag, er stort sett fordi mange ikke har lyst til å bli sett på som "den" personen. Den politisk korrekte gledesdreperen Og det skyldes i stor grad propaganda som har knyttet feminisme til sådan. Diverse filmer, sitcom-episoder og tegneserier som fremstiller feminister og aktivister generellt som overhysteriske, overivrige, impulsive, supersinte, overfladiske selvgode pamper, osv. Diverse memes, og klipp tatt ut av kontekst. Alle disse tenketanker og nettposter om de gangene man møtte en aktivist som bare oppførte seg såååååååååå cringe. Selvfølgelig uten aktivistenes vinkling på saken. Man får ikke lyst til å være en forkjemper for likestilling og egalitærisme hvis det betyr at man får et stempel som en "politisk korrekt gledesdreper". Man vil heller bli sett på som "den kule badassen som snakker fra levra". Og det hviler en kognitivt konstruksjon om at det kan man ikke oppnå ved å kjempe for egalitære verdier. Den kognitive konstruksjonen er selvfølgelig falsk og mulig å demontere. Men det trengs det organisert tiltak til. Og så har man dette narrativet om at feminismen har utspilt sin rolle og at likestillingen er "oppnådd". Det er desverre så langt fra sannheten som man kan komme. Det er en skikkelig kjip, stygg og dritskummel reaksjonær bølge i hele den vestlige verden, og evt, utenfor, som tar sikte på å utradere alle progressive fremskritt samfunnet har tatt de siste 80 årene minst. Og som alltid er det propaganda og forfølgelseskompleks som trollbinder massene til å oppfatte egalitærisme som en trussel mot deres levesett. Man ser det i avisartikler om "menn som føler at de ikke kan være menn p.g.a. feminisme". Og årsaken til deres oppfatning av dette skyldes i skummelt stor grad propaganda fra sosiale medier. Det burde vært en egen føkkings skolelinje om dette, helst på ungdomsskolen. 3 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gavekort skrev (4 minutter siden): Å spre sin politiske doktrine og være kompromissløs er et særdeles dårlig samlivsråd, og er derfor TS er her i utgangspunktet. Man får ingen langvarige forhold med den mentaliteten. Å forstå og respektere hverandres meninger er en positiv egenskap å ha, spesielt i et forhold. Begge to burde vise forståelse for hverandre og kunne være enige om å være uenige om begrepsbruken. 3 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, AtterEnBruker said: Grunnen til at så få tør å kalle seg feminister idag, er stort sett fordi mange ikke har lyst til å bli sett på som "den" personen. Den politisk korrekte gledesdreperen Og det skyldes i stor grad propaganda som har knyttet feminisme til sådan. Diverse filmer, sitcom-episoder og tegneserier som fremstiller feminister og aktivister generellt som overhysteriske, overivrige, impulsive, supersinte, overfladiske selvgode pamper, osv. Diverse memes, og klipp tatt ut av kontekst. Alle disse tenketanker og nettposter om de gangene man møtte en aktivist som bare oppførte seg såååååååååå cringe. Selvfølgelig uten aktivistenes vinkling på saken. Man får ikke lyst til å være en forkjemper for likestilling og egalitærisme hvis det betyr at man får et stempel som en "politisk korrekt gledesdreper". Man vil heller bli sett på som "den kule badassen som snakker fra levra". Og det hviler en kognitivt konstruksjon om at det kan man ikke oppnå ved å kjempe for egalitære verdier. Den kognitive konstruksjonen er selvfølgelig falsk og mulig å demontere. Men det trengs det organisert tiltak til. Og så har man dette narrativet om at feminismen har utspilt sin rolle og at likestillingen er "oppnådd". Det er desverre så langt fra sannheten som man kan komme. Det er en skikkelig kjip, stygg og dritskummel reaksjonær bølge i hele den vestlige verden, og evt, utenfor, som tar sikte på å utradere alle progressive fremskritt samfunnet har tatt de siste 80 årene minst. Og som alltid er det propaganda og forfølgelseskompleks som trollbinder massene til å oppfatte egalitærisme som en trussel mot deres levesett. Man ser det i avisartikler om "menn som føler at de ikke kan være menn p.g.a. feminisme". Og årsaken til deres oppfatning av dette skyldes i skummelt stor grad propaganda fra sosiale medier. Det burde vært en egen føkkings skolelinje om dette, helst på ungdomsskolen. Negativa holdningar till feminism och annat kan man också få genom att läsa för eksempel dina inlägg. Är så trött på når folk sier att så gått som all kritik för for eksempel feminism beror på social media propaganda istället för att diskutera sak. 1 Lenke til kommentar
Gjest 3082d...ae3 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden AtterEnBruker skrev (2 minutter siden): Og så har man dette narrativet om at feminismen har utspilt sin rolle og at likestillingen er "oppnådd". Eller enda verre. "At likestillingen har gått for langt". Anonymous poster hash: 3082d...ae3 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Det er greit å være feminist, men når det skal krangles om og prakkes på andre, da melder jeg meg ut. Og hva med å bli kalt homofob fordi du ikke vil feire pride? Hvorfor i alle dager finner du deg i et slikt forhold, der du åpenbart og stadig vekk blir "raked over the coals" som de sier i Amerika? Endret 3 timer siden av Kakkelfant 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Kakkelfant skrev (24 minutter siden): Det er greit å være feminist, men når det skal krangles om og prakkes på andre, da melder jeg meg ut. Og hva med å bli kalt homofob fordi du ikke vil feire pride? Hvorfor i alle dager finner du deg i et slikt forhold, der du åpenbart og stadig vekk blir "raked over the coals" som de sier i Amerika? Ble vedkommende kalt homofob? Det gikk meg i så fall hus forbi. Drøyt! Hva betyr det forresten «å ikke ville feire pride»? Menes det at man aktivt nekter å delta på sosiale happenings man har fått en innbydelse på, eller menes kun at man holder seg hjemme mens ukjente mennesker går i tog -- uten at man legger noe politisk budskap i det? Dersom hun vil se på toget: hadde det vært krevende å stå ved hennes side, og sett på sammen med henne? Dersom hun vil delta aktivt i toget, da? Det er nemlig ekstremt stor forskjell fra å være aktiv motkjemper av Pride, til å mene at Pride ikke behøves lengre (i Norge!), til å anerkjenne Pride uten å møte opp aktivt selv, til å både anerkjenne og selvfølgelig delta på Pride, eller til og med være aktiv forkjemper for Pride og rettigheter for LHBGQ++-bevegelsen. Jeg klarer ikke å gjøre meg opp noen formening om hvor hverken han eller hun ligger på skalaen vedr Pride. 🫤😉 Endret 3 timer siden av qualbeen Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden Feminisme og pride får være opp til kvar enkelt, men slik denne dama framstår hadde eg heller valgt singeltilværelse. Minner litt om alternative som blir snurt når man ikkje er der sjølv. 1 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 16 minutter siden Del Skrevet 16 minutter siden Jeg fikk en god del pepper fordi jeg ikke ville feire kvinnedagen. Det var en av grunnene til at det ble pause i forholdet faktisk. Men nå har det gått seg til etter at jeg krevde feiring og gaver på mannedagen, men hun husker aldri når den er uansett, så da har jeg sluppet å bry meg om den forbanna kvinnedagen de siste åra Menn har det generelt verst i samfunnet vårt. Det er på tide med fokus på likestilling og fokus på hvordan gjøre gutter til mannfolk som kvinner faktisk vil ha. Jeg er så graute lei av kvinnedag, pride og alt anna meningsløst gnål. Nå må vi ruste opp og fokusere på forsvar og det er disse tingene som må stå i fokus. Jeg feirer 17. mai. Det får faenmeg være nok. Det er en dag som feirer alle som bor i Norge, uavhengig av kjønn, rase eller seksuelle preferanser. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå