Gå til innhold

Hva tenker dere om følgende Elon musk innlegg?

Anbefalte innlegg

image.thumb.png.664ac286a07007162db49697d08aa05e.png

Elon Musk på X: «Send friends links to 𝕏 posts so they know what’s really going on!» / X

Jeg personlig har valgt å være enig med Elon Musk; er flere artikler jeg har reagert på ,hvor enkelte journalister fremstår som en vrangforestillings diagnose: Propaganda om en vil, som ikke har rot i virkeligheten.

Viktigste er ikke ytringsfrihet, men å ha en evne til å forholde seg til realiteten - opplever dette er hva Elon Musk og flere ser, med tanke på Norge som land.

Endret av lainos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse diskusjonene hadde vært mer interessante hvis de kunne backes opp med et utvalg artikler fra f.eks Aftenposten eller NRK, der det som står er direkte feil. 

Det er ikke mitt inntrykk at norske medier er så uredelige.

Endret av :utakt
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Denne er feil og egentlig en straffbar handling: Elon Musk har asperger

Han har gitt utrykk for å ha apserger i barndom, men har aldri offisielt blitt diagnotisert; slik jeg forstår det kan han like gjerne bare ha følt seg som en "asperger" opp mot barndommen. Det å ha enkelt symptomer i barndom betyr ikke at han har asperger, er veldig mye som tyder på at han kan ha veldig mye annet enn asperger - merk at USA har en mye strengere holdning til diagnoser, enn her i Norge.

Endret av lainos
Lenke til kommentar

Heilt uavhengig av kva ein meiner om Musk og om norsk media, så kan vi slå fast at Musk har ikkje peiling på om det som skrives om i norsk media er korrekt eller feilaktig, om journalistikken er nøytral, venstre- eller høgrevent, osv.

Det vil overraske meg svært mykje om Musk jamnleg les VG og ser på Dagsrevyen. Musk har ikkje grunnlag i det heile tatt til å vite noko som helst om korleis X stiller seg opp mot norske media når det gjeld kredibilitet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
19 minutes ago, lainos said:

image.thumb.png.664ac286a07007162db49697d08aa05e.png

Elon Musk på X: «Send friends links to 𝕏 posts so they know what’s really going on!» / X

Jeg personlig har valgt å være enig med Elon Musk; er flere artikler jeg har reagert på ,hvor enkelte journalister fremstår som en vrangforestillings diagnose: Propaganda om en vil, som ikke har rot i virkeligheten.

Viktigste er ikke ytringsfrihet, men å ha en evne til å forholde seg til realiteten - opplever dette er hva Elon Musk og flere ser, med tanke på Norge som land.

Der er to variable som virker inn.

Hvor naive folk er og hvor gode medier man har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Musk og Asperger, så er det ikke så lenge siden han sto på tv og hevdet han hadde det. Mediene har ikke tilgang på journalen hans, men når han sier det selv? 

Ca. 0:27 ut i denne:

Endret av :utakt
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Denne er jeg kritisk til: Nicolai Tangen får kritikk for å heie på Elon Musk – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet med avsnitt som:

"

Mener Oljefondet bør ut av Tesla
Mímir Kristjánsson (R) mener Tangen og Oljefondet burde trekke seg ut av Tesla, fremfor å «heie» på Musk og selskapet hans.

Bakgrunnen er blant annet at Tesla-sjefen gjentatte ganger har kritisert fagorganisering. Elbilselskapet har ingen tariffavtaler med sine ansatte."

Måten holder på her er på grensen til landsforedæri nærmest - ettersom en "lovbrudd mot statens selvstendighet og sikkerhet ved å utsette den for fare i forhold til andre land"

En skaper aktivt diplomati problemer med USA som sikkerhets partner, og alliert - landsforedæri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er grunnen fordi Nordmenn er lettlurte eller fordi media stort sett formidler fakta?
Ingen medier er perfekte, men det er vel veldig skjeldent man kommer borti ting som faktisk er totalt feil ut fra det man vet når det ble publisert.

Og hvor "fucked" er norge?
Ift f.eks USA vil jeg påstå Norge er betydelig bedre på ~samtlige punkter.

Nasjonal spørreundersøkelse i USA:
"That`s why USA is fucked!"

hamilton-cc-views-figures_2.webp

Endret av aklla
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er litt komisk med de som sier de er kritiske tenkere og tror mediene lyver, mens de samtidig svelg alt av konspirasjonsteorier og til og med memer.

Det er jo de som har skjønt det. Tror du ikke det må være en fantastisk følelse å vite at man er "in the know" og sitter på en særegen kunnskap når man ikke er spesiell eller særegen på noen som helst måte ellers?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

RRhoads skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er litt komisk med de som sier de er kritiske tenkere og tror mediene lyver, mens de samtidig svelg alt av konspirasjonsteorier og til og med memer.

Kari Jaquesson kom med et gullkorn på X for en kort tid tilbake: Hun skulle ikke være sekretær, hvis du vil ha kilder på påstander må du finne dem selv. 

Ser forøvrig ut til at hun kommer til å slite med dissonans nå som Trump har trukket støtten til Ukraina, samtidig som han fyrer opp i Israel. Mangler bare at Putin sender soldater til Gaza for å bistå Israel, så blir nedsmeltingen et faktum.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (34 minutter siden):

Angående Musk og Asperger, så er det ikke så lenge siden han sto på tv og hevdet han hadde det. Mediene har ikke tilgang på journalen hans, men når han sier det selv? 

Ca. 0:27 ut i denne:

Mange som kan finne på slikt, når en opplever den type ting han har opplevd; han er ikke mer asperger enn f.eks Anders Behring Breivik - han kan ha noen autistiske trekk, men det betyr ikke at en har Asperger.

Endret av lainos
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (1 minutt siden):

Så påfallende at de samme landene er blandt de som scorer høyest på levekårsindeksen og blandt de mest demokratiske landene... Skulle nesten tro at tillit var viktig i et samfunn!

Det var også min første tanke. I stor motsetning til dagens USA kan man vel si...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...