Donkey Kong Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke tilbake på en TV-serie jeg ga et forsøk under korona. Serien het Familien Lykke. Serien har satt seg fast i minne fordi jeg husker den som ekstremt dårlig. Den ble også slaktet av kritikere. Jeg googlet serien og oppdaget at en femte - ja femte- sesong skal ha premiere på våren. Jeg vet at det finnes viktigere ting i livet enn dårlige serier. Men dette satte meg litt ut. I en tid hvor NRK stadig må nedbemanne slår det meg som pussig at denne serien tilsynelatende er holdt i kunstig koma. Jeg har aldri hørt noen snakke om serien. Aldri lest noen artikler om serien. Likevel har den blitt produsert. I år etter år. Er det noen som har sett denne serien? Er det noe jeg har gått glipp av? Er serien populær, og hvis ikke, har serien blitt holdt i live for at ansatte i underholdningsavdelingen i NRK skal ha noe å gjøre? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Har ikkje sett serien og kjenner ikkje til kvifor NRK fortsetter å produsere serien. Dersom eg skal gjette så har er to teoriar. Den fyrste er er at serien i praksis ikkje kostar noko for NRK å produsere ved at ein utnytter ledig arbeidskapasitet til dei som er både foran og bak kameraet. Kjenner ikkje til detaljane i drifta til NRK men eg kan godt sjå for meg at det alltid vil være ein del tilsette som som ein ikkje nødvendigvis kan redusere stillinga til då dei har ei viktig rolle i organisasjonen, og at eventuelt redusert stilling vil føre til at NRK mister den spesialkompetansen. Den andre teorien er at til tross for låge sjåartal totalt sett så kan det være at denne serien scorer godt i bestemte segment. NRK skal gi eit tilbod til heile befolkinga, og det inkluderer å av og til produsere innhold som er smalt. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Av de to teoriene antar jeg den første er den mest realistiske. Men hvis denne stemmer, så fortjener NRK kritikk om de ikke får mer ut av sine ansatte enn dette. Lisensen skal tross alt muliggjøre innholdsproduksjon av en viss kvalitet. Lisensen skal ikke være en alternativ NAV-ordning som skaffer overflødige TV-ansatte lønn. Teori 2, at serien scorer godt innenfor et segment, ser jeg på som urealistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå