Gå til innhold

Politiet og helseattest.

Gjest 4144c...e08

Anbefalte innlegg

Gjest 4144c...e08

Jeg er innstilt til en sivil, men operativ jobb i politiet. Det er mulig at jeg må levere helseattest, og er i god helse, men for en stund tilbake oppsøkte jeg lege frivillig fordi jeg hadde en periode med mye dritt i livet (sykdom i familie, mulig permittering pga Covid osv). Jeg fikk utskrevet medisin for å håndtere dette bedre, og var heller aldri sykemeldt/egenmelde som følge av dette. Jeg tok tak i dette selv, og nå er jeg friskmeldt. Har aldri har problemer med dette ellers, hverken i fortid eller ettertid. 

Dette bør vel gå greit med tanke på eventuell helseattest?

Anonymous poster hash: 4144c...e08

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medisinering utskrevet av lege vil normalt sett være heilt uproblematisk, unntaket er dersom du for tiden går på medisinar som gjer at du ikkje kan utføre jobben, typisk at du ikkje kan køyre bil medan du bruker medisinar med raud varseltrekant.

Merk også at det er ulike helseattestar for ulike formål alt etter om du treng helseattest for at du skal jobbe som bussjåfør, yrkesdykker eller offshore for å nemne nokre eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest 4144c...e08 skrev (18 timer siden):

Jeg er innstilt til en sivil, men operativ jobb i politiet. Det er mulig at jeg må levere helseattest, og er i god helse, men for en stund tilbake oppsøkte jeg lege frivillig fordi jeg hadde en periode med mye dritt i livet (sykdom i familie, mulig permittering pga Covid osv). Jeg fikk utskrevet medisin for å håndtere dette bedre, og var heller aldri sykemeldt/egenmelde som følge av dette. Jeg tok tak i dette selv, og nå er jeg friskmeldt. Har aldri har problemer med dette ellers, hverken i fortid eller ettertid. 

Dette bør vel gå greit med tanke på eventuell helseattest?

Anonymous poster hash: 4144c...e08

Naa kjenner ikke jeg legen din, men min lege ville aldri lagt problemer for meg der.

Det skal veaere veldig galt, hvis han ikke lager en bra helseattest.

Han vil ha deg i jobb. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...