Gå til innhold

Bli med å stem - partivalg.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk inn på Twitter-profilen til mannen bak disse sidene, og der er det mye "underholdning" gitt. Vil ikke linke, da jeg ikke vil gi ham ekstra oppmerksomhet (dere finner profilen lett selv), men vi snakker om en bitcoin-bro med stor beundning for blant annet Musk, Viktor Orban og JD Vance. Og veldig mye rundt konspirasjonsteorier om noen tilsetningsstoffer som brukes i fôr for melkekyr. Et kjapt søk viser også tilknytning til både Norgesdemokratene og Document.no

Så jeg tar ikke disse sidene seriøst. Nøytrale er de i hvert fall ikke.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En ålreit gimmick-idé, men jeg tror ikke mange er så interessert i å legge inn all sin personlige info på en side som er så tett knyttet til både Norgesdemokratene, Document.no, konspirasjonsteorier og annen ekstremisme. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser på dette barometeret at dei fire klart største partia etter 64 stemmer er Norgesdemokratene, Konservativt, og Generasjonspartiet. Sistnemnte hadde eg ikkje ein gong høyrt om.

Dette er på ingen måte eit representativt utvalg, og så lenge ein må oppgi så mykje personinformasjon så kan eg aldri sjå for meg at resultatet blir representativt heller. Det å registrere mobilnummer er ein fin måte å sikre seg at ein ikkj elett kan lage seg fleire brukarar, men det medfører også ein vesentleg terskel for å ville registrere så mykje personopplysningar for å fortelle kva ein vil stemme på. Prinsippet om hemmeleg valg vil nok føre til at det berre er dei aller ivrigaste som registrerer sin stemme.

I tillegg til å samle inn telefonummer så samler ein også inn fødselsår, kjønn, og postnummer. Sidan telefonnummeret også er nøkkelen til å søke opp fullt namn og deretter full adresse, så er som sagt terskelen høg sjølv om tenesten ikkje innhenter samtykke til å hente fram meir opplysningar. Det er likevel ein grunn til at det stilles ekstra strengt krav om samtykke når ein skal registrere opplysningar om etnisitet, politikk, religion, osv.

På dette området så er dei vanlege meiningsmålingane langt betre. Ved å innhente svar frå ei stor nok gruppe så kan ein med rimeleg sikkerheit seie at gruppa avspeiler befolkninga generelt.
Det som kjem til å avgjere valgresultatet er uansett kva fleirtalet i befolkinga stemmer, og dette fleirtalet i liten grad politisk opplyste. Det hjelp derfor lite om eit av partia har ein knallgodt valgprogram når mesteparten av dei stemmeberettiga kjem til å stemme på same partiet som dei alltid har gjort av gamal vane.
Vi får av og til nokre spennande resultat på ferske politiske partier som kan kapre nokre proteststemmer frå velgarar som ikkje er heilt fornøgde med sitt vanlige parti, men ved neste valgrunde går dei fleste stemmberettiga tilbake til å stemme på det same partiet som dei alltid har stemt på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
5 hours ago, eintotrefir said:

Noen har laget en tjeneste for å se på hvordan folk kommer til å stemme ved valget. Man kan bare stemme en gang, og dette verifiseres med telefonnummer. Man kan også endre stemmen sin senere. Bli med å stem, slik at tallene blir representative.

Det blir dei ikkje. Representativt fordrer to ting:

1. Tilfeldig utvalg av en viss størrelse
  2. At du kjenner til bakgrunnen til utvalget slik at du kan kompansere for t.d. alder

Sjølvselektert utvalg er typisk dei som er litt over snittet interessert i politikk. Allerede der har du potensiell skeivheit. Så har du kor nettsida blir spredd. Så har du tilliten til vedkommande som driv sida, og er åpenbart i koko-høyre-territoriet - ikkje faen om han får personopplysningane mine. I tillegg har han ingen statistiske metoder for å kompensere for skeivheit i utvalget t.d. mtp. alder og geografisk distribusjon.

Sida er verdilaus, men tipper norgesdemokratene kjem til å runke til at dei får 30% der.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...