Veronicha Skrevet i går, 13:28 Del Skrevet i går, 13:28 Jeg er ny leietaker og når jeg skulle vaske over badet, merket jeg at en liten bit av panelet var falt av. Og når jeg tok fingeren oppi der så kom det masse svart pulver ut. Alt virker som det er smuldret bak panelet. Noen som vet hva dette er ? Håper på svar. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Mest trolig svartmugg/sopp. Dårlig ventilasjon og gammelt bad er ofte en kombinasjon som lager dette Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Kan vel ikke være så mye annet enn svartmugg dette her. Du kan ha litt klor på og se om det forsvinner. I så fall er det veldig sannsynlig at det er mugg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Det kan nok i teorien være svart porøs isolasjon bak baderomsplatene, men svartmugg er den openbare mistenkte her. Meld frå til huseigar så raskt som råd. I tillegg til at dette kan utgjere ein helsefare for deg så er det også fare for at muggsoppen kan spreie seg gjennom veggen og infisere tilstøytande rom. Merk at du også har ei plikt til å melde frå om forhold som kan medføre skade på eigedommen. Fyrste steg for huseigaren er å få inn eit firma som driv med soppsanering for å identifisere og stadfeste at dette er soppangrep. Deretter må baderomsplatene fjernast for å kunne vurdere omfanget. Avhengig av omfanget så kan det være at badet må byggast opp på nytt, eller det kan være tilstrekkeleg å fjerne og vaske berørte områder. Som nyinnflytta så bør du være førebudd på at du potensielt kan bli nødt til å flytte ut enten midlertidig eller varig. Utan å skulle ta sorgene på forskudd så bør du også være førebudd på at du sjølv får eit saneringsfirma til å ta befaring om huseigaren er treig i avtrekkaren. Denne kostnaden kan du eventuelt trekke av på husleiga, men husk å gi huseigar ein rimeleg frist til å ta kontakt med sitt forsikringsselskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå