Vokteren Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Jeg opplevde i høst et hårreisende forsøk på å lokke meg inn i et langvarig og kostnadsdrivende kundeforhold på et treningssenter. Av forskjellige årsaker ønsket jeg ikke å binde meg til et årsabonnement eller å opprette avtalegiro og prisen ble derfor noe høyere. Det skulle vise seg at den løsningen ikke var foretrukket av selskapet. Problemene startet da jeg skulle betale første faktura etter prøveperioden. Den var ikke mulig å betale i nettbanken pga krav om KIDnr, noe som IKKE var oppgitt på fakturaen. Treningssenteret kunne IKKE motta betaling via kortterminalen på senteret. Kundeservice var stengt i flere dager og kunne følgelig IKKE hjelpe meg med å betale faktura før forfall. Fakturaen havnet naturlig nok hos inkasso og hos en saksbehandler som selvfølgelig snakket dårlig norsk. Kundeforholdet ble sagt opp umiddelbart (med en måneds oppsigelsestid regnet fra neste kalendermåned) Jeg kommer IKKE til å oppsøke det senteret igjen, selv om de umiddelbart etter oppsigelsen kom med fristende lokketilbud hvis jeg skulle ombestemme meg. Noen som har opplevd tilsvarende dårlige kundebehandling ? Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. mars Forfatter Del Skrevet 3. mars Salgstriksene i et motepreget marked er tydeligvis et eget fag og det gjelder ikke bare hos treningssentere. Helsekost, tidsskifter, sosiale medier, medlemskap, forsikring, strømavtaler, fordelsprogrammer osv osv er skjemmet av den samme svindelen. »Alle» vet at hvis du først får kunden på kroken, så skal det være krevende å hoppe av. Hvor mange avtaler er det ikke som løper i altfor lang tid fordi kunden må ta initiativ, lese kontrakter, gjøre en jobb, ta kontakt, huske å si opp ved hovedforfall, fordi vi er uinteresserte i å redusere utgiftene med noen hundrelapper osv ? En sleip tankegang som spekulerer i kortsiktighet og menneskelig latskap kan aldri bli bærekraftig….. 1 Lenke til kommentar
obygda Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Jeg har betalt mange regninger uten kid. Du oppgir bare navn og adresse som referanse. Kan ikke helt forstå at dette ikke var mulig her. 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Biter meg merke i at der jeg trener har oppsigelsestid på inneværende pluss to måneder. Slår meg som litt smålig. Men jeg har ikke noen motforestillinger mot å bruke avtalegiro, så jeg har ikke de samme problemene som TS opplever. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 5. mars Forfatter Del Skrevet 5. mars obygda skrev (På 3.3.2025 den 7.09): Jeg har betalt mange regninger uten kid. Du oppgir bare navn og adresse som referanse. Kan ikke helt forstå at dette ikke var mulig her. Denne fakturaen krevde KID. Forsøkte med tekst i meldingsfeltet, men oppnådde bare en feilmelding. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Høres mer ut som om det er banken din er årsaken til problemene dine enn treningssenteret.. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet lørdag kl 14:53 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 14:53 aklla skrev (På 5.3.2025 den 17.44): Høres mer ut som om det er banken din er årsaken til problemene dine enn treningssenteret.. Jeg betaler jevnlig regninger i nettbanken, både med og uten KID eller avtalegiro. I trådens tilfelle må det være tibyderen som er vrang og kundeuvennlig….. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå