Gå til innhold

Hårreisende abonnementspolitikk på treningssenter

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde i høst et hårreisende forsøk på å lokke meg inn i et langvarig og kostnadsdrivende kundeforhold på et treningssenter.
Av forskjellige årsaker ønsket jeg ikke å binde meg til et årsabonnement eller å opprette avtalegiro og prisen ble derfor noe høyere.
Det skulle vise seg at den løsningen ikke var foretrukket av selskapet.

Problemene startet da jeg skulle betale første faktura etter prøveperioden. Den var ikke mulig å betale i nettbanken pga krav om KIDnr, noe som IKKE var oppgitt på fakturaen. Treningssenteret kunne IKKE motta betaling via kortterminalen på senteret. Kundeservice var stengt i flere dager og kunne følgelig IKKE hjelpe meg med å betale faktura før forfall.
Fakturaen havnet naturlig nok hos inkasso og hos en saksbehandler som selvfølgelig snakket dårlig norsk.

Kundeforholdet ble sagt opp umiddelbart (med en måneds oppsigelsestid regnet fra neste kalendermåned)
Jeg kommer IKKE til å oppsøke det senteret igjen, selv om de umiddelbart etter oppsigelsen kom med fristende lokketilbud hvis jeg skulle ombestemme meg.

Noen som har opplevd tilsvarende dårlige kundebehandling ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salgstriksene i et motepreget marked er tydeligvis et eget fag og det gjelder ikke bare hos treningssentere.
Helsekost, tidsskifter, sosiale medier, medlemskap, forsikring, strømavtaler, fordelsprogrammer osv osv er skjemmet av den samme svindelen.
»Alle» vet at hvis du først får kunden på kroken, så skal det være krevende å hoppe av.

Hvor mange avtaler er det ikke som løper i altfor lang tid fordi kunden må ta initiativ, lese kontrakter, gjøre en jobb, ta kontakt, huske å si opp ved hovedforfall, fordi vi er uinteresserte i å redusere utgiftene med noen hundrelapper osv ?

En sleip tankegang som spekulerer i kortsiktighet og menneskelig latskap kan aldri bli bærekraftig…..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...