Spillredaksjonen Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Kommentar: Skjermkort i «Early Access» Ver så snill. Slutt å lansere ting som ikkje er ferdige. Les hele saken på Gamer.no» 3 Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars ok, ser ut som jeg lever på 3080ti enda. Håper Nvidia har skjerpa seg når 7090 blir lansert. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars (endret) RTX 5090 er veldig godt kjøp for de som trenger kortet for å effektivisere skapingen. Les: økte inntekter. 32GB minne, 3 encodere i den nye generasjonen (9th) og 4:4:2 decode er et betydelig løft. Multicam redigering i DaVinci Resolve går knirkefritt, noe det ikke gjør med RTX 4090. I følge tall fra spilltjenester er de mest brukte kortene til spill, kort i nivå (tier) 60, 60 Ti og 70. Tier 70 Ti og oppover svarer seg neppe til spilling som ikke er målrettet utover å være underholding, eller hvis man aldri driver med skaping. Hvis man skal spille, kan man også bruke kort fra AMD eller Intel. Det er når man skal skape at NVIDIA har et ufornektelig fortrinn. Endret 2. mars av BadCat Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Jeg byttet fra Nvidia til amd nylig. Slik Nvidia holder på nå, blir det neppe å bytte tilbake med det første. I tillegg liker jeg programvaren fra amd bedre. 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Så glad jeg gikk for 4090 for et års tid siden! Veldig bra kort som ga meg et kjempehopp i ytelse fra mitt gamle 2080Ti! Men håper å erstatte med 6090 når den tid kommer. Regner nesten med at NVIDIA har tatt lærepengen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Hvilken lærepenge? At de ikke kuttet satsinga på gamere flere generasjoner tidligere? 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars BadCat skrev (17 minutter siden): Hvilken lærepenge? At de ikke kuttet satsinga på gamere flere generasjoner tidligere? Alle problemene med lanseringen, mangler, smelting, etc?... Mye dem kan lære. Men lite sannsynlig all den tid de ikke har noen reell konkurranse. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars (endret) Kraftig overdrevet i klikkdrevet media. De som er furtne er først og fremst de som ikke har fått tak i kort og de som ikke har råd. Det er som som ikke kjøper kort som poster mest i PCgrupper på Facebook. "Høyt henger de og sure er de." Som kjent fra Fabelen om reven og druene. Quote The Fox and the Grapes is one of Aesop's Fables, numbered 15 in the Perry Index. The narration is concise and subsequent retellings have often been equally so. The story concerns a fox that tries to eat grapes from a vine but cannot reach them. Rather than admit defeat, he states they are undesirable. Quote "Marcusson! Marcusson, you were right! You were right. People are alike... people are alike everywhere." The Twilight Zone, episode 25, 25. mars 1960. Endret 2. mars av BadCat Lenke til kommentar
mkri96 Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars 9 hours ago, BadCat said: Kraftig overdrevet i klikkdrevet media. De som er furtne er først og fremst de som ikke har fått tak i kort og de som ikke har råd. Det er som som ikke kjøper kort som poster mest i PCgrupper på Facebook. "Høyt henger de og sure er de." Som kjent fra Fabelen om reven og druene. The Twilight Zone, episode 25, 25. mars 1960. Hvor mye får du i måneden av Nvidia for å smiske sånn, tror du at de sender deg et skjermkort eller noe 6 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Hvordan kan dette være lovlig ? Forventer bøter fra statlige organer . Utrolig tragisk for de som har spart opp ei netto månedslønn og gledet seg til å få dette kortet i posten . Personlig så får mitt 3080ti Suprim OC fra MSI leve her noen år til , det klarer alt på maks frames alikevel uten strålesporing - og ja jeg klarer meg uten ekstra leppestift på grisen. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars 1 hour ago, mkri96 said: Hvor mye får du i måneden av Nvidia for å smiske sånn, tror du at de sender deg et skjermkort eller noe NVIDIA-aksjen har mer enn tidoblet seg. Hvem skal man smiske til? Øvrige poster her er fra nay-sayere og folk som skriver "cope" om at de skal beholde det kortet de har. De fleste som snakker negativt om et produkt, eier ikke selv produktet. De fleste som nedsnakker en film, har ikke sett den og kommer ikke til å se den heller. De baserer sine ytringer på antakelser og rykter. Førstehåndserfaring er for dem et fremmedord. 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars BadCat skrev: 1 hour ago, mkri96 said: Hvor mye får du i måneden av Nvidia for å smiske sånn, tror du at de sender deg et skjermkort eller noe NVIDIA-aksjen har mer enn tidoblet seg. Hvem skal man smiske til? Øvrige poster her er fra nay-sayere og folk som skriver "cope" om at de skal beholde det kortet de har. De fleste som snakker negativt om et produkt, eier ikke selv produktet. De fleste som nedsnakker en film, har ikke sett den og kommer ikke til å se den heller. De baserer sine ytringer på antakelser og rykter. Førstehåndserfaring er for dem et fremmedord. Det holder med å se endel youtube-filmer fra forskjellige kilder fra fagmiljøer der de plukker disse kortene fra hverandre . Slutt å tøyse . 5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Quote NVIDIA® GeForce RTX™ 5090 er det kraftigste GeForce-grafikkortet som noensinne er laget, og det gir spillere og skapere banebrytende funksjoner. Legg merke til skapere. Man vil slite med å forsvare pengebruken til spilling. Da er man enten proff eller gaming video creator med inntekt fra aktiviteten. Hva forventer du egentlig. Kortene er laget på samme prosess som forrige generasjon. Det forandrer ikke det faktum at man går fra 24 til 32 GB minne som er gull verdt for seriøs bruk i tillegg til 3. stk 9. generasjon encode og 4:4:2 chroma på dekoderen. 4090 har bare 4:4:0 og det er et helt nytt scenario med de nye kortene. I tillegg er det flere hestekrefter der som kremen på kaka. Det vil ikke svare seg for noen å kjøpe et skjermkort til 35k når de ikke skal bruke det til noe nyttig. "I'll put that to good use." Når folk med 30-serie klager, verdsatte de ikke 70% løft i raster-ytelse mellom 3090 og 4090 heller. Disse kan ikke tilfredsstilles i dagens marked. Tidene hvor man fikk et dugelig skjermkort for 7 lapper er et tilbakelagt kapittel. De tidene kommer neppe tilbake. Sist gang var hvis man fikk tak i et MSRP 3080 til 7k og ikke ett av de kortene til normalisert/gjengs pris 11–15k. Hvis man ikke er en av de er man raskt 6–9 år tilbake i tid siden man fikk noe særlig for for "småpenger", altså godt under 10k. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars Folk klager ikke på ytelsen for streamere.. Folk klager over ytelsen i spill, at kortene smelter, at dem leveres med feil, at dem er så begrenset, samt at prisen stadig stiger. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars Del Skrevet 4. mars 5 OT innlegg er fjernet. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. Lenke til kommentar
SuperGiant Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Er så lykkelig med min 5080. eneste jeg stusser over er at maskinen noen ganger bare skrur seg av. Er ikke helt sikker på em det er GPUen eller PSUen sin feil en så lange. men jeg har nok strøm Fallen order går over 200Fps men har satt den til native 144Fps God of war 189 FPS til 212 FPS Dette på MAX settings i 4K <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå