Fylliksen Skrevet lørdag kl 20:40 Del Skrevet lørdag kl 20:40 Jeg jobber for tiden i USA og skal overføre penger hjem til kontoen min i Norge. Jeg er ikke interessert i å snike meg unna noe skatt, da det etter hva jeg har skjønt ikke er dobbelt beskatning på lønn tjent i USA, altså at skatten jeg betaler her borte gjør at jeg ikke trenger å betale skatt hjemme i Norge på lønna mi. Banken her i USA tar 1% av overføringsbeløpet, dvs pr 10 k dollar må jeg betale 100 dollar. Husker ikke helt hvor mye banken min tar for å motta/valutavekslingsgebyr (har DnB og Nybygger). Remitly tar 2 dollar pr overføring uansett beløp, etter hva jeg har forstått. Tar banken i USA og/eller banken i Norge noe for å overføre via remitly? Eller er vekslingskursen veldig dårlig? Hvordan tjener de penger på overføringene? Er det noe poeng å holde pengeoverføringene under en viss grense eller kan jeg overføre 10 k dollar+ i en overføring uten at det vil ha noe å si? Noe annet jeg må ha i bakhodet ifm med pengeoverføringene? Lenke til kommentar
rozon Skrevet lørdag kl 20:58 Del Skrevet lørdag kl 20:58 Uten at jeg har prøvd det selv, så kan du jo se på Wise. Paypal er vel også en mulighet - betale inn i USD og ta ut til NOK til norsk bank. Lenke til kommentar
HW1 Skrevet lørdag kl 22:33 Del Skrevet lørdag kl 22:33 rozon skrev (1 time siden): Uten at jeg har prøvd det selv, så kan du jo se på Wise. Paypal er vel også en mulighet - betale inn i USD og ta ut til NOK til norsk bank. Paypal tar normalt 3-4% i vekslingsgebyr, så paypal er vel en av de dyreste måtene å overføre penger på. Jeg har sett noen norske banker som tar 50 - 100 kr i gebyr for å motta dollar/euro, mer eller mindre uavhengig av beløp. Så rimelig på store beløp, men veldig dyrt på småsummer, Lenke til kommentar
ticx Skrevet lørdag kl 23:41 Del Skrevet lørdag kl 23:41 (endret) Sende fra paypal til norsk bankkonto er "gratis", dvs paypal er røvere, du får ikke nøyaktig kurs så de stjeler litt fra toppen. Endret lørdag kl 23:41 av ticx Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet i går, 00:00 Del Skrevet i går, 00:00 Uten at jeg har prøvd det selv til dette formålet så kan Revolut være et alternativ. Der kan man veksle frem og tilbake mellom ulike valutaer, men om du anskaffer Revolut ser jeg ikke helt vitsen med å overføre det helt til den norske banken da Revolut kan brukes til alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå