Gå til innhold

Billigste måte å overføre penger fra USA til Norge?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden i USA og skal overføre penger hjem til kontoen min i Norge. Jeg er ikke interessert i å snike meg unna noe skatt, da det etter hva jeg har skjønt ikke er dobbelt beskatning på lønn tjent i USA, altså at skatten jeg betaler her borte gjør at jeg ikke trenger å betale skatt hjemme i Norge på lønna mi. 

Banken her i USA tar 1% av overføringsbeløpet, dvs pr 10 k dollar må jeg betale 100 dollar. Husker ikke helt hvor mye banken min tar for å motta/valutavekslingsgebyr (har DnB og Nybygger). Remitly tar 2 dollar pr overføring uansett beløp, etter hva jeg har forstått. Tar banken i USA og/eller banken i Norge noe for å overføre via remitly? Eller er vekslingskursen veldig dårlig? Hvordan tjener de penger på overføringene?

Er det noe poeng å holde pengeoverføringene under en viss grense eller kan jeg overføre 10 k dollar+ i en overføring uten at det vil ha noe å si?

Noe annet jeg må ha i bakhodet ifm med pengeoverføringene?

Videoannonse
Annonse
rozon skrev (1 time siden):

Uten at jeg har prøvd det selv, så kan du jo se på Wise. Paypal er vel også en mulighet - betale inn i USD og ta ut til NOK til norsk bank.

Paypal tar normalt 3-4% i vekslingsgebyr, så paypal er vel en av de dyreste måtene å overføre penger på. 

Jeg har sett noen norske banker som tar 50 - 100 kr i gebyr for å motta dollar/euro, mer eller mindre uavhengig av beløp. 
Så rimelig på store beløp, men veldig dyrt på småsummer, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...