^fmj Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Er det jeg som er blind? Får du logget inn med kodebrikke i nettbanken? Den går rett til appen hos meg. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Ja, ifølge Sparebank1 så kan du fremdeles bruke kodebrikke. Jeg bruker kodebrikke, må jeg gå over til BankID-app? | SpareBank 1 Sør-Norge (SR-Bank) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. mars Forfatter Del Skrevet 1. mars Uderzo skrev (1 time siden): Ja, ifølge Sparebank1 så kan du fremdeles bruke kodebrikke. Jeg bruker kodebrikke, må jeg gå over til BankID-app? | SpareBank 1 Sør-Norge (SR-Bank) Har hatt appen lenge, før kunne man velge, slik som man kan alle andre steder. Idiotisk om de har fjernet den muligheten, kundeservice kunne ikke svare, ganske utrolig. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars (endret) Jeg tipper de har fjernet valget for de som bruker appen, mulig som en oppfordring til å bruke appen i stedet? Merkelig at kundeservice ikke vet noe om dette. Endret 1. mars av Uderzo Lenke til kommentar
Gjest 05adf...95f Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Fikk bekreftet av kundeservice på chat på fredag at de har det. Altså at en ikke kan kombinere når en har aktivert biometri lengre. Ifølge BankID appen må en kontakte kundeservice for å deaktivere det. Men fungerer også å nullstille BankID appen og sette den opp på ny og å la være å aktivere biometri om en ønsker å kun bruke kodebrikke. Litt kjipt at en ikke kan velge. Men går kanskje litt mot formålet med biometri aktivert fra bankens sin side om en samtidig kan la være å bruke biometri? 🤔 Kodebrikke krever jo at en har passord og brikken tilgjengelig men biometri krever at en har enheten en har satt opp BankID tilgjengelig så blir vel sikrere om en ikke kan kombinere. Normalt har en passord på telefon også. Og evt fingeravtrykk satt opp. Biometri aktivert fremstår som sikrere enn bildebrikke uten at det kanskje nødvendigvis er det.. Anonymous poster hash: 05adf...95f Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Gjest 05adf...95f skrev (6 timer siden): Fikk bekreftet av kundeservice på chat på fredag at de har det. Altså at en ikke kan kombinere når en har aktivert biometri lengre. Ifølge BankID appen må en kontakte kundeservice for å deaktivere det. Men fungerer også å nullstille BankID appen og sette den opp på ny og å la være å aktivere biometri om en ønsker å kun bruke kodebrikke. Litt kjipt at en ikke kan velge. Men går kanskje litt mot formålet med biometri aktivert fra bankens sin side om en samtidig kan la være å bruke biometri? 🤔 Kodebrikke krever jo at en har passord og brikken tilgjengelig men biometri krever at en har enheten en har satt opp BankID tilgjengelig så blir vel sikrere om en ikke kan kombinere. Normalt har en passord på telefon også. Og evt fingeravtrykk satt opp. Biometri aktivert fremstår som sikrere enn bildebrikke uten at det kanskje nødvendigvis er det.. Anonymous poster hash: 05adf...95f Som nevnt i andre tråder, har antallet identifiseringsløsninger, betalingsløsninger, abonnementsløsninger, kundefordelsprogrammer, «min side» osv gått av skaftene. Variantene og kvaliteten har blitt så varierende at risikoen for svindel, id-tyveri og unødvendige kostnader øker. »Inngangsporten» for å lure nye brukere inn i et kostbart og langvarig avhengighetsforhold er vidåpen. Hvis man skal melde seg ut, avvise cookies eller reversere noe, blir det svært vanskelig. Det som står med små skrift godt skjult i et langt dokument, er aldri ment for å leses av menigmann. Alle må lære seg at dette er bevisst manipulasjon fra sleipe markedsliberalister som er desperate etter pengene dine. For egen del går jeg kritisk og hyppig gjennom alle små og store fakturaer og melder meg ut av eller reforhandler samtlige. Konkurrentene tilbyr ofte mye billigere og bedre løsninger, i det minste for en periode. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Uderzo skrev (15 timer siden): Merkelig at kundeservice ikke vet noe om dette. Forklaringa på dette er ofte at banken også berre er brukar BankID løysinga, det er derfor ikkje alt vee BankID som banken har kontroll på. Eg får heller ikkje bruke kodebrikke i tillegg til app hos min bank, så dette er nok eit tiltak som BankID har innført utan at bankene nødvendigvis har fått være med å bestemme. Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars The Avatar skrev (1 time siden): Forklaringa på dette er ofte at banken også berre er brukar BankID løysinga, det er derfor ikkje alt vee BankID som banken har kontroll på. Eg får heller ikkje bruke kodebrikke i tillegg til app hos min bank, så dette er nok eit tiltak som BankID har innført utan at bankene nødvendigvis har fått være med å bestemme. Dvs at man tvinger kundene inn i en modell som er fordelaktig for selger, og hvor kunden må tilpasse seg og gå inn i et langvarig avhengighetsforhold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå