trn100 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Iki skrev (1 minutt siden): Pengene kom selvfølgelig først. Men poenget mitt er at ting tar tid. Du foreslår at vi skal kunne få noe med en gang vi betaler. Som du skriver. Nå vet jeg ikke hva du tenker er en veldig kort periode for Ukraina, men jeg tror det vil ta noen år før dem får nytte av 2000 milliarder. Spørsmålet blir. Hva er det du foreslår at pengene skal brukes på? Jeg sier at i første omgang må det settes av penger, og både nok og tidsnok! Det er ingen som starter produksjon av noe som helst uten at det er finansiert på forhånd. Jeg snakker altså ikke om å gi Ukraina 1000 milliarder, men å bekrefte til industrien at det finnes minst 1000 milliarder til de som kan levere. Ikke 10 milliarder i år, kanskje 100 milliarder neste år osv. Så kan man gjerne si "jammen sette av 1000 milliarder, kanskje krigen er over om 4 uker?" Poenget er å sette av pengene, og vi har et enormt etterslep, så pengene vil det bli bruk for enten her eller der! Nå er det snart 30 år siden det ble besluttet at vi ikke lenger trengte tilfluktsrom i Norge, så i fall det skulle bli noen kroner til overs kunne vi kanskje bruke pengene på det? Eller skal vi satse på at Trump og Putin blir enige slik at vi kan droppe forsvar fra neste år? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Og hva som er mulig om viljen og midlene finnes kan du lett lese deg opp på hvis du ser på Tyskland mellom første og andre verdenskrig... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden (endret) Les gjerne også litt på hvordan USA når de først innvolverte seg i WW2 omstilte hele industrien på svært kort tid til å produsere krigsmateriell på samme måte som Tyskland, og ikke si at det ikke er mulig hvis man må.... Det handler jo ikke om å utvikle ny teknologi, men å masseprodusere ting vi allerede vet hvordan skal lages. Endret 2 timer siden av trn100 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden trn100 skrev (1 time siden): Og hva som er mulig om viljen og midlene finnes kan du lett lese deg opp på hvis du ser på Tyskland mellom første og andre verdenskrig... Det er veldig vanskelig å sammenligne datidens teknologi og produksjon mot dagens. Inkludert alt av politikk, handel over grenser osv. Tyskland gikk jo også konkurs pga dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå