Gå til innhold

Monster Hunter Wilds rett inn blant Steams største spill noensinne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes spillet ofte kan se ut som et PS3 spill, også med så elendig optimalisering. Selv på PC med et 4080s burde det ha levert enormt mye bedre fps til å se så utdatert ut. Men greit nok trenger ikke se insane pent ut, men da forventer man jo at bildeflyten bør være på topp også.

Lar nok dette være og se ser an til høsten feks. :)

Lenke til kommentar

Spillet er helt prima, nå har jeg 4090 med i9 og mer enn nok ram så flyter fint på 150 + frames. Kun merket ett par rare grafikk bugs på klær i enkelte sekvenser 3 så langt, men lastet også ned Max oppløsnings dlc’en. Er så langt sinnsykt imponert, har spilt alle MH spillene også de som ikke ble gitt ut i vesten og dette er by far det mest underholdende, så kjør benchmark og dersom du er innafor hadde jeg ikke nølt. Kjøp 

Lenke til kommentar
Noobelisious skrev (2 timer siden):

Spillet er helt prima, nå har jeg 4090 med i9 og mer enn nok ram så flyter fint på 150 + frames. Kun merket ett par rare grafikk bugs på klær i enkelte sekvenser 3 så langt, men lastet også ned Max oppløsnings dlc’en. Er så langt sinnsykt imponert, har spilt alle MH spillene også de som ikke ble gitt ut i vesten og dette er by far det mest underholdende, så kjør benchmark og dersom du er innafor hadde jeg ikke nølt. Kjøp 

Har selv en 4090, og kan ikke si meg helt enig i det her.

Altså spillet er fantastisk, men optimaliseringa er langt under par her.
Max oppløsning teksturene er fine de, men hver gang man går ut og inn av cut scenes ser jo alt ut som plastelina i et lite sekund.
Og spillet ser på ingen måte pent nok ut for å kreve et 4090-kort med dlss quality og frame generation aktivert for å oppnå 120 fps average. Og det er på ingen måte stabile 120fps. Det er 1% lows og minimum frames ned i 30-tallet som gir veldig merkbar hakking. Skal være sagt at jeg er ganske sensitiv på de tinga her.
Det her gjør det jo på ingen måte uspillbart, men det er litt irriterende, og bør fikses.

Det med benchmarken er også ikke helt til å stole på. Digital foundery har en video på det som viser at benchmarken ikke gir like store frame drops som vanlig gameplay.
Det er også veldig mange av steam reviews'ne som melder om at de hadde ok frame rate i betaen, men at ytelsen er mye dårligere i full-versjonen.

Endret av Skutor
korrektur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...