Gå til innhold

Vil en sikkerhetsgaranti fra Trump ha noen verdi for Ukraina?

Anbefalte innlegg

barfoo skrev (54 minutter siden):

Eg har _ALDRI_ påstått at det er mulig å synse seg fram til det. Tvert imot har eg understreka m.a. tilgangen USA har på kvalifiserte folk og forskningsmiljøer gjennom universiteter i verdsklasse og brikkeprodusenter som NVidia, Intel, AMD, Texas Instruments også viare. Igjen så konstruerer du ein stråmann.

Leser du det du svarer på? Eg skriv jo eksplisitt at det ikkje er det som er poenget mitt. Poenget mitt er at det er ingenting magisk med Israel som gjer at andre ikkje kunne utvikla liknande teknologi. Ja, det hadde jo åpenbart tatt tid.

Det sagt så trur eg ikkje på at du har inngåande kjennskap til temaet. Dei som har det snakker ikkje om det på nett. Posthistorikken din underbygger vel heller ikkje det.

Men seriøst, forsøk å lese svara du får. For du konstruerer ein gedigen stråmann, som du forsøker å sette fyr på. Det er ganske lett å avsløre i skriftlige diskusjoner. Om du fortset med stråmenn og personangrep så er dette siste svaret frå meg.

Poenget mitt i utgangspunktet var at USA er avhengig av Israelsk teknologi fordi de topper nivået og den kvaliteten som trengs for å være i beredskap mot krig.

Selv om USA har aldri så mange kvalisiferte personer og bedrifter innen elektronikk så betyr ikke det at de kan produsere tilsvarende teknologi. Det er tilnærmet umulig å oppnå og det finnes vel også tilsvarende systemer overalt men USA foretrekker det beste og det er det kun Israel som kan levere.

Ergo så har de ingen annen mulighet enn å støtte Israel. Alt annet blir avsporing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...