Gå til innhold

Vil en sikkerhetsgaranti fra Trump ha noen verdi for Ukraina?

Anbefalte innlegg

barfoo skrev (1 minutt siden):

Jamen... kjære vene. Dette er en stråmann. Eg har aldri påstått at byttet kunne skjedd over natta. Eg har påstått at om vi tenker oss Israel borte ville andre land produsert liknande produkter. Sjølvsagt hadde det tatt tid å utvikle det!

Forøvrig er jo det litt morsomt at du har inngåande kjennskap til kretser som er så hemmelige at USA ikkje kan bruke amerikanske firma for å produsere dei, men det er no så.

Jeg har inngående kjennskap til at de beste og mest avanserte elektroniske systemene er umulig å erstatte med erstatningsprodukter fra andre aktører. Elektronikk er i utgangspunktet komplisert men når det gjelder på det nivået som trengs til avansert telekomunikasjon og våpenteknologi, da snakker vi om at det er uhyre komplisert og ikke noe som er mulig å synse seg frem til.

Pr. dags dato er det faktisk ingen som har en sjanse til å stille opp mot det som leveres fra Israel og dersom USA skulle bytte ut våpenteknoloigien deres så måtte de faktisk fått det over natten for ikke å sakke akterut og bli et lett bytte for fiendtlige stater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Lyncs said:

Jeg har inngående kjennskap til at de beste og mest avanserte elektroniske systemene er umulig å erstatte med erstatningsprodukter fra andre aktører. Elektronikk er i utgangspunktet komplisert men når det gjelder på det nivået som trengs til avansert telekomunikasjon og våpenteknologi, da snakker vi om at det er uhyre komplisert og ikke noe som er mulig å synse seg frem til.

Eg har _ALDRI_ påstått at det er mulig å synse seg fram til det. Tvert imot har eg understreka m.a. tilgangen USA har på kvalifiserte folk og forskningsmiljøer gjennom universiteter i verdsklasse og brikkeprodusenter som NVidia, Intel, AMD, Texas Instruments også viare. Igjen så konstruerer du ein stråmann.

12 minutes ago, Lyncs said:

Pr. dags dato er det faktisk ingen som har en sjanse til å stille opp mot det som leveres fra Israel og dersom USA skulle bytte ut våpenteknoloigien deres så måtte de faktisk fått det over natten for ikke å sakke akterut og bli et lett bytte for fiendtlige stater.

Leser du det du svarer på? Eg skriv jo eksplisitt at det ikkje er det som er poenget mitt. Poenget mitt er at det er ingenting magisk med Israel som gjer at andre ikkje kunne utvikla liknande teknologi. Ja, det hadde jo åpenbart tatt tid.

Det sagt så trur eg ikkje på at du har inngåande kjennskap til temaet. Dei som har det snakker ikkje om det på nett. Posthistorikken din underbygger vel heller ikkje det.

Men seriøst, forsøk å lese svara du får. For du konstruerer ein gedigen stråmann, som du forsøker å sette fyr på. Det er ganske lett å avsløre i skriftlige diskusjoner. Om du fortset med stråmenn og personangrep så er dette siste svaret frå meg.

Endret av barfoo
Lenke til kommentar
49 minutes ago, agvg said:

Så Ukraina søkte etter lavkvalitetsdeler til droner, dagens komponenter var alt for dyre og bra, man trenger ikke kvalitet når levetiden er minutter. Hadde vi i vesten laget det hadde det vært milspec-komponeter og de fineste materialer og de hadde kostet en formue.

Ikkje uvesentlig faktor er nok at sivile utgaver av ting har blitt ufattelig mykje meir driftssikre, og har bedre ytelse, fordi milspec ofte tar lang tid å utvikle, og er dyrt.

Det vil forundre meg om ikkje software terrengmatching på cots-hardware gruser det tomahawk hadde på åttitalet, og koster ein tusandedel.

Endret av barfoo
Lenke til kommentar
barfoo skrev (54 minutter siden):

Eg har _ALDRI_ påstått at det er mulig å synse seg fram til det. Tvert imot har eg understreka m.a. tilgangen USA har på kvalifiserte folk og forskningsmiljøer gjennom universiteter i verdsklasse og brikkeprodusenter som NVidia, Intel, AMD, Texas Instruments også viare. Igjen så konstruerer du ein stråmann.

Leser du det du svarer på? Eg skriv jo eksplisitt at det ikkje er det som er poenget mitt. Poenget mitt er at det er ingenting magisk med Israel som gjer at andre ikkje kunne utvikla liknande teknologi. Ja, det hadde jo åpenbart tatt tid.

Det sagt så trur eg ikkje på at du har inngåande kjennskap til temaet. Dei som har det snakker ikkje om det på nett. Posthistorikken din underbygger vel heller ikkje det.

Men seriøst, forsøk å lese svara du får. For du konstruerer ein gedigen stråmann, som du forsøker å sette fyr på. Det er ganske lett å avsløre i skriftlige diskusjoner. Om du fortset med stråmenn og personangrep så er dette siste svaret frå meg.

Poenget mitt i utgangspunktet var at USA er avhengig av Israelsk teknologi fordi de topper nivået og den kvaliteten som trengs for å være i beredskap mot krig.

Selv om USA har aldri så mange kvalisiferte personer og bedrifter innen elektronikk så betyr ikke det at de kan produsere tilsvarende teknologi. Det er tilnærmet umulig å oppnå og det finnes vel også tilsvarende systemer overalt men USA foretrekker det beste og det er det kun Israel som kan levere.

Ergo så har de ingen annen mulighet enn å støtte Israel. Alt annet blir avsporing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...