Gå til innhold

Krev at det offentlige dropper X!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Kakkelfant said:

En ting er å mene at noe er galt, og kanskje også ytre dette, men å kreve sånn på grunn av slik blir bare helt feil. Hvorfor skulle det offentlige føye seg etter hva du mener er riktig? Main character syndrome?

De bør jo drite i hva en person mener. Derfor oppfordrer jeg jo alle til å si i fra. Dersom mange nok gjør det, så bør de lytte.. er det kun meg så kan de gi beng.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, trn100 said:

Uansett hva man synes om X er dette en farlig trend og en trussel mot yttringsfriheten! Del dine argumenter men ikke forby de du er uenige med...

Dersom politiet poster "10 tatt i fartskontroll" på feks. bluesky og ikke X, så er det en trussel mot ytringsfriheten? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
iGlenn skrev (1 time siden):

Nei, jeg er uenig.

Syns det er teit at Politiet slutta å poste på Twitter av politiske årsaker. Nå er det uoffisielle kanaler som poster videre det politiet legger ut i sin egen app politiloggen (PolitiAPI blant annet). Jeg bruker politiloggen-appen nå men jeg savner politiet på X. Det var mye mer praktisk enn å ha en egen app.

/ edit;

Kontakt din nærmeste kommune og KREV at de slutter å bruke X, og gjør i samme slengen hærverk på din nærmeste Tesla. Galskapen vil ingen ende ta.

Jeg tipper at pipen får en annen lyd når konsekvensene av Trumps tollkrig mot EU utvikler seg i negativ retning også for Norge. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (Akkurat nå):

Dersom politiet poster "10 tatt i fartskontroll" på feks. bluesky og ikke X, så er det en trussel mot ytringsfriheten? 

Hvis 10 blir tatt i fartskontroll ville det glede meg stort, selv om jeg gjerne skulle ha ønsket de tok alle...

Tror kanskje ikke jeg skjønte poenget ditt?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, trn100 said:

Hvis 10 blir tatt i fartskontroll ville det glede meg stort, selv om jeg gjerne skulle ha ønsket de tok alle...

Tror kanskje ikke jeg skjønte poenget ditt?

Jeg vil at det offentlige Norge (og gjerne alle andre) slutter å genere trafikk, klikk, reklame inntekter og verdi til X.

Når politiet, og Støre tidligere i dag, poster nyheter/meldinger/beskjeder på X så generer det penger til Musk. Jeg vil at de bruker noe annet som ikke bidrar til å gi mer makt til Musk, og da indirekte til DT.

Det er irrelevant for ytringsfriheten om politiet poster meldingene sine på en annen platform enn X, så jeg forstår ikke hvorfor noen av dere tolker denne tråden som et angrep på ytringsfriheten.

Endret av WiiBoy
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, WiiBoy said:

De bør jo drite i hva en person mener. Derfor oppfordrer jeg jo alle til å si i fra. Dersom mange nok gjør det, så bør de lytte.. er det kun meg så kan de gi beng.. 

Poenget er hvorfor, som andre har nevnt - når man begynner å tilrettelegge loven etter noens smak og behag er man på vei ut i grøfta. Man kan ikke forby seg ut av en negativ følelse, man er nødt til å lære seg å takle sine følelser.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kakkelfant said:

Poenget er hvorfor, som andre har nevnt - når man begynner å tilrettelegge loven etter noens smak og behag er man på vei ut i grøfta. Man kan ikke forby seg ut av en negativ følelse, man er nødt til å lære seg å takle sine følelser.

Hvem snakker om lover og forbud?
Staten har mange interneregler om bruk av datasystemer, sosiale medier, ++ Det er ikke lover, det er policyer.

Jeg vil IKKE ha et forbud mot X. Jeg vil bare at det offentlige ikke bruker det som en kommunikasjonskanal til omverden. Jeg vil at de bruker noe annet.

Endret av WiiBoy
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (5 minutter siden):

Jeg vil at det offentlige Norge (og gjerne alle andre) slutter å genere trafikk, klikk, reklame inntekter og verdi til X.

Når politiet, og Støre tidligere i dag, poster nyheter/meldinger/beskjeder på X så generer det penger til Musk. Jeg vil at de bruker noe annet som ikke bidrar til å gi mer makt til Musk, og da indirekte til DT.

Det er irrelevant for ytringsfriheten om politiet poster meldingene sine på en annen platform enn X, så jeg forstår ikke hvorfor noen av dere tolker denne tråden som et angrep på ytringsfriheten.

Ok, da skjønner jeg det litt bedre! Men det kan også være litt problematisk og vil bidra til mange misforståelser. Jeg nevnte TikTok, og bare se hva som skjer hva som skjer der med et fullstendig fravær av seriøse innlegg på media hvor ungdommen befinner seg?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Just now, WiiBoy said:

Jeg vil IKKE ha et forbud mot X. Jeg vil bare at det offentlige ikke bruker det som en kommunikasjonskanal til omverden. Jeg vil at de bruker noe annet.

Og igjen, hvorfor skulle de lytte til deg, eller noen andres følelsesladde mening for den saks skyld?

Det er ingen grunn til det, annet enn at du mener sånn og slik fordi sånn og slik.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, Kakkelfant said:

Og igjen, hvorfor skulle de lytte til deg, eller noen andres følelsesladde mening for den saks skyld?

Det er ingen grunn til det, annet enn at du mener sånn og slik fordi sånn og slik.

Som jeg har svart deg tidligere. De kan gjerne drite i hva jeg ønsker, jeg er kun 1 av litt over fem millioner.. men om mange ønsker det samme, så bør de lytte

18 minutes ago, WiiBoy said:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (1 minutt siden):

Fordi han har et slags poeng, selv om ikke jeg er helt enig heller! 😉

Man løser ikke et problem eller vinner en diskusjon ved å snakke om noe annat...

Lenke til kommentar
Just now, WiiBoy said:

Som jeg har svart deg tidligere. De kan gjerne drite i hva jeg ønsker, jeg er kun 1 av litt over fem millioner.. men om mange ønsker det samme, så bør de lytte

Det er du som ber om dette, og som fronter oppropet her på forumet, vi kaller det for moralisme, en utidig innblanding i noe på bakgrunn av smak og behag grunngitt i dine egne følelser og/eller følelsesladde reaksjon på noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (9 minutter siden):

Det er du som ber om dette, og som fronter oppropet her på forumet, vi kaller det for moralisme, en utidig innblanding i noe på bakgrunn av smak og behag grunngitt i dine egne følelser og/eller følelsesladde reaksjon på noe.

Noe mer ironisk skal man lete lenge etter. En som forsvarer ytringsfriheten ved å gå etter en som yttrer seg?🤣

Selv om Musk var jesus selv, lutfattig uten noen koblinger til næringslivet/styresmaktene ville det fortsatt vært problematisk å gi så mye makt til et enkeltmenneske.

Nå feiler jo Musk på alle punktene, mentalt ustabil, ruser seg på Ketamin, sterkt involvert i mange sektorer av næringslivet og styresmaktene.

Jeg mener vi kan gå lengre enn og bare be det offentlige slutte og bruke X.
Nå er jo handelskrigen i full gang, hvorfor ikke legge en heftig toll på X/Meta, bruke pengene på å bygge opp et demokratisk sosial medieplattform som er i tråd med europeiske interesser/verdier.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, WiiBoy said:

Min mening er at politiet og andre offentlige etater, kommunen osv burde poste info på de fleste kanaler slik at flest mulig får det med seg, og at folk kan velge selv hva de vil bruke. Akkurat når det gjelder Politiet poster de slik jeg har forstått det bare selv via politiloggen-appen nå etter de slutta å poste på X.

27 minutes ago, Boing_80 said:

Jeg tipper at pipen får en annen lyd når konsekvensene av Trumps tollkrig mot EU utvikler seg i negativ retning også for Norge. 

Da kan jeg meddele at tippingen din er på bærtur. Politikk er irrelevant i forhold til mine meninger om politiet burde fortsatt å poste på X. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, pants said:

Noe mer ironisk skal man lete lenge etter. En som forsvarer ytringsfriheten ved å gå etter en som yttrer seg?🤣

Selv om Musk var jesus selv, lutfattig uten noen koblinger til næringslivet/styresmaktene ville det fortsatt vært problematisk å gi så mye makt til et enkeltmenneske.

Nå feiler jo Musk på alle punktene, mentalt ustabil, ruser seg på Ketamin, sterkt involvert i mange sektorer av næringslivet og styresmaktene.

Jeg mener vi kan gå lengre enn og bare be det offentlige slutte og bruke X.
Nå er jo handelskrigen i full gang, hvorfor ikke legge en heftig toll på X/Meta, bruke pengene på å bygge opp et demokratisk sosial medieplattform som er i tråd med europeiske interesser/verdier.

Dette er jo bare rør og svada, X og meta importerer ingen produkter, de er sosiale medier platformer; det ville blitt 0 kroner i toll gevinst til din utopiske medieplatform.

Jeg liker slett ikke Musk selv, og ville ikke hatt Tesla om jeg så fikk betalt for det - men det er langt derfra til å skulle kreve at "det offentlig" (av alle ting) på våre følelsers vegne skal gå inn og boikotte X.

Dette er så umodent som det får blitt.

Det offentlige har en rolle og funksjon å fylle her i landet, hvorfor i alle dager skulle "det offentlige" gå inn på nøyaktig våre vegner, og ikke på noen andres?

Hva er det med "vår sak" som er så viktig at det rettferdiggjør flertallets innblandning i form av "det offentlige"? Hvorfor ikke noen annens sak?

Self-righteousness kalles det på engelsk, hvor man hever seg selv og sine egne følelser/meninger/smak og behag over andres, ene og alene fordi man mener det bør være slik. Fordi man mener seg selv og sin egen sak overlegen og viktigere enn andres.

Screenshot2025-03-01at00-32-00selfrighteousnessdefinitionatDuckDuckGo.png.182655b42995b88a824e3af915f0c92b.png

Endret av Kakkelfant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (4 minutter siden):

Dette er jo bare rør og svada, X og meta importerer ingen produkter, de er sosiale medier platformer; det ville blitt 0 kroner i toll gevinst til din utopiske medieplatform.

Dette er så umodent som det får blitt.

Det offentlige har en rolle og funksjon å fylle her i landet, hvorfor i alle dager skulle "det offentlige" gå inn på nøyaktig våre vegner, og ikke på noen andres?

Hva er det med "vår sak" som er så viktig at det rettferdiggjør flertallets innblandning i form av "det offentlige"? Hvorfor ikke noen annens sak?

Du har helt rett. Meta / X importerer ingen ting. Det er VI som importerer, og derfor vi som kan sette tollgrensene/skatt.

X/Meta tjener x antall mrd på og operere i det europeiske markedet, og betaler nesten ingen skatt.

"Vår sak" er jo nettopp viktig for oss, da det er "Vår sak". At det her trengs og forklarer finner jeg underlig..

Politiet / offentlige instanser er ledet av norske politkere, som igjen er folkevalgte av det norske folk.
Mener du seriøst at det norske folk skal ha null påvirkning på statlige institusjonene vi betaler for med våre skattepenger?

Er det greit om PST/forsvaret bruker russiske IT systemer i sin kommunikasjon?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kakkelfant skrev (25 minutter siden):

Self-righteousness kalles det på engelsk, hvor man hever seg selv og sine egne følelser/meninger/smak og behag over andres, ene og alene fordi man mener det bør være slik. Fordi man mener seg selv og sin egen sak overlegen og viktigere enn andres.

Screenshot2025-03-01at00-32-00selfrighteousnessdefinitionatDuckDuckGo.png.182655b42995b88a824e3af915f0c92b.png

Hobby-psykolog?
Setter en merkelapp på en som er uenig med deg på et diskusjonsforum fordi han er uenig med deg, og at din egen mening selvfølgelig er viktigere enn min er jo nettopp "self-righteous".

Har du hørt om projeksjon? Der har du ett lite selvstudium du kunne gagnet mye på og lese deg litt opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...