Gå til innhold

Hvordan kontakte Microsoft Norge angående garantisak

MacBain

Anbefalte innlegg

Har en Elite v2 kontroller som ble kjøpt i 2019 og fikk erstatnings kontroller siden grepet løsnet i 2021. Nå har det samme skjedd og i følge Norske garanti så gjelder vel 5 år fra 2021 da. 
Har prøvd å kontakte de på chatt, hvor det bare er utenlandske som svarer de kjenner ikke til de norske lovende. 

Så hvordan få kontakt med Microsoft Norge. Tidligere hadde xbox egen norsk avdeling. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verken garanti eller reklamasjon gjelder fra når du fikk en erstatningsvare, men fra når du kjøpte (mottok) den originale varen. Det er pga dette man bør være glad når man får pengene igjen istedefor en erstatningsvare (selv hvis prisen på varen har gått opp og erstatningssummen ikke lenger er nok til å dekke et nytt kjøp).

• Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, ps5 said:

Du bør heller reklamere på tastaturet ditt som kontinuerlig poster det samme flere tråder.

Jeg gjør ikke det. Er noe buggs med forumet. Har opplevd samme før. Dessverre ikke noe jeg kan gjøre fra min side. 

Lenke til kommentar

Du ønsker at det skal være slik, men det er ikke slik. Om du trenger eksempler så er forbrukerklagenemda fulle av avgjørelselser, men du vil vel kun høre det du ønsker å høre, så du kommer ikke til å prøve å sette deg inn i virkeligheten (slik du heller ikke innser at dobbelpostingen følger deg og ikke forumet)

Lenke til kommentar
19 minutes ago, ali q said:

Du ønsker at det skal være slik, men det er ikke slik. Om du trenger eksempler så er forbrukerklagenemda fulle av avgjørelselser, men du vil vel kun høre det du ønsker å høre, så du kommer ikke til å prøve å sette deg inn i virkeligheten (slik du heller ikke innser at dobbelpostingen følger deg og ikke forumet)

Nei, er nok jeg som har misforstått den første. Gidder gå til høyesterett for en håndkontroller :) .
Har opplevd tidligere problemer med dobbeltposting, mener moderator fikset det da. Har sendt melding.
Var to kontoer som ble koblet sammen for lenge siden, har sikkert noe med det å gjøre. Det er ikke på min side.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, ali q said:

Vis til dei då. Elektronikkbransjen, som er notorisk for å tolke reglar til eigen fordel meiner det er ny frist ved omlevering.

https://www.elektronikkbransjen.no/hvilke-reklamasjonsfrister-gjelder/127788

Lenke til kommentar
9 minutes ago, barfoo said:

Vis til dei då. Elektronikkbransjen, som er notorisk for å tolke reglar til eigen fordel meiner det er ny frist ved omlevering.

https://www.elektronikkbransjen.no/hvilke-reklamasjonsfrister-gjelder/127788

Står jo der "Det vil si at det løper en ny frist fra forbrukeren overtar den nye tingen", jeg fikk ny kontroller i 2021 så da skulle det ut ut i fra det som står der bety at jeg har ny frist fra jeg mottok den. Er også derfor jeg vil kontakte Microsoft Norge og ikke Microsoft India med auto-translate, der får jeg bare svar om 2år. På Microsoft sine sider står det også at Xbox Series X'en min er utenfor garanti, men det er jo ikke mulig. Er jo ikke 5 år siden den kom ut. P.g.a tidligere god kundeservice fra Microsoft har jeg valgt å kjøpe direkte fra dem, men heretter kjøper jeg i butikk, blir lettere å forholde seg til.
Hadde en kollega med el-sykkel som motoren røk på etter 4.5 år, han fikk ny motor og beskjed om at han hadde 5 år garanti på den. Så kjøpsloven er litt utydelig.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt micorsoft norge kundeservice?

https://support.microsoft.com/nb-no/contactus/

Det som spiller noen rolle er vel hvordan microsoft tolker lovverket og hva de er villig til å gå med på, så hør med de hva de mener om saken, det kan jo selvfølgelig bli noe billigere å bare kjøpe ny kontroller enn å skulle ta de til retten for dette.

edit:

for xbox: https://support.xbox.com/nb-NO/contact-us

mulig disse nummerne går på software support, kan jo forsøke å gi dem et ring

Screenshot2025-03-01at13-24-02Telefonnumreforkundeservice-SttteforMicrosoft.png.8e1161b9b9f21385f5d4015aba36deac.png

Endret av Kakkelfant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...